25

شهرداران مناطق به قانون احترام بگذارند

  • کد خبر : 290495
  • 04 اردیبهشت 1401 - 11:11
شهرداران مناطق به قانون احترام بگذارند
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا طی تذکری گفت : شهرداری درخصوص نیاز خود مبنی بر جابه جایی درختان به اجازه کمیسیون ماده 7 نیاز دارد آن هم در فصل مناسب یعنی در هنگام خواب زمستانی درختان. لذا خواستارم که شهرداران مناطق به قانون احترام بگذارند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، در جریان پنجاه و نهمین جلسه شورا، مهدی عباسی ضمن تشکر از فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: بسیج شهرداری ۸ هزار بسته با کیفیت ارزاق را برای پاکبان های شهرداری تهیه کرده است.
او در خصوص قطع درختان نیز افزود: عادی شدن قطع درختان توسط شهرداری می تواند این عمل را عادی سازی کند و اینچنین نمی توانیم از شهروندان مطالبه داشته باشیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی در همین راستا متذکر شد: شهرداری درخصوص نیاز خود مبنی بر جابه‏ جایی درختان به اجازه کمیسیون ماده ۷ نیاز دارد آن هم در فصل مناسب یعنی در هنگام خواب زمستانی درختان. لذا خواستارم که شهرداران مناطق به قانون احترام بگذارند.

عباسی در خصوص موضوع فیش ها نیز گفت: در افزایش عوارض سال ۱۴۰۱ تهران را در پنج بلوک دارای تقسیم بندی کردیم که بلوک پنجم افزایش عوارض نداشت و در بلوک های سوم و چهارم نیز حداقل عوارض لحاظ شد اما در مناطق شمالی یعنی بلوک دارایی ۱و ۲ افزایش عوارض وجود دارد. در خصوص تخلفات ساختمانی هم ۲۰ درصد افزایش عوارض داشتیم تا حدالامکان جلوی تخلفات ساختمانی گرفته شود.
او با قید اینکه شهرداری هم در این زمینه درحال انجام به وظیفه قانونی خود است پیشنهاد کرد که در قالب یک طرح یا لایحه به به شهرداری برای افزایش اعتبار فیش ها مجوز داده شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی در خصوص پل های مکانیزه نیز گفت: سیاست ما در توسعه شهر، توسعه انسان محور است و ایمنی یکی از نکات مهم این مسئله است و معابر ترافیکی ما برای تردد شهروندان نیازمند پل های عابر پیاده است. زمانی قانونی در شورا مصوب شد مبنی بر الزام شهرداری تهران به ایمن سازی عبور شهروندان از پل های عابر پیاده سطح شهر تهران، در این قانون تکالیفی برای شهرداری مشخص شده است که شامل آسیب شناسی وضع موجود پل های عابر پیاده سطح شهر از ابعاد گوناگون، تعیین وظایف و مسئولیت ها در سطح ستاد و اجرا به منظور هماهنگی در احداث و نگهداشت پل ها، تدوین برنامه عملیاتی مناسب سازی و مکانیزه کردن پل های عابر پیاده سطح شهر، ایجاد سامانه نظارت و پایش وضعیت استقرار و تعمیر و نگهداری پل های عابر پیاده، حذف زوائد از بدنه که موجب ایجاد نقاط کور بر عرشه پل می گردد و رفع فضاهای بی دفاع و تامین روشنایی روی مسیر پل و مسیرهای منتهی به پل ها، نصب آسانسور و احداث رمپ ویژه افراد دارای معلولیت و کالسکه رو در کلیه پل های عابر پیاده می شود.
این مصوبه را به عنوان یک تذکر مجددا به شهرداری تهران یادآوری می کنم. قرار بود این تکالیف ظرف دوماه اجرایی شود و از ماه ها از آن دوماه گذشته است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .