10

شورای شهر نسبت به ابهامات مصوبات کمیسیون ماده ۵ بی تفاوت نیست

  • کد خبر : 297968
  • 24 مرداد 1402 - 15:20
شورای شهر نسبت به ابهامات مصوبات کمیسیون ماده ۵ بی تفاوت نیست
عضو شورای شهر تهران در یکصد و هفتادمین جلسه شورای شهر از ضرورت شفاف سازی افکار عمومی در خصوص کمیسیون ماده پنج شهرداری تهران گفت و از تلاش شورا در این امر تقدیر کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در صحن شورا ضمن تسلیت شهادت دو تن از زوار و خادمین حرم شاهچراغ به دست تروریست‌های جنایتکار و عمال خارجی وابسته به استکبار جهانی و همچنین درگذشت پدر بزرگوار آقای مهندس بهرامی، گفت: از آقای عباسی تشکر می‌کنم؛ یکی از وظایف اصلی شورای شهر نظارت است و کمیسیون‌های شورا هم مسئول ارائه چنین گزارش‌هایی در صحن شورا هستند که ارائه دادند. به جای این که رسانه‌ها و روزنامه‌ها در فضای مجازی ابهامات و سئوالات متعددی که در این دو سال در مورد کمیسیون ماده پنج شهرداری مطرح شد، را بازگو‌ کنند شورا کار خوبی می‌کند که پاسخ بسیاری از ابهامات را می‌دهد و نشان می‌دهد شورا بی تفاوت نیست.

او ادامه داد: یکی از سئوالاتی که مرتب در فضای مجازی مطرح می‌شد این بود که چرا شورا به کمیسیون ماده پنج ورود نمی‌کند و گزارش عملکرد کمیسیون ماده پنج را نمی‌آورد؟! آقای عباسی امروز کار فوق العاده‌ای کرد و به عنوان یک عضو شورا تشکر می‌کنم که وظیفه نظارتی خود را انجام دادند. هر گزارش موافق و مخالفی دارد. آقای عباسی گفتند فقط در کمیسیون ماده پنج که یک عضو شورا حضور دارد و ریاست آن با شهردار تهران است و مابقی معاونین و وزرا هستند تصمیماتی گرفته شده آن هم در سه پرونده؛ بوستان ولایت، دوشان تپه و ۱۲ طرح موضعی در سطح شهر تهران که ۱۰ موردش مربوط به محور انقلاب به بالاست و یک گزارش آماری و تحلیلی دادند.

امانی اضافه کرد: دو هشدار دادند که ایشان نگفتند و برداشت من از گزارش ایشان است؛ اول موضوع جمعیت‌پذیری؛ افزایش تراکم مسکونی در شهر تهران بدون توجه به تأمین سرانه‌ها از جمله آب، برق، گاز، حمل و نقل و آلودگی هوا و دوم امکان‌پذیر نیست و دوم بحث مربوط به شکاف طبقاتی و کاهش فاصله طبقاتی بین جنوب و شمال تهران. در یکی از جلسات از ۱۲ پرونده ۱۰ پرونده‌ مربوط به شمال تهران بوده است. یک جلسه در کمیسیون ماده پنج بار مالی‌اش به نفع شهرداری و آورده شهرداری برای مردم تهران ۲۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده؛ در حالی که در یک جلسه شورای شهر بعد از کلی بحث کردن برای تخفیف ۱۵۰ میلیارد تومان تصمیم گرفتیم.

او تأکید کرد: ایشان می‌خواهد همین را بگوید که کمیسیون ماده پنج و تصمیمات‌اش مهم است. آیا قرار است در بوستان ولایت ساخت و ساز شود؟ ایشان هشدار می‌دهد که نباید در بوستان ولایت ساخت و ساز شود. آیا قرار است ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در دوشان تپه ساخته شود؟ جمعیت اضافه نمی‌شود؛ ولی تراکم جمعیتی و سرانه‌های منطقه ۱۳ اجازه می دهد؟ مردم فعلی این منطقه ایستگاه آتش‌نشانی ندارند و آقای عباسی این موضوع می‌گوید و اصلا تحلیل نکرد و نظر مثبت و منفی نداد.

امانی گفت: دیروز از شهرک گلریز بازدید کردم. این محله دهیاری است و وابسته به شهر تهران نیست. شهرداری در آنجا دو کار کرده که در دوره ما یک بوستان بسیار زیبا برای مردم آنجا ساختند که به گفته اهالی یک زمین خالی بوده و از آقای چمران درخواست کردیم و ایشان به شهرداری دستور دادند و یک بوستان بسیار زیبا و بزرگ برایمان ساختند و از شما تشکر می‌کردند. دوم؛ یک پل عابر پیاده خیلی بزرگ برای مردم آنجا زده شده؛ اما دو اشکال پیدا کرده؛ یکی این که کارخانه آسفالت شهرداری تهران در کنار این پل و بوستان فعال است و روزانه ۴۰۰ تن آسفالت تولید می‌کند و زندگی را برای مردم آنجا سخت کرده و مردم می‌گفتند صبح که از خواب بیدار می‌شویم روی شیشه های اتومبیل و پنجره های خانه هایمان پر از گرد و خاک است و دوم بوستان آنجا در حال خشک شدن است.

این عضو شورا تأکید کرد: از کارخانه هم بازدید کردم و با مدیر کارخانه آسفالت هم صحبت کردم. آنها مدعی‌اند که کارخانه آسفالت باعث خرابی درختان نشده و عدم آبیاری موجب خشک شدن درختان شده است. پلی که با آن سنگینی و آن همه هزینه آنجا ساخته شده طی این چند سال سارقین نرده‌ها و پله های پل را جدا کردند و پل ناامن شده و کسی جرأت نمی‌کند از این پل استفاده کند و شهرداری نیوجرسی گذاشته تا از پل استفاده کنند. نه پل را درست می کنند و نه نیوجرسی را برمی‌دارند.
او گفت: مردم برای این که از یک سمت بزرگراه به سمت دیگر بزرگراه بروند؛ ماندند و باید از زیرگذری که ماشین عبور می کنند پیاده بروند. خواهش من از شهرداری منطقه ۱۹ اولاً این است که پل را ایمن‌سازی کند و نیوجرسی‌ها را بردارد و ثانیاً فکری برای حفظ این بوستان بکند که یک بوستان بسیار زیبا است و در حال خشک شدن است. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .