4

سیگاری‌ها ببینند با ریه خود چه می‌کنند!

  • کد خبر : 49223
  • 04 فروردین 1398 - 18:18
سیگاری‌ها ببینند با ریه خود چه می‌کنند!

از لحظه‌ای که سیگار و قلیان را وارد دهانتان می‌کنید، شروع به کشتن خودتان می‌کنید. هرچند سرفه و سایر علائم هشدار دهنده خفیف‌تر از آن هستند که شما را از این عادت بد بر حذر دارند، اما شاید تصاویر زیر به شما کمک کند سیگار و قلیان را ترک کنید.

آماندا الر (Amanda Eller) پرستار کارولینای شمالی، یک مقایسه تصویری از ریه‌های افراد سالم و دودی به اشتراک گذاشته است. این تفاوت آنقدر فاحش است که نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر تاکنون آن را به اشتراک گذاشته اند. با دیدن این تصاویر به راحتی می‌توانید ریه‌های سالم را تشخیص دهید. ریه‌های سالم قرمز صورتی هستند در حالی که ریه کسانی که ۲۰ سال است سیگار مصرف می‌کنند کاملا سوخته و نابود شده به نظر می‌رسد.

از آنجا که این ریه‌ها بیمار و سرطانی شده اند، انعطاف پذیریشان از بین رفته بنابراین کشیده می‌شوند، اما به سختی به حالت قبل برمی‌گردند. انعطاف پذیری، توانایی ریه‌ها برای برگشتن به حالت اول پس از استنشاق است. وقتی می‌گوییم حالت ارتجاعی کاهش یافته یعنی شش‌ها سفت شده و مجبورند سخت‌تر کار کنند تا هوای کافی را وارد کنند، بنابراین فرد نفس کم می‌آورد.

به گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، نرخ مرگ و میر زنان و مردان سیگاری آمریکا حدود سه برابر افراد غیرسیگاری است. عامل یکی از هر پنج مرگ در ایالات متحده سیگار است که بیش از ۴۸۰۰۰۰ نفر را درسال می‌کشد. با این حال، هرگز برای ترک کردن دیر نیست. به طور مثال ترک کردن سیگار قبل از ۴۰ سالگی خطر مرگ بر اثر بیمار‌های مرتبط با سیگار را ۹۰% کاهش می‌دهد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=49223

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .