13

شهرداری پول خرید سینما «شهرقشنگ» را ندارد

  • کد خبر : 263676
  • 05 مرداد 1399 - 11:50
شهرداری پول خرید سینما «شهرقشنگ» را ندارد
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری بودجه‌ای برای تملک سینما «شهرقشنگ» ندارد، گفت: در صورت فروش سینما کاربری ملک حتماً فرهنگی خواهد بود.

عصر شهروند – حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، درباره فروش سینما «شهرقشنگ» در منطقه ۱۱ تهران، اظهار داشت: مالک این سینما بخش خصوصی است و در صورتی که سینما به فروش برسد، باید فعالیت فرهنگی در آن انجام گیرد.

وی افزود: مدیریت شهری تلاش دارد که به صاحبان سینماهای قبلی کمک‌هایی را داشته باشد تا بتوانند سینماها را مجدد راه‌اندازی کنند و امکاناتی برای توجیه اقتصادی فعالیت آنها در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ادامه داد: برخی از سینماها در پایتخت در حال حاضر تخریب شده و چهره آن با آسیب نما همراه است که ما آمادگی داریم در مدیریت شهری تسهیلاتی را برای آنها هنگام صدور پروانه صادر کنیم که هم سینما مجدد فعال شود و هم فعالیت اقتصادی در حاشیه آن صورت گیرد.

خلیل‌آبادی با اشاره به اینکه صنف سینماداران در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی با چالش‌های فراوانی مواجه شده‌اند، گفت:‌کرونا سبب تعطیلی سینماها شده و آسیب‌های این صنف را چندین برابر کرده است لذا ما در شهرداری با صاحبان خصوصی سینماها همراهی خواهیم کرد که اگر هم سینما فروخته می‌شود مجدد کار فرهنگی در آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه خرید و فروش سینما به دست شهرداری نیست،‌گفت:‌ از آنجایی که سینما کاربری فرهنگی دارد در صورت فروش ۱۰۰ درصد باید مجدد کار فرهنگی در آن صورت گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تملک سینما توسط شهرداری تهران وجود دارد، گفت:‌از آنجایی که شهرداری در حال حاضر بودجه‌ای ندارد تملک آن برای مدیریت شهری امکانپذیر نیست از طرفی ما تمایل داریم که بخش خصوصی در حوزه فرهنگی فعال باشد و رقیب آنها در این زمینه نخواهیم بود.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=263676

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .