12

ساعت اجرای طرح ترافیک افزایش می‌یابد؟ / توضیحات چمران درباره ترافیک در پایتخت

  • کد خبر : 285954
  • 27 مهر 1400 - 15:23
ساعت اجرای طرح ترافیک افزایش می‌یابد؟ / توضیحات چمران درباره ترافیک در پایتخت
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ساعت طرح ترافیک کم‌تر از قبل اجرا می‌شود ولی به دلیل کوتاه شدن روزها ترافیک بیش‌تر شده است، گفت: در کوتاه‌مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد ولی برای توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات فوری داریم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگویی، درباره موضوع ترافیک در پایتخت اظهار داشت: در صورتی که طرح ترافیک به قبل از شیوع کرونا بازگردد و ساعات اجرای طرح افزایش یابد، دغدغه و نگرانی درباره افزایش آمار مبتلایان به کرونا خواهیم داشت.

وی افزود: از طرفی اگر تردد در سطح شهر برای همه رانندگان آزاد باشد، شهروندان وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند و ترافیک به ویژه در مناطق مرکزی افزایش می‌یابد. بنابراین ارتباط مستقیمی بین موضوع کرونا و ترافیک وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صورتی که ساعت طرح ترافیک افزایش یابد، ترافیک کمتر می‌شود، ولی به دلیل شرایط کرونا سعی شده تعادل برقرار شود و در حد متوسط به موضوع کرونا و ترافیک توجه شود.

وی گفت: در حال حاضر طرح ترافیک کمتر از قبل اجرا می‌شود، ولی به دلیل کوتاه شدن روزها ترافیک بیشتری هم طی هفته‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: به نظرم در کوتاه مدت نمی‌شود برای ترافیک کاری انجام داد، ولی برای توسعه اتوبوس و حمل و نقل عمومی می‌توان چاره‌ای اندیشید و ما اقدامات ضربتی و فوری را داریم.

وی بیان داشت: روز گذشته طرح ضربتی در مورد حمل و نقل عمومی در شورا مورد بحث قرار گرفت و به صورت دوفوریتی طرحی به شورا آمد که اکنون باید منابع مالی آن به تصویب برسد و ان‌شاءالله این موضوع در جلسات آینده صحن به نتیجه خواهد رسید.

چمران با اشاره به اینکه در شرایط کرونا آمار مسافران حمل و نقل عمومی به ویژه مترو از نصف هم کمتر شده و حتی یک زمانی هم به یک‌سوم رسیده بود، گفت: مسافران یک واگن مترو اگر بخواهند خودروی شخصی به سطح شهر بیاورند معادل ۵۰ اتومبیل می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که کرونا و ترافیک با یکدیگر در ارتباط هستند و از آنجایی که سلامت شهروندان در اولویت بوده، سعی شده که طرح ترافیک ساعات آن کمتر اجرا شود. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=285954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .