19

صرفه‌جویی ماهانه ۳۰۰ میلیاردی زاکانی از جیب پرسنل شهرداری

  • کد خبر : 290997
  • 26 اردیبهشت 1401 - 15:57
صرفه‌جویی ماهانه ۳۰۰ میلیاردی زاکانی از جیب پرسنل شهرداری
سروری نایب‌رئیس شورای شهر بدون هیچ توضیح اضافه‌ای درباره دستکاری حقوق پرسنل قراردادی، پاسخگویی را به جلسه فردا (سه‌شنبه) شورا موکول کرده است. اما مدیران شهری در جلسه فردا چه توضیحی به هزاران نیروی شهرداری خواهند داد؟

به گزارش عصرشهروند و بر اساس گزارش در اختیار شهرما، فروزنده معاون منابع انسانی زاکانی قصد دارد در جلسه فردا گزارش دهد که طبق تصویب‌نامه هیات وزیران به تاریخ ۱۵/۲/۱۴۰۱ افزایش حقوق کارکنان دولت و نیز موسسات عمومی غیردولتی ۱۰ درصد تعیین شده و شهرداری تهران هم مشمول این مصوبه است.

بدین ترتیب وی می‌خواهد با رفع مسئولیت از خود و زاکانی، تقصیر عدم افزایش حقوق کارکنان قراردادی شهرداری تهران را به گردن دولت بیندازد و از توضیح درباره علت تغییر رویه فاحش مدیریت شهری در این خصوص طفره برود.

این در حالی است که در تمام سنوات گذشته، حقوق و دستمزد کارکنان قراردادی با افزایش سنواتی طبق مصوبه شورای عالی کار محاسبه می‌شد و حتی امسال هم احکام کارگزینی پرسنل بر همین مبنا محاسبه و در کارتابل ایشان قرار گرفته است.

تفسیر شاذ مدیران زاکانی از مصوبه هیات وزیران در حالی است که در بند ۳ این تصویب‌نامه، دستگاه‌های موضوع افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارکنان به صراحت احصا شده (از قبیل شرکت ملی نفت، انرژی اتمی و …) که نام شهرداری در بین آنها نیست. در تبصره ۲ ذیل همین بند نیز که به شمول این مصوبه به کارکنان تابع قانون کار اشاره شده، باز به «وزازتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی» تصریح شده که شهرداری تهران جزو آنها نیست.

با این حال فروزنده و تصمیم‌سازان اصلی تیم او همچون الفت‌پور که نتوانستند ایده‌ی کاهش شدید اضافه‌کاری پرسنل را جا بیندازند، حالا با پیگیری و جا انداختن این تفسیر قصد دارند حقوق دریافتی کارکنان قراردادی را به این روش کاهش دهند و به بیان دیگر از جیب پرسنل به نفع شهرداری صرفه‌جویی کنند.

تخمین میزان افزایش حقوق پرسنل طبق قانون کار و مابه‌التفاوت آن با افزایش ۱۰ درصدی، نشان می‌دهد که اگر زاکانی و تیمش موفق شوند برنامه جدید خود را جا بیندازند، هر ماه تا حدود ۳۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهند کرد؛ مبلغی که البته قرار است از فیش حقوقی کارکنان قراردادی شهرداری تأمین شود.

اما آیا شهردار و شورای انقلابی به لحاظ قانونی و به لحاظ عملی خواهند توانست در شرایط سخت معیشتی این روزها، چنین تصمیمی را عملی کنند؟

مصوبه دولت و حقوق شهرداری ها

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .