11

ضعف مدیران وارداتی در اداره میادین تره بار شهرداری تهران

  • کد خبر : 295407
  • 14 فروردین 1402 - 7:16
ضعف مدیران وارداتی در اداره میادین تره بار شهرداری تهران
استفاده از مدیران ناآشنا خارج از شهرداری تهران در نهایت منجر به ضعف در عملکرد سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران شد

به گزارش عصرشهروند، ایوب فصاحت رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از وقتی به صندلی سازمان میادین شهرداری تهران با اصرار بر استفاده از مدیران خارج از شهرداری ، موجب تضعیف عملکرد سازمان میادین تره بار شهرداری تهران شد.

میادین میوه و تره بار که قرار بود با عرضه مستقیم میوه و صیفی و حذف دلالی قیمت تمام شده را کاهش دهد و محصولات با کیفیت را بدست مصرف کننده نهایی برساند، مدتی است با نارضایتی زیاد شهروندان از کیفیت و قیمت محصولات مواجه است. تا جایی که صدای اعضای شورای شهر تهران را هم در آورد.

مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران در همین راستا اظهار داشته:«در محله نفرآباد قیمت های غرفه های میوه میدان تره و بار ۲۰ الی ۳۰ درصد از میوه فروشی محله بیشتر و کیفیت آن نیز پایین تر است.»

سوده نجفی دیگر عضو شورای شهر با اشاره به اینکه عکس محصولات بی کیفیت را هنگام خرید برای مدیر عامل سازمان ارسال کرده‌ام هم از کیفیت محصولات غرفه‌های میادین انتقاد کرد.

مهدی پیرهادی عضو دیگر شورا با اذعان به اینکه دیگر شاهد ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در میادین میوه و تره بار شهرداری نیستیم، گفت:«بنده دیگر از بازارهای میادین خرید نمی‌کنم با آقای چمران هم صحبت می‌کردیم ایشان هم همین را می‌گفتند. باید قیمت و کیفیت کالاها در میادین مناسب‌تر باشد.» بیشتر بخوانید: نارضایتی شهروندان از سازمان میادین رو به افزایش است

ناصر امانی از اعضای شورای شهر تهران هم پیشتر در صحن شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به غیر قانونی بودن انتصاب مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار در این خصوص تذکر داده بود : مدیر عاملی که غیر قانونی انتخاب شده ، الزامی به رعایت اساسنامه داخلی سازمان ندارد . بیشتر بخوانید: انتصاب غیر قانونی مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین که در این مدت با استخدام‌های زیاد در سازمان میوه و تره بار و انتصاب مدیران وارداتی مورد نقد کارکنان این سازمان نیز قرار گرفته پس از آنکه با انتقاد چند عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عملکرد ضعیفش مواجه شد بمنظور پوشش ناکارآمدی در سازمان و توجیه انتصاب مدیران وارداتی با فراری رو به جلو می‌گوید:«یکی از آقایون دو تا معاون به من معرفی کرده، من که نمی‌تونم این معاون‌ها رو بگذارم که، چون ترسم اینه که این معاونین فردا این اختلاس‌ها رو رقم بزنن»  بیشتر بخوانید: وضعیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار بحرانی است

البته تجربه نشان داده که کارکنان قدیمی شهرداری تهران بیشترین تعهد سازمانی را دارند.

سوال اینجاست؛ مگر مصوبه شورا شما را ملزم به انتصاب‌ مدیران از بدنه شهرداری نکرده است که از مدیر روابط عمومی گرفته تا بسیاری دیگر از مدیران را از خارج بدنه شهرداری تهران منصوب می‌کنید؟
‌زمانی که مصوبه شورای شهر در خصوص جلوگیری از انتصاب مدیران به راحتی توسط مدیران ارشد زیر پا گذاشته می‌شود و بازخواستی برای این انتصابات وجود ندارد، چگونه می‌توان انتظار نظام‌بخشی در سایر ارکان سازمان را داشت؟ بی‌توجهی به مصوبات شورا تا جایی پیش می‌رود که ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد جدی در صحن خطاب به مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار می گوید:« بنده به انتصاب شما هم نقد دارم و برخلاف آیین‌نامه استخدامی شهرداری تهران است، زورمان که به شهردار تهران نمی‌رسد اما به روسای سازمان‌ها می‌رسد، چرا افرادی باید خلاف آیین‌نامه سازمان از بیرون وارد سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شوند؟

اما واقعیت تلخ این است دیگر زور اعضای شورای شهر تهران به مدیران سازمان‌ها هم نمی‌رسد و مصوبات بازخواست یا بازدارندگی لازم را ندارند.

و سوال آخر اینکه؛ آقای مدیرعامل، آیا شهرداری تهران با فقر مدیر و نیرو مواجه بوده که ٢۶ نفر جذب و یا به سازمان میادین مأمور شده‌اند؟

 

مشاهده کنید : افزایش اعتراضات درباره وضعیت میادین میوه و تره‌بار

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=295407

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام از شهردار تهران راضی هستم چون دیگر خبری از اختلاس در شهرداری تهران نمی‌بینیم ودر شهرداری تهران دکتر زاکانی موفق بوده است

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .