10
امانی در صحن شورا تذکر داد:

شرایط وخیم اداره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران / شهردار تهران شخصا ورود کند

  • کد خبر : 293455
  • 01 آبان 1401 - 16:20
شرایط وخیم اداره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران / شهردار تهران شخصا ورود کند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه از شهردار تهران می‌خواهم نگرش خود را نسبت به شرکت توسعه فضای فرهنگی تغییر دهد، افزود: سطح مدیریت شرکت سطح خود ایشان و معاونین شهرداری است و اگر این افراد ورود کنند، مشکلات شرکت حل می‌شود؛ اما با این ترکیب که در هیئت مدیره دیدم مجددا یک سال دیگر خواهد گذشت و اعتبار خوبی که در آنجا می‌تواند به منابع مالی برای شهرداری تهران تبدیل شود نقد نخواهد شد و بخشی از بدهی‌های این شرکت مرتبا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان نودو نهمین جلسه شورا  طی تذکری گفت: شرکتی تحت عنوان شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در شهرداری داریم  که مسئول ساخت فضاهای فرهنگی است. دوره سوم و چهارم مدیریت شهری، این شرکت متولی ساخت بسیاری از مراکز و اماکن فرهنگی که ساخته شد و همچنان در حال ساخت است، بود. هفته گذشته هیئت مدیره این شرکت به لحاظ عددی کامل شده و امکان ثبت آن در ثبت شرکت‌ها وجود دارد؛ یعنی این شرکت همچنان با هیئت مدیره دوره قبل اداره می‌شده و به گفته مدیرعامل هیچ تصمیمی در ۱۲ ماه گذشته نگرفتند و می‌شود گفت این شرکت در دوره پنجم تقریبا فریز شده بود، فقط تعدیل نیرو کرده و چهار سال را با اداره اداری شرکت پشت سر گذاشته است.

او ادامه داد: پنج عضو هیئت مدیره این شرکت در طول دوره سوم و چهارم معاونین شهردار تهران بودند؛ یعنی رئیس هیئت مدیره معاون اجتماعی شهرداری تهران، معاون مالی و معاون امور مناطق هر دو عضو هیئت مدیره بودند و در دوره‌ای معاون شهرسازی عضو هیئت مدیره بوده چون این افراد باید تصمیمات کلان مدیریتی و مالی بگیرند.

امانی اضافه کرد: در حال حاضر هزار میلیارد تومان منابع مالی در این شرکت خوابیده و در طول یک سال گذشته اگر هیئت مدیره خوبی در رأس این شرکت قرار می‌گرفت می توانست حداقل ۵۰ درصد این منابع مالی را برای شهرداری تهران نقد کند ؛ اما هیئت مدیره‌ای در این شرکت منصوب کردید که با ضرس قاطع می گویم نمی‌توانند برای مباحث کلان این شرکت تصمیم بگیرند؛ چون جز یک نفرشان بقیه اصلا شهرداری را نمی‌شناسند و با محیط کاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی و تبعاتی که هر تصمیم‌شان می‌تواند داشته باشد، آشنا نیستند.
این عضو شورا تاکید کرد: باید امضایی کنند که بعدا پاسخگوی آن باشند و در برخی از این امضاها صدها میلیارد تومان مباحث مالی مطرح است. معاون مالی شهردار می‌تواند این تصمیم را بگیرد. همیشه رئیس هیئت مدیره این شرکت معاون اجتماعی  شهردار تهران بوده است. اخیرا در ترکیب هیئت مدیره یک شهردار خوب و کارآمد منصوب کردند اما این شهردار نمی‌تواند تصمیم بگیرد. مدیرعاملی را در آنجا منصوب کردید که ۱۲ ماه از دوره مدیریت‌اش می‌گذرد اما اعضای هیئت مدیره آن تکمیل نشده است. ده‌ها پروژه‌ای که یا در مالکیت شرکت یا مشارکتی با سرمایه گذاران و بخش خصوصی است، دچار مشکل شده‌ و به مراجع قضایی رفته‌اند. اداره حقوقی این شرکت با ۳۰۰ پرونده مفتوح، تنها یک کارمند دارد.

او با بیان اینکه در دوره پنجم تصمیم گرفته شده که هیچ کدام از سازمان ها و شرکت‌ها حق گرفتن وکیل ندارند و باید توسط مرکز حقوقی شهرداری تهران وکیل گرفته شود، گفت: در این دوره هم این رویه ادامه پیدا کرده و شرکتی که ۳۰۰ پرونده مفتوح در مراجع قضایی دارد هنوز نمی‌تواند برای خود وکیل بگیرد.  کارشناس رسمی دادگستری برای قیمت‌گذاری پروژه‌هایی که در دست شرکت است اختیار ندارد و این اختیار در دوره گذشته سلب شده و اعلام کردند کارشناسان باید توسط سازمان املاک انتخاب شوند.

امانی تاکید کرد: سازمان املاک برای ده‌ها پروژه که این شرکت می‌خواهد قیمت گذاری و کارشناسی کند قرار است کارشناس انتخاب کند و در طول یک سال گذشته این کار را نکرده و این شرکت خودش هم حق گرفتن کارشناس ندارد. همه حساب‌های شرکت مسدود است و هر چه که به حساب این شرکت آمده توسط مراجع قضایی برداشت شده و مدیر عامل برای اداره امور جاری این شرکت به مشکل خورده است.

او اضافه کرد: از شهردار تهران می‌خواهم نگرش خود را نسبت به شرکت توسعه فضای فرهنگی تغییر دهد. سطح مدیریت شرکت سطح خود ایشان و معاونین شهرداری است و اگر این افراد ورود کنند، مشکلات شرکت حل می‌شود؛ اما با این ترکیب که در هیئت مدیره دیدم مجددا یک سال دیگر خواهد گذشت و اعتبار خوبی که در آنجا می‌تواند به منابع مالی برای شهرداری تهران تبدیل شود نقد نخواهد شد و بخشی از بدهی‌های این شرکت مرتبا افزایش پیدا می‌کند . خواهش می‌کنم شهرداری تهران برای این موضوع فکر عاجل کند . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=293455

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .