5

لزوم ارائه گزارش میزان بدهی‌ قطعی دولت به شهرداری

  • کد خبر : 253302
  • 30 اردیبهشت 1399 - 13:41
لزوم ارائه گزارش میزان بدهی‌ قطعی دولت به شهرداری
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بر لزوم ارائه گزارش بدهی‌های قطعی دولت به شهرداری تا پایان سال گذشته توسط شهرداری تهران به شورای شهر تأکید کرد.

عصرشهروند — مرتضی الویری در دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری گفت: تخصیص بهینه منابع و ساماندهی بدهی‌ها و تعهدات مالی شهرداری تهران یکی از مقولات کلیدی است که در برنامه سوم به تصویب رسیده است. بر همین اساس توجه اعضا را به ماده ۲۷ قانون برنامه سوم جلب می‌کنم که در آن ذکر شده شهرداری موظف است برای دستیابی به تخصیص بهینه منابع و حل و فصل بدهی‌ها و تعهدات مالی خود چهار اقدام مشخص را انجام دهد.

وی افزود: اول شناسایی و اولویت‌بندی علل و عوامل طولانی شدن زمان اجرای پروژه‌ها، دوم تعیین و تکلیف و اولویت‌بندی پروژه‌ها با رویکرد بهره‌وری اقتصادی، سوم ممیزی املاک و سازماندهی دارایی‌های شهرداری و در نهایت چهارم نیز پیگیری مطالبات شهرداری از دولت و بخش عمومی و خصوصی.

وی ادامه داد: یکی از موارد پیگیری مطالبات شهرداری مطالبات از دولت است. حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان شهرداری تهران از دولت مطالبه دارد و در تبصره سوم ماده ۲۷ برنامه سوم تأکید شده شهرداری نسبت به شناسایی و حسابرسی بدهی‌های دولت به شهرداری از طریق استفاده از خدمات سازمان حسابرسی اقدام و میزان و نوع بدهی‌های قطعی دولت به شهرداری را حداکثر تا پایان سال اول برنامه اعلام کند که در حال حاضر سال اول برنامه را سپری کردیم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تأکید کرد: شهرداری موظف است در پایان اردیبهشت‌ماه هر سال میزان بدهی‌های قطعی دولت به شهرداری را تا پایان سال قبل اعلام و میزان بدهی تسویه شده سال گذشته و برنامه تسویه مطالبات در سال جاری را در قالب گزارشی به صورت عمومی منتشر کند.

وی افزود: براساس این ماده باید گزارشی از شهرداری تهران دریافت می‌کردیم که در آن بدهی‌های دولت به شهرداری احصا شده بود و تا آخر اردیبهشت نیز باید گزارش دیگری در خصوص مطالبات تسویه شده سال گذشته و چشم‌انداز سال جاری دریافت می‌کردیم که متأسفانه در این زمینه تا جایی که اطلاع دارم گزارشی دریافت نکردیم لذا این تذکر را به شهرداری تهران مطرح کرد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=253302

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .