3

عادات عجیب خوابیدن در کشور‌های مختلف

  • کد خبر : 39133
  • 08 اسفند 1397 - 13:00
عادات عجیب خوابیدن در کشور‌های مختلف

تا به حال شده در حال چرت زدن رئیستان سر برسد؟ پس احتمالا در ژاپن زندگی خوبی خواهید داشت؟ یا شده آرزو کنید کاش می‌توانستید ظهر به خانه بروید و ناهار را با خانواده بخورید، چرت بزنید و دوباره سرکار برگردید؟ پس دوست دارید در اسپانیا زندگی کنید. فرهنگ‌های مختلف از هنر و آشپزی تا ورزش، همه چیز را متفاوت از هم انجام می‌دهند و خوابیدن هم استثنا نیست. در این مطلب به شما سنت‌های عجیب خوابیدن در سراسر دنیا را معرفی می‌کنیم.

گواتمالا، خوابیدن با عروسک‌های نگرانی

طبق سنت مایان در گواتمالا، اگر ناراحت یا مضطرب هستید، می‌توانید با گذاشتن این عروسک‌ها زیر بالشتان و خوابیدن روی آن‌ها آرام شوید. آن‌ها معتقدند وقتی صبح روز بعد بیدار می‌شوید، عروسک‌ها همه نگرانی‌ها را از شما دور کرده اند.

بالی، خوابیدن در مواقع استرس‌زا

خواب در مواقع ترس و نگرانی منحصر به بالی در اندونزی است. مردم بالی در مواقع استرس‌زا به خواب عمیق می‌روند.

ژاپن، چرت زدن در مکان‌های عمومی

در ژاپن، افراد ساعات کاری بسیار طولانی دارند که باعث می‌شود هرجا که بتوانند یک چرت سریع و کوتاه بزنند. محققان نشان داده اند که یک چرت کوتاه هنگام کار بازدهی و هوشیاری را واقعا افزایش می‌دهد.

مکزیک: خوابیدن در ننو

مردم مکزیک واقعا خوشبخت هستند که در ننو استراحت می‌کنند.

نروژ، کودکان بیرون می‌خوابند

در نروژ عجیب نیست که ببینیم بچه‌ها در یک کالسکه و دور از دید والدینشان بیرون از خانه خوابیده اند. والدین معتقدند که نفس کشیدن در هوای تازه، سیستم ایمنی آن‌ها را تقویت می‌کند. البته نروژ جزء امن‌ترین کشور‌ها برای زندگیست و نیازی نیست که نگران تنها گذاشتن بچه هایشان باشند.

اسپانیا، چرت بعد از ناهار

یک روز کاری عادی در اسپانیا ساعت ۹ صبح شروع می‌شود تا حدود ۱:۳۰ و سپس از ۴:۳۰ تا ۸ شب ادامه می‌یابد. در این استراحت عصرگاهی افراد به خانه می‌روند، ناهار می‌خورند و یک چرت می‌زنند.

آمریکا، خوابیدن با حیوانات خانگی

در حالی که نظرات متناقضی درباره فواید خوابیدن با حیوانات خانگی وجود دارد، آمریکایی‌ها به این روش می‌خوابند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که بیش از ۷۰ درصد از آمریکایی‌هایی که حیوان خانوادگی دارند با آن‌ها می‌خوابند.

افغانستان، اتاق خواب‌های چندمنظوره

اتاق خواب جداگانه درافغانستان مفهومی ندارد. اتاق‌های خانه کاربرد‌های مختلفی دارند. وقت خوابیدن تشک و پتو را کف اتاق پهن می‌کنند و می‌خوابند و دوباره صبح آن را جمع می‌کند.

خوابیدن در کنار کودک

هرچند برای بیشتر آمریکایی‌ها و بریتانیایی‌های امروزی عجیب است، اما تا قرن نوزدهم خوابیدن در کنار کودک حتی در جوامع صنعتی غرب هم رایج بود. امروزه این سنت را در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین مشاهده می‌کنیم که طبق تحقیقات مزایای زیادی هم دارد.

زمان خواب بچه‌ها در کشور‌های مختلف

هرچند تصور می‌شود بچه‌های سراسر دنیا ساعت خواب تقریبا یکسانی دارند، اما اصلا این طور نیست. زمان خواب بچه‌های کوچک را در زیر مشاهده می‌کنید:

بین ۶:۳۰ تا ۷ شب: هلند
بین ۷ تا ۸ شب: نیوزیلند، استرالیا، انگلستان
بین ۸ تا ۹ شب: اندونزی، کانادا، فیلیپین، آمریکا، تایلند، چین
بین ۹ تا ۱۰ شب: ژاپن، ویتنام، سنگاپور، مالزی
بین ۱۰ تا ۱۰:۳۰ شب: کره جنوبی، تایوان، هند، هنگ کنگ

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=39133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .