11

سلمان خدادادی ، نماینده ملکان ؛ از حواشی اخیر تا بیوگرافی و اظهاراتش

  • کد خبر : 18112
  • 25 اسفند 1397 - 18:57
سلمان خدادادی ، نماینده ملکان ؛ از حواشی اخیر تا بیوگرافی و اظهاراتش

آبان ماه سال نود و هفت بود که یکی از شبکه های تلویزیونی کشور آذربایجان، ویدیویی از یک زن که زهرا نوید پور نام دارد را پخش کرد که در آن، مسائلی درباره ارتباطات سلمان خدادادی با وی مطرح می شد. هفدهم دی ماه بود که اکبر اعملی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در کانال تلگرامی خود، خبر فوت این خانم را منتشر کرد.

سلمان خدادادی معروف به حاج سلمان ، فرزندابراهیم، متولد سال ۱۳۴۱ در شهرستان ملکان استان آذربایجان شرقی، دانش آموخته کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکتری روابط بین الملل است. او در دوره پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی، به عنوان نماینده ملکان حضور داشت و سابقه فرماندهی نظامی در سپاه هم دارد. سابقه مدیرکلی اداره اطلاعات اردبیل و فعالیت در گروه های سیاسی به خصوص ارتباط  با جامعه روحانیت مبارز و ائتلاف امید را در کارنامه دارد. جنجال هایی درباره زهرا نویدپو  بیست و هشت ساله و گشتی در اینستاگرام آقای خدادادی را در این گزارش بخوانید.

حتما بخوانید : شهاب الدین غندالی و اسناد فعالیت هایش ؛ مدیرعامل سابق صندوق ذخیره فرهنگیان

سلمان خدادادی استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب

(طبق اطلاعات منتشر شده در سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی ، مسلط به زبان انگلیسی بوده و استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است. ایشان، دکتری روابط بین المللی معرفی گردید و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی)

حاج سلمان خدادادی و حاشیه هایش

او برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره چهارم نیز نامزد بود که نتوانست رای اکثریت را کسب کند و اولین حضور او در خانه ملت، به انتخابات پنجم باز می گردد.  در مجلس پنجم،  آقای سلمان خدادادی ، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بود و ارتباطات نزدیکی هم با حسن روحانی که در آن زمان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی بود داشت. موضوعی که سبب شد تا در انتخابات سال ۱۳۹۲، او را در قامت حامیان دولت تدبیر و امید ببینیم. او پس از پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال ۹۲، گزینه استانداری بوشهر بود که گویا دولت از این کار منصرف شد تا ایشان مشاور وزیر امور خارجه باشد.

سلمان خدادادی ، از مجلس ششم که مجلس اصلاح طلبان بود و جنجال های زیادی هم با صدرات مهدی کروبی در آن به وقوع پیوست، عضو کمیسیون بهداشت و درمان شد. بی آن که در این عرصه تخصصی داشته باشد. دوران تصدی نمایندگی ملکان در این مجلس، بی حاشیه گذشت تا این که او در دوره بعدی هم به عنوان نماینده ملکان وارد مجلس شد.

حتما بخوانید : نامه نمایندگان مجلس درباره اتهامات برادران رییس جمهور و معاون اول

داستان حاج سلمان

دوره هفتم سلمان خدادادی در مجلس شورای اسلامی،خبر ساز شد. اتهام تجاوز، موضوعی بود که سبب شد تا سلمان خدادادی روانه زندان اوین شود. در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی هم بار دیگر او خبر ساز شد.  اعتبارنامه اش در هاله ای از ابهام قرار گرفت. فاطمه آلیا و فاطمه رهبر، دو بانویی بودند که در مجلس هشتم شورای اسلامی، خواستار ابطال اعتبارنامه نمایندگی سلمان خدادادی به اتهام های جنسی شدند.  اما در نهایت،  مجلسیان به اعتبار نامه او رای مثبت داده و آقای سلمان خدادادی به مجلس بازگشت.

در دوره دهم مجلس شورای  اسلامی، صلاحیتش توسط هیات نظارت رد شد اما در نهایت، صلاحیتش توسط شورای نگهبان به تایید رسید و با کسب بیش از پنجاه درصد آرا، برای چندمین بار پیاپی، نماینده مجلس شود.  حمایت ائتلاف امید از آقای سلمان خدادادی  سبب شد تا به مجلس راه پیدا کند و در نهایت بر کرسی ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس بنشیند.

آقای خدادادی ، هم اکنون نماینده ملکان و رییس کمیسیون اجتماعی مجلس دهم است. او نایب رییسی کمیسیون شوراهای مجلس در دوره هشتم را بر عهده داشته و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دوره هفتم و پنجم بود. او از نزدیکان فراکسیون اصول گرای مجلس نیز محسوب می شود و رابطه نزدیکی با مرحوم هاشمی رفسنجانی داشت.

حتما بخوانید : صاحب ایران مال کیست ؟

اینستاگرام سلمان خدادادی

اینستاگرام سلمان خدادادی

سلمان خدادادی ، مدتی است که به جمع اینستاگردهای  ایرانی پیوسته  و بیش از ۳۸۰ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است. وی بیش از ۳۶۰۰ فالور دارد که به نظر می رسد با جنجال های رسانه ای اخیر، شمار فالورهای صفحه او افزایش یابد.  او ۵  صفحه را دنبال کرده که صفحه رییس مجلس شورای اسلامی در اینستاگرام از ان جمله  است. صفحه اینستاگرام سلمان خدادادی را در این نشانی دنبال کنید.

داستان زهرا نویدپور

آبان ماه سال نود و هفت بود که یکی از شبکه های تلویزیونی کشور آذربایجان، ویدیویی از یک زن که زهرا نوید پور نام دارد را پخش کرد که در آن، مسائلی درباره ارتباطات سلمان خدادادی با وی مطرح می شد. هفدهم دی ماه بود که اکبر اعملی، نماینده اسبق مجلس شورای  اسلامی در کانال تلگرامی خود، خبر فوت این خانم را منتشر کرد. پس از انتشار خبر فوت زهرا نوید  پور بیست و هشت ساله در یکی از استان های کشور، دادستان ملکان اعلام کرد که احتمالا زهرا نویدپور، خودکشی کرده و برای مشخص شدن علت مرگ، جسد او به پزشکی قانونی منتقل شده است.

داستان زهرا نویدپور

(دکتر محمود صادقی از جمله نمایندگانی بوده که گفته شده، زهرا نوید پور از ایشان برای مسائل خودش درخواست کمک کرده  است)

پس از انتشار خبر فوت زهرا نویدپور، بسیاری از کانال های ایرانیان در شبکه های اجتماعی به خصوص در اینستاگرام، با انتشار گمانه زنی هایی درباره ارتباط او را سلمان خدادادی ، به تحلیل پرداختند.

تصویری از اعلامیه ترحیم زهرا نویدپور

(تصویری از اعلامیه ترحیم زهرا نویدپور)

هشتگ زهرا نویدپور در اینستاگرام، شاهد هزاران عکس و تحلیلی است که اینستاگردهای ایرانی درباره این اتفاق به اشتراک گذاشته و هر روز هم  بر شما آن افزوده می شود. سلمان خدادادی در حالی شائبه ها درباره ارتباطش با این زن افزایش یافته است که در دی ماه ۹۶ به دنبال امضا برای تشکیل فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی در مجلس شورای اسلامی بود.

وی از دولت روحانی خواسته بود که کلیه هزینه های آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج را تقبل  کند. آقای خدادادی چندی پیش، از افزایش زندگی مجردی زنان انتقاد کرده بود و تمایل مطلقه ها برای تنها زیستی را چالشی در حوزه آسیب های اجتماعی دانست.

اظهار نظرهای سلمان خدادادی

پانزدهم مرداد ماه ۹۷، دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان ملکان دادگستری کل استان آذربایجان شرقی، پرونده کلاسه ای که ۳ شماره آخر آن ۱۷۸ اعلام شده است، درباره سلمان خدادادی ، فرزند ابراهیم و ساکن شهرک پرواز شهرستان خزیر استان آذربایجان شرقی، حکمی صادر کرد.

در این حکم آمده بود که در خصوص اتهام آقای سلمان خدادادی دایر بر تجاوز ،  آزار و اذیت و شکنجه روحی و تهدید و توهین، موضوع شکایت یک خانم، صرف نظر از صحت و سقم آن، حسب مفاد ماده ۳۰۷ قانون آیین دادرسی کیفری رسیدگی به جرایم نمایندگان مجلس، رسیدگی به شکایت،  در صلاحیت دادگاه های کیفری استان تهران است و این دادسرا، عدم صلاحیت خود را به شایستگی و اعتبار دادگاه کیفری تهران صادر می کند. مهدی علیمرادی، رییس دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملکان، این حکم را صادر کرد.

حتما بخوانید : سلاطین ایران ؛ دیدار با سلطان سکه و قیر تا سلطان شکر و کاغذ

اظهار نظرهای سلمان خدادادی

  • سلمان خدادی در مارچ ۲۰۱۸ میلادی در جلسه معارفه فرمانده جدید ملکان گفته بود که توطئه دشمنان ایران، از بین بردن وحدت مردم است.
  • مجلس از معلولان، حمایت قانونی می کند.
  • حذف از شناسنامه، به معنای مخفی کاری طلاق نیست.
  • آذربایجان شرقی، رتبه آخر استفاده از اعتبارات استانی است.
  • تهران، دارای سی و پنج هزار کودک بی هویت است.
  • سواد در ایران اجباری شود. شاخص سواد در کشور خوب نیست.
  • اشتغال زایی هر ایرانی، هفتاد و پنج میلیون تومان هزینه بر دست دولت می گذارد.
  • یک میلیون دانش آموز ایرانی، نیازمند حمایت در برابر آسیب اجتماعی هستند.
  • منطقه ویژه اقتصادی ملکان در ششصد هکتار ایجاد می شود.
  • حاشیه نشینی، به شهرهای متوسط هم سرایت کرده است.
  • طرح ترافیک، سیاست شهرداری تهران برای خالی کردن جیب مردم است.
  • افزایش حقوق بازنشستگان کشوری باید عادلانه باشد.

نظر شما درباره فعالیت های کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  چیست؟

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=18112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .