9

ضرورت ارائه اطلاعات واگذاری «عمارت گلستان » به شورای شهر تهران

  • کد خبر : 289206
  • 19 بهمن 1400 - 11:07
ضرورت ارائه اطلاعات واگذاری «عمارت گلستان » به شورای شهر تهران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با اشاره به شفاف نبودن واگذاری یا فروش ساختمانی معروف به «خانه شهرداران» یا «عمارت گلستان »در اقدسیه خواستار ارائه اطلاعاتی از این پرونده به شورای شهر تهران شد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر امروز در صحن شورا دو تذکر خطاب به شهردار تهران قرائت کرد.

او گفت: طبق اخباری مطلع شدیم که ساختمان معروف به «خانه شهرداران» در اقدسیه ظاهرا از سوی مدیریت دوره  گذشته فروخته شده (واگذار شده) اما این واگذاری شفاف نیست. به رغم اینکه دوستان مدعی بودند سامانه شفافیت دارند و همه چیز را در اختیار مردم می‌گذارند، اما حالا که حدود ۶ ماه از دوره‌شان گذشته هنوز معلوم نیست که این ساختمان را با چه قیمتی، به چه کسی و به چه منظوری واگذار کرده‌اند.

ناصر امانی در ادامه اظهار داشت: ظاهرا از روزهای گذشته اقدام به تخریب این ساختمان کرده‌اند. این ساختمان معماری منحصر به‌فردی داشته و همه شهرداران بعد از انقلاب علی رغم اینکه املاک زیادی از شهرداری در دوره‌های مختلف واگذار شده، سعی می‌کردند این ساختمان را حفظ کنند؛ هم به لحاظ معماری زیبایی که داشت و هم به لحاظ ذهنیتی که مردم نسبت به این ساختمان داشتند؛ اما در دوره گذشته با وجود اینکه در بوق و کرنا می‌کردند که املاک شهرداری در دوره قبل از ما فروخته شده و به یغما برده شده، ساختمانی که میراثی و تاریخی نبود و ثبت تاریخی هم نداشت اما ساختمان زیبا و شیکی بود و می‌شد به عنوان یک مرکز فرهنگی و  توریستی از آن استفاده کرد را متاسفانه واگذار کردند.

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: من می‌خواستم از سازمان املاک شهرداری تقاضا کنم که اسناد نحوه فروش، قیمت فروش و در واقع خریدار این ساختمان را در اختیار شورا قرار بدهد و ما هم این را در اختیار افکار عمومی قرار دهیم، چون از ما می‌پرسند.

آزمون استخدامی شهرداری تهران هرچه زودتر برگزار شود

رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران در ادامه به دومین تذکر خود اشاره کرده و گفت: اگر خاطرتان باشد دوره قبل یکی از کارهایی که می‌خواستند انجام بدهند برگزاری آزمون بود. می‌خواستند آزمون برگزار کنند و از داخل و بیرون از شهرداری در این آزمون شرکت کنند که با همراهی اعضای شورای ششم آن را متوقف کردیم چون اصرار داشتیم آزمون استخدامی فقط باید از نیروهای داخلی باشد.

وی ادامه داد: بعد از استقرار ما قرار بود شهرداری با سازمان امور اداری و استخدامی این اختلاف را حل کند؛ یعنی آزمون را تبدیل به یک آزمون داخلی کند که بتواند آزمون را برگزار کند. چون طبق رویه سال‌های گذشته شهرداری هر چهار سال یک بار ما یک آزمون استخدامی برگزار می‌کرده است و  در حال حاضر تنها دوره‌ای است که وارد سال پنجم می‌شویم اما این آزمون استخدامی برگزار نشده است.

امانی ضمن تشکر از اقدامات شهرداری درباره تبدیل وضعیت ایثارگران، گفت: حتی اطلاعات فرزندان ایثارگری که در شرکت های پیمانکاری شهرداری هم کار می‌کنند، در حال جمع‌آوری است و خوشبختانه مجلس نیز مهلت این مصوبه را تا پایان سال ۱۴۰۱ نیز تمدید کرد اما افرادی که ایثارگر  نیستند و اکثرا هم نیروی باتجربه و تحصیلکرده‌ شهرداری هستند، منتظر برگزاری آزمون هستند.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .