8

سیگار بعد از خاموش شدن هم گازهای سمی آزاد می‌کند

  • کد خبر : 211908
  • 22 بهمن 1398 - 17:20
سیگار بعد از خاموش شدن هم گازهای سمی آزاد می‌کند

نتایج یک آزمایش تازه نشان می‌دهد که سیگارها تنها در زمان روشن بودن تولید ترکیبات سمی نمی‌کنند بلکه حتی تا چند روز پس از خاموش و سرد شدن نیز به متصاعد کردن گازهای سمی در محیط اطراف ادامه می‌دهند.

به گزارش عصر شهروند،‌ بنابر نتایج یک مطالعه جدید که توسط کارشناسان سازمان غذا و داروی آمریکا انجام شده است، سیگارها در فاصله ۲۴ ساعت پس از خاموش شدن معادل ۱۴ درصد نیکوتینی که یک سیگار روشن از خود آزاد می‌کند، متصاعد می‌کنند.

این آزمایش نشان می‌دهد با وجود آنکه بخش عمده ترکیبات شیمیایی در فاصله یک روز آزاد می شوند، با این حال نیکوتین و تریاکتین (ماده افزودنی به فیلتر سیگار) پس از پنج روز تازه به نیمی از مقدار اولیه خود می‌رسد.

“داستین پاپندیک”، کارشناس محیط زیست در “انستیتو ملی استاندارد آمریکا” به همراه تیم متخصصان خود برای این مطالعه ابتدا ۲۱۰۰ سیگار تهیه کردند. سپس با یک دستگاه مکنده شش پُک، متوسطی که یک فرد سیگاری به یک نخ سیگار می زند، به آن زدند. سپس میزان هشت ترکیب شیمیایی را که چهار مورد از آنها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مضر یا مستعد آسیب زایی تشخیص داده شده در فواصل زمانی مشخص اندازه گرفتند.

پاپندیک می گوید: مقادیر بدست آمده قابل توجه است و اگر ته سیگارها در محیط سربسته یا داخل خودروها خاموش شوند می‌توانند اثرات مهمی به لحاظ آزاد کردن گازهای سمی در محیط به جا بگذارند.

بنابر گزارش یورونیوز، تخمین زده می‌شود که روزانه پنج تریلیون ته سیگار در سراسر جهان تولید می‌شود که اکثر آنها به درستی خاموش و دورانداخته نمی‌شوند.

ایسنا

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=211908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .