7

رشد ارسال اظهارنامه‌ عملکرد ۱۴۰۱ توسط اصناف تهران

  • کد خبر : 297024
  • 26 خرداد 1402 - 16:05
رشد ارسال اظهارنامه‌ عملکرد ۱۴۰۱ توسط اصناف تهران
مدیرکل امور مالیاتی مرکز تهران از رشد ۱۶ درصدی تعدادی و رشد ۶۸ درصد مالیات اظهارنامه های تبصره ۱۰۰ عملکرد ۱۴۰۱ اصناف نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار اقتصادی ، علی محدث دیلمی اظهار داشت: ۷۶ درصد از مجموع ۶۰ هزار اظهارنامه ها مربوط به مالیات مقطوع در اجرای تبصره موضوع ماده ۱٠٠ قانون مالیات های مستقیم است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل مالیاتی مرکز تهران در ارائه خدمات مالیاتی گفت: این مرکز به جهت موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در محدوده بازار بزرگ تهران از نیمه دوم سال ۱۴٠۱، اقدام به برپایی میز خدمت در مساجد بازار و اتحادیه های صنفی کرده است تا مشکلات مودیان را از نزدیک بررسی کند، در همین راستا، دستورات رسیدگی جهت رفع مشکلات صادر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مرکز تهران تاکید کرد: ۱۱ جلسه میز خدمت و جلسه تبیین با ۳۵ تن از روسای اتحادیه ها و اتاق اصناف تهران جهت اظهارنامه سال ۱۴۰۱ برگزار شده است.

به گفته وی به منظور رفع مشکلات کسبه و اصناف، برپایی میز خدمت و حضورمیدانی کارشناسان اداره امور مالیاتی مرکز تهران بین مردم ادامه دارد.

محدث دیلمی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی در سال ۱۴٠۱ با رشد ۵٠ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود، گفت: همچنین شاهد رشد ۱٠۷ درصدی درآمدهای پیش بینی شده در بودجه بودیم.

وی افزود: تحول در نظام مالیاتی کشور در دولت سیزدهم کلید خورد و طبق تاکید رییس سازمان امور مالیاتی کشور باید بر درآمدهای پایدار مالیاتی دست یافت که این امر یکی از راه های کنترل تورم در تامین درآمدهای دولت است.

مدیرکل امور مالیاتی مرکز تهران خاطر نشان کرد: رویکرد تعاملی و تکریم مودیان در نظام مالیاتی مورد تاکید قرار گرفته و در همین راستا نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات مالیاتی فعالان اقتصادی با رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد که دستاوردهای خوبی به همراه داشت. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297024

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .