14

علی اصغر قائمی در واکنش به گزارش مدیر عامل سازمان فاوا: تهران چه میزان هوشمند شد؟

  • کد خبر : 284103
  • 07 شهریور 1400 - 14:51
علی اصغر قائمی در واکنش به گزارش مدیر عامل سازمان فاوا: تهران چه میزان هوشمند شد؟
عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به گزارش سازمان فناوری و ارتباطات شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است و اقدامات ستادی در این زمینه صورت گرفته سرجمع میزان تحقق و دستیابی به شهر هوشمند را چقدر ارزیابی می کنید و ما به چه میزان موفقیت دست پیدا کردیم؟

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، علی اصغر قائمی در هفتمین جلسه شورا و در واکنش به گزارش  فرجود مدیر عامل سازمان سـازمان فناوری اطـلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: مستحضر هستید ما امسال در سال سوم برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و خوشبختانه در احکامی که در هوشمند سازی در برنامه دیده شده به میزان زیادی کمیت ها مشخص شده است. حال سوال من این است که با توجه به اینکه شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است و اقدامات ستادی در این زمینه صورت گرفته سرجمع میزان تحقق و دستیابی به شهر هوشمند را چقدر ارزیابی می کنید و ما به چه میزان موفقیت دست پیدا کردیم؟

وی در ادامه افزود: رتبه شهر تهران در رتبه بندی بانک جهانی از سال ۸۶ تا ۹۶ از ۱۷۶ به رتبه ۲۵ ارتقا پیدا کرد که  ناشی از ساده سازی فرایند های شهرداری بود اما در ۴ سال گذشته به زیر ۸۰ رسیده علت این افت رتبه را که عمدتا ناظر بر عملکرد فاوای شهرداری هست در چه بوده است؟

قائمی افزود: موضوع بعدی  را ارجاع می دهم به سند برنامه سوم که  در بیشتر شاخص های کمی صحبت از اس ال ای  ۹۹٫۹۹۹ شده است این یعنی میزان مجاز قطعی سرویس ها در طول سال معادل ۵ دقیقه ۱۵ ثانیه باشد اما در همین سال ۱۴۰۰ دو بار *دان تایم حدود ۱۰ ساعت داشتیم این یعنی اس ال ای به سطح ۹۹٫۸ تنزل دادن و این ها به هیچ عنوان با هم تطابق ندارد و امیدوارم در این دوبار داده از اطلاعات ارزشمند شهرداری از بین نرفته باشد.

وی گفت: روند ممیزی نیز نشان می دهد بازگشت به روال های قدیمی دارد و در حالی که   آخرین اجرای ممیزی در سال ۸۵ برگزار شد اساسا روند ممیزی تغییر بنیادین کرد اما حالا برگشت به روال قدیمی جای بررسی دارد .

قائمی در پایان گفت: چه مقدار از فرایند های شهرداری و فرایند های که در تعامل با سایر سازمان ها که در حوزه مدیریت شهری مربوط می شوند موفق به ساده سازی و تسهیل امور مربوط به شهروندان شده است ؟

*دان تایم: (Downtime) به مدت زمانی اشاره می‌کند که طی آن یک ماشین (به ویژه یک سیستم رایانه‌ای) غیرقابل دسترسی است یا قادر به انجام وظیفه اصلی خود نیست. در چنین حالتی اصطلاحا گفته می‌شود سیستم در وضعیت دان (Down) قرار دارد . منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=284103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .