8

قبل از نابینا شدن سیگار را ترک کنید!

  • کد خبر : 54297
  • 24 فروردین 1398 - 12:20
قبل از نابینا شدن سیگار را ترک کنید!

عصرشهروند | محققان هشدار می‌دهند سیگار کشیدن نه تنها به قلب و ریه‌ها آسیب می‌رساند، بلکه می‌تواند موجب نابینایی هم شود.

«راجا نارایانان» سرپرست تیم تحقیق از مؤسسه چشم پراساد هند، در این باره می‌گوید: سیگار کشیدن موجب افزایش ترکیبات شیمیایی در جریان خون شده و در نتیجه، جریان خون و اکسیژن به شبکیه چشم کاهش می‌یابد. همین مسئله موجب می‌شود افراد سیگاری دو برابر دیگران در معرض بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا قرار گیرند.

مطالعه اخیر نشان داده است که تغییرات قابل توجهی در قوه بینایی افراد سیگاری در تشخیص رنگ قرمز، سبز، آبی و زرد ایجاد می‌شود که بیانگر این مطلب است که مصرف مواد حاوی مواد شیمیایی نوروتوکسیک، نظیر آنچه که در سیگار وجود دارد، ممکن است موجب کوررنگی کامل شود.

همچنین سیگار کشیدن می‌تواند عامل بسیاری از بیماری‌های چشمی نظیر آب مروارید، آب سیاه و غیره باشد. در حالی که این بیماری‌های چشمی مرتبط با بخش جلوی چشم هستند و به آسانی تشخیص داده می‌شوند، بیماری‌های شبکیه‌ای همچون دژنراسیون ماکولا و مشکل چشمی دیابتی به شکل خاموش پیشرفت کرده و در صورت عدم درمان به موقع، منجر به نابینایی کامل می‌شوند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=54297

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .