5

قرص “ضد بارداری” مغز را کوچک می‌کند!

  • کد خبر : 186685
  • 07 دی 1398 - 10:55
قرص “ضد بارداری” مغز را کوچک می‌کند!

نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که استفاده از قرص های پیشگیری از بارداری بر روی غده هیپوتالاموس تاثیر می‌گذارد؛ مغز آن دسته از زنان که از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند به طور چشمگیری کوچکتر از زنان دیگر است!

به گزارش عصر شهروند، بر اساس نتایج تحقیقات جدید “جامعه رادیولوژی آمریکای شمالی” استفاده زنان از قرص پیشگیری از بارداری باعث تاثیر بر غده هیپوتالاموس مغز می‌شود.

پایگاه خبری “یورونیوز” در گزارشی نوشت، محققان در پژوهش جدید خود با تصویرسازی تشدید مغناطیسی (MRI) و بررسی اندازه غده هیپوتالاموس ۵۰ زن دریافتند، مغز آن دسته از زنان که از قرص‌های پیشگیری از بارداری استفاده می‌کردند به طور چشمگیری کوچکتر از زنان دیگر است!

غده هیپوتالاموس بخش مهمی از مغز است که وظیفه تنظیم سطح هورمون‌ها را برعهده دارد؛ این غده همچنین نقشی اساسی در کنترل چرخه خواب، ضربان قلب، وزن بدن و میزان اشتها ایفا می‌کند.

مایکل لیپتون، تهیه‌کننده گزارش نهایی این تحقیق می‌گوید: «ما دریافتیم که تفاوت شگرفی بین اندازه ساختار مغز زنانی که قرص ضدباروری استفاده می‌کنند و زنانی که از آن استفاده نمی‌کنند وجود دارد.»

مایکل لیپتون همچنین گفت که تحقیقات مقدماتی دانشمندان از ارتباط بین استفاده از قرص ضدبارداری و علائم افسردگی حکایت دارد.

پیشتر نیز پژوهشی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده بود که از تاثیر قرص‌های پیشگیری از بارداری بر مغز زنان و آسیب به بخش تصمیم‌گیری مغز سخن می‌گفت.

دانشمندان در این تحقیق بعد از انجام مطالعات و عکس‌برداری‌های مکرر از مغز زنان دریافتند که مواد مصنوعی و شیمیایی موجود در این قرص‌ها با ایجاد تغییراتی در هورمون‌های بدن منجر به تغییر شکل و اندازه مغز می‌شوند.

با مشاهده مغز ۹۰ زن در این تحقیق، دانشمندان دریافتند زنانی که که هیچ نوع قرص و دارویی را برای جلوگیری از بارداری استفاده نمی‌کردند، مغزشان بدون هیچ تغییر شکل و اختلالی، عملکرد خود را ادامه می‌داد اما زنانی که از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کردند به‌صورت مشهود در شکل مغز خود تغیراتی را داشتند که بارزترین این تغییرات، کوچک شدن اندازه بخش ” تصمیم‌گیری ” مغز بود.

تسنیم

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=186685

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .