5

روزنامه همشهری باید به مسائل شهر تهران ورود کند

  • کد خبر : 297066
  • 28 خرداد 1402 - 19:29
روزنامه همشهری باید به مسائل شهر تهران ورود کند
رئیس کمیته نظارت شورا با بیان اینکه اساساً اگر قرار باشد در صحن شورا گزارش ارائه دهیم که نشان دهیم شهرداری تهران تلاش می کند و مردم این را حس کنند، مسیر مشخصی را باید طی کنیم، گفت: به اعتقاد بنده صحن شورا برای بررسی مسائل و چالش هاست و نباید ارائه و تبلیغ مدنظر باشد و متناسب با برنامه، گزارشات ارائه شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورا در یکصد و پنجاه و پنجمین جلسه شورای ششم، پس از استماع گزارش مدیرعامل موسسه همشهری با بیان اینکه چالشی که نه تنها برای رسانه همشهری، بلکه برای سایر موسسات و سازمانهای دیگر مجموعه فعال ذیل شهرداری تهران مبتلا به است صرفا موضوع ارائه عملکردهاست، گفت: متاسفانه در ارائه گزارشاتی که در صحن شورا توسط مدیران شهرداری صورت می گیرد و این مسئله مبتلا به بقیه اجزا و ارکان شهرداری هم هست، هیچ نسخه مکتوبی قبل از سخنرانی ها در دست اعضا نیست ضمن آنکه ما معتقدیم صحن شورا باید محل بحث و بررسی آسیب های موضوع بحث باشد.

وی افزود: در متن گزارش هایی که در صحن انجام می شود باید در پس آن نگاه تخصصی باشد و در این گزارشات آمارها روشن و اعداد و ارقام به نگارش درآمده باشد چرا که این چنین بررسی ها عمق خواهد داشت اما متاسفانه در بسیاری از گزارش ها همین روند ادامه دار است و ما بعضاً در گزارشات شهردار تهران هیچ نسخه ای از متون گفته ها در دست نداریم که یک اشکال اساسی و جدی است و باید در این خصوص بازنگری جدی صورت گیرد.

اقراریان در خصوص ابعاد فعالیت های روزنامه همشهری اظهار داشت: متاسفانه علی رغم همه تلاش ها و فعالیت های دلسوزانه افرادی که در این حوزه زحمت می کشند شاهد این هستیم که سالهاست این موسسه با روزهای طلایی خودش در دوره مدیریت آقای قالیباف در شهرداری تهران بسیار فاصله گرفته چرا که در همان دوران این روزنامه به عنوان یک رسانه محوری و تاثیرگذار فعالیت داشته است.

وی در طرح پرسشی در این خصوص مبنی بر اینکه اساسا تفاوت روزنامه همشهری با سایر روزنامه ها در چیست؟ و آیا روزنامه همشهری صرفاً مانند روزنامه های گروه احزاب یک روزنامه سیاسی است یا اجتماعی است؟ ادامه داد: ما با تحریر محتوای سیاسی در روزنامه همشهری مخالف نیستیم، اتفاقا باید یک رسانه ای همچون همشهری دارای محتوای سیاسی باشد اما پیش زمینه حاکم بر روزنامه همشهری یک پیش زمینه اجتماعی است که بنده امروز مقوله اجتماعی که باید پررنگ تر از سایر سطوح محتوایی باشد ضعیف تر می بینم.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در ادوار گذشته روزنامه همشهری در حوزه حقوق شهروندی فعالیت خوبی داشت اما این موضوع مدتهاست مغفول مانده است خاطر نشان کرد: خطر دیگری که گریبان روزنامه همشهری را گرفته سنگین شدن کارها و دایره فعالیت های این موسسه بطور مثال تلوزیون اینترنتی و گستردگی مجلات و امثالهم است که این حلقه ی بزرگ شده می تواند این مجموعه را گرفتار کرده و با چالش های جدی مواجه کند.

وی در پایان پیشنهاد داد که روزنامه همشهری علاوه بر اینکه رسالت دارد تا صدای مردم شهر باشد باید امروز در موضوعات و مسائلی که مردم شهر تهران با آن به صورت روزانه همچون مشکل آب، آلودگی هوا و… درگیر هستند ورود کند و در قامت یک رسانه مطالبه گر چه از مدیریت شهری و چه از دولت ظاهر شود.

اقراریان در پایان با تاکید بر اینکه رسانه ها باید پرسشگر باشند و از همه مسئولان بخصوص نمایندگان مردم شهر باید عملکردها را سوال کرده و مطالبات را بیان کنند یادآور شد: همه مسئولان وظیفه پاسخگویی به افکارعمومی دارند، شاید با انتشار انتقادات از سوی این روزنامه و وجود ماهیت مطالبه گرایانه، این چالش به دلیل قرابت شهردار تهران با دولت و به لحاظ حضورشان در هیات دولت بوجود بیاید که نقدها برای شهرداری آسیب زا خواهد بود اما بدانید که اینطور نخواهد بود و شما وظیفه دارید تا با دولت بدون رودربایستی حرف مردم و مطالبه مردم را در شهر تهران به صراحت مطرح کنید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .