9
اختصاصی عصر شهروند؛

فرمانداری ها جایگزین استانداری ها در کمیسیون ماده ۹۹

  • کد خبر : 281394
  • 29 اردیبهشت 1400 - 10:58
فرمانداری ها جایگزین استانداری ها در کمیسیون ماده ۹۹
نمایندگان مجلس در صدد هستند تا با اصلاح تبصره 2 ماده 99 قانون شهرداری، فرمانداریها را جایگزین استانداریها در کمیسیون ماده 99 کنند.

به گزارش خبرنگار عصر شهروند، طرح اصلاح تبصره ۲ ماده ۹۹ قانون شهرداری دیروز سه شنبه تهیه و با امضای ۳۰ نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شده است.

این طرح که یک ماده واحده دارد، بدین شرح است؛

ماده واحده- در تبصره ۲ ماده ۹۹ قانون شهرداری مصوب یازدهم تیر ماه ۱۳۳۴با اصلاحات و الحاقات بعدی، عبارت«استانداریها» به عبارت «فرمانداریها» اصلاح می شود.

بر اساس این طرح و با تصویب نهایی در مجلس شورای اسلامی، فرمانداریها جایگزین استانداریها در کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری می شوند.

در مقدمه و دلایل توجیهی این طرح اینگونه آمده: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۰ به عنوان «تولید، پیشیبانیها و مانع زادییها» نام گذاری شده است، یکی از موانع در مسیر تولید بررسی تخلفات ناشی از ساخت و ساز در خارج از حریم شهرها و روستاها در کمیسیونی است که استانداریها متمرکز است. تمرکز بررسی تخلفات ناشی از ساخت و سازهای خارج از حریم شهرها و روستاها که فقط در استان تشکیل می شود.

برخی از استانها مانند استانها دارای صدها شهر و روستا بوده که بررسی پرونده های موضوع کمیسیون ماده ۹۹ این استانها بسیار زمانبر بوده و منجر به طولانی شدن صدور مجوزهای کسب و کار و تولید می شود.

یکی از راههای برون رفت از این مانع توسعه تعداد کمیسیونهای موضوع ماده ۹۹ قانون شهرداری هر شهرستان در همان شهرستان است. در صورتی که کمیسون موضوع ماده ۹۹ قانون شهرداری به سطح شهرستان برسد و مدیریت کمیسیونها با فرماندار که معاون استاندار است، باشد، تعداد کمیسیونهای موضوع این ماده افزایش یافته و بلافاصله تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز بررسی شده و تصمیم گیری خواهد شد و یکی از موانع تولید و صدور مجوزهای کسب و کار مرتفع خواهد شد. لذا، این طرح جهت طی مراحل قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

اسامی نمایندگان امضاء کننده این طرح؛

۱-حسینعلی حاجی دلیگانی
۲ – علیرضا سلیمی
۳- موسی احمدی
۴- محمدتقی نقدعلی
۵- کیومرث سرمدی واله
۶- سیدجواد حسینی کیا
۷- جلال محمودزاده
۸- اسماعیل حسین زهی
۹- جعفر قادری
۱۰ – بهزاد علیزاده
۱۱- الیاس نادران
۱۲- غلامعلی کوهساری
۱۳- رسول فرخی میکال
۱۴ – علی اکبر علیزاده برمی
۱۵- کیوان مرادیان کوچکسرائی
۱۶ – حسین حق وردی
۱۷- علی خضریان
۱۸ – رضا آریان پور
۱۹- مجید نصیرائی
۲۰- یعقوب رضازاده
۲۱- حبیب آقاجری
۲۲- علیرضا ورناصری قندعلی
۲۳- غلامحسین کرمی
۲۴ – علی علی زاده
۲۵- اصغر سلیمی
۲۶-محمدحسن آصفری
۲۷ – مهدی عسگری
۲۸ – احسان ارکانی
۲۹- سیدعلی یزدی خواه
۳۰- جواد نیک بین

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=281394

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .