9

شورایاری‌ها توسط مردم محله انتخاب می شوند

  • کد خبر : 298226
  • 10 شهریور 1402 - 18:44
شورایاری‌ها توسط مردم محله انتخاب می شوند
به تازگی طرحی در کمیته شوراها و مدیریت شهری به تصویب رسیده است که بر اساس آن، اعطای مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری در این شهرها، توسط شهرداری امکانپذیر است

به گزارش اخبار نمایندگان تهران در مجلس ، محسن پیرهادی، رییس فراکسیون شورا‌ها و مدیریت شهری مجلس با بیان اینکه طرح ضوابط و چگونگی تشکیل شورایاری‌ها در محلات تهیه و به تصویب کمیته شورا‌ها رسیده است، گفت: بر اساس این طرح، شورایاری‌ها زیر نظر شورا‌های اسلامی شهر‌ها توسط مردم انتخاب می‌شوند و به مدت چهار سال زیر نظر شورایعالی استان‌ها به فعالیت خواهند پرداخت.

به گفته نمایتده مردم تهران عدم تصویب قانون شورایاری‌ها به عنوان نهادی مردمی و اثرگذار در مدیریت شهری از سوی قوه مقننه یک خلاء قانونی بود که رفع آن به درستی مورد مطالبه نهاد‌های نظارتی بود، اگرچه طی دو دهه گذشته شورایاری‌ها بر اساس مصوبه شورای شهر فعالیت می‌کرد، اما در انتخابات قبلی این نهاد مردمی و محلی حواشی‌ای بوجود آمد که منجر به انحلال آن شد بر همین اساس رفع خلاء قانونی و موانع تشکیل شورایاری‌ها سبب شد در قالب طرحی تقویت و قانونمند کردن این نهاد مردمی را مطرح کنم.

محسن پیرهادی با بیان اینکه طرح «قانون تشکیل و انتخابات شورایاری‌ها» در کمیته شورا‌ها و مدیریت شهری برنامه هفتم توسعه کشور مطرح و تصویب شده است، ابراز امیدواری کرد با توجه به اهمیت و جایگاه شورایاری‌ها در تقویت نقش مردم در حکمرانی و بصورت مشخص عرصه مدیریت شهری این طرح به تصویب صحن مجلس برسد و ذیل برنامه هفتم توسعه به اجرا گذاشته شود.

رییس فراکسیون شورا‌ها و مدیریت شهری مجلس گفت : در این طرح آمده است که به منظور افزایش مشارکت اجتماعی و واگذاری مناسب اداره امور محلی به مردم، به شورای اسلامی شهر‌ها اجازه داده می‌شود با نظارت وزارت کشور و با کسب نظر و جلب آراء مردم، معتمدین محله را به عنوان شورایار به مدت چهار سال انتخاب نمایند.

گفتنی است ، بر اساس این طرح، اعطای مجوز فعالیت سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه‌های مرتبط با مدیریت شهری در این شهرها، توسط شهرداری امکانپذیر است.با رأی مجلس به این طرح؛ نحوه تشکیل شورایاری‌ها و خلاء‌های قانونی پیش پای این نهاد مردمی و انتخابی برداشته خواهد شد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=298226

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .