12

علی اعطا در صحن شورا: پرونده باغات شهروندان در شورای شهر تعیین تکلیف شود

  • کد خبر : 267761
  • 30 شهریور 1399 - 17:40
علی اعطا در صحن شورا: پرونده باغات شهروندان در شورای شهر تعیین تکلیف شود
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده باغات تاکید کرد.

به گزارش عصر شهروند ، «علی اعطا» در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا و در جریان بررسی دو فوریت طرح تقویم زمانی جلسات شورا  درباره ضرورت بررسی به موقع پرونده باغات شهر تهران اظهار داشت: بسیاری از اعضای شورا استدلال می کنند که فرآیند تشخیص و تعیین باغات باید اصلاح شود اما اصلاح این روند زمان‌بر است و اعضای شورا تاکنون این اصلاح را انجام ندادند.

وی افزود: معتقدم اگر ۲۱ عضو شورای شهر نیز بسیج شوند تا آیین نامه باغات را اصلاح کنند؛ آیین‌نامه‌ای که در شورای استان ها و مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است باز هم زمان برای این کار کافی نیست.

اعطا با تاکید بر اینکه ‌نمی توانیم فرایند تشخیص باغات را به دلیل اشکالاتی که در آیین‌نامه وجود دارد مختل کنیم، تاکید کرد : اعضای شورای شهر کار مهمتری بجز رسیدگی به مسائل جاری شهروندان که تشخیص باغات نیز از آن جمله است، ندارند.

وی تاکید کرد:ماندن پرونده های باغات در شورای شهر مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند که باید هرچه سریعتر به این پرونده‌ها رسیدگی شود.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه گاهی برخی پرونده‌ها سه ماه در نوبت صحن میمانند، گفت: ما منتقد هستیم که چرا فرایند صدور پروانه گاهی تا یک سال طول می‌کشد از سوی دیگر با پرونده هایی مواجه هستیم که سه ماه در نوبت صحن هستند این برخورد دوگانه چه معنایی دارد.

وی از اعضای شورای شهر تهران خواست تا به پیشنهاد کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری مبنی بر اختصاص جلسه های سه شنبه شورای شهر به رسیدگی سریعتر به پرونده باغات شهر تهران رای مثبت دهند.


آروین در صحن علنی شورا تاکید کرد؛

شورای شهر پایتخت با این حجم بالای کار نباید وقت جلسات خود را به پرونده‌های باغات اختصاص دهد

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم اصلاح فرایندی رسیدگی به پرونده‌های باغات، تصریح کرد: این درست نیست که شورای شهر پایتخت با این حجم بالای کار وقت جلسات خود را به پرونده‌های باغات اختصاص دهد.

به گزارش عصر شهروند ، بهاره آروین در دویست و سی و هفتمین جلسه شورا  و در مخالفت با پیشنهادی مبنی بر اختصاص جلسات سه‌شنبه یک هفته در میان شورا به بحث باغات اظهار داشت: همانگونه که آقای میرلوحی گفتند، وقت زیاد گذاشتن روی یک مساله لزوما به معنای کارایی بیشتر نیست و خیلی وقت ها عکس آن است.

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران با بیان اینکه من اساسا به فرایند بررسی پرونده باغات در صحن علنی شورا انتقاد دارم، گفت: چرا باید در شورای شهر پایتخت این همه زمان برای بررسی پرونده باغات بگذاریم؟ خواهشم از دوستان این است که مرور کنند و ببینند در کدام شهر دیگری هفته ای یک جلسه از شورا مختص پرونده باغات است.

وی اضافه کرد: بعضا ما شاهد پرونده‌های چالش‌برانگیزی هم هستیم که درنهایت بازگشت به کمیسیون دارند و پس از مدتی دوباره برای بررسی مجدد به صحن می‌آیند. پس فرایند ما برای رسیدگی به بحث باغات درست نیست و بایستی اصلاح شود.

آروین با تاکید بر اینکه شورای شهر پایتخت با این حجم بالای کار نباید پرونده‌های باغات را بررسی کند، عنوان کرد: پیشنهاد من این است که در سال آخر شورا یک تصمیم خیر دنیا و آخرت بگیریم و برای شورای بعد هم آن را پایه‌گذاری کنیم تا اساسا اینهمه وقت شورا پای این پرونده ها نرود. متاسفانه در دوره‌های قبلی شورا روندی اشتباه وجود داشته و ما هم در حال ادامه دادن آن هستیم.

عضو شورای شهر تهران افزود: ما می‌توانیم جلسه یک هفته در میان شورا را در روزهای سه‌شنبه برای رسیدگی به اجرای سایر مصوبات شورا اختصاص دهیم. مشکل وقت گذاشتن نیست در روزهای سه‌شنبه نیست. مشکل این است که آیا این وقت را به صورت بهینه صرف می‌کنیم؟

درنهایت پیشنهاد اختصاص جلسات یک هفته در میان شورا در روزهای سه‌شنبه به پرونده‌های باغات با ۱۱ موافق و ۵ مخالف به تصویب رسید. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=267761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .