3

ما بودجه ای مصوب می کنیم و شهرداری بودجه دیگری را ابلاغ می کند!

  • کد خبر : 300332
  • 16 اردیبهشت 1403 - 22:55
ما بودجه ای مصوب می کنیم و شهرداری بودجه دیگری را ابلاغ می کند!
عضو شورای شهر تهران با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران گفت : اینکه ما بودجه ای مصوب می کنیم و شهرداری بودجه دیگری را ابلاغ می کند، مورد پسند ما نیست.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دو برابر بودجه اولیه ابلاغ و سپس متمم ۱۰۴ هزار میلیارد تومانی ارائه شده است، گفت: گزارش عملکرد شهرداری در سال گذشته بررسی شده و بر اساس عملکرد سال ۱۴۰۲ مورد جدیدی تحت عنوان واریز و برداشت اضافه شده که عدد آن ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: مبنای قانونی شورا در این عنوان چیست و بر اساس کدام معیار قانونی، شهرداری نسبت به واریز و برداشت این رقم اقدام کرده است؟ مؤدیانی که به شهرداری بدهکارند و مبالغی را پرداخت می کنند به فاصله چند ساعت، بانک شهر این مبالغ را برداشت می کند و این رقم در سال قبل به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده که ۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن در منطقه یک و دو بوده است.

امانی تأکید کرد: مستندات باید به تفکیک مناطق و مؤدیان ارائه شود. مستندات نشان می دهد که نزدیک به ۵۰ درصد از این ارقام به دو منطقه اختصاص دارد و باید علت آن مطرح شود. اگر قرار بوده این مبالغ به منظور تسویه بدهی ها باشد باید جزئیات آن ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر ۲۰ هزار میلیارد تومان را از سرجمع درآمدهای شهرداری کسر کنیم عملاً درآمد شهرداری تا پایان اسفندماه ۸۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود که کم و کیف آن را در نطق پیش از دستور خود مطرح خواهم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا با بیان اینکه در خصوص هزینه های نقدی و غیرنقدی در سه بخش هزینه ای، تملک دارایی مالی و سرمایه ای ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ شده است، گفت: این در حالیست که متمم بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومان بوده و ۱۶ هزار میلیارد تومان بیش از رقم مصوب ابلاغ شده است و باید در مورد آن پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه تمام کدهای کاهشی درآمدی کدهای پایدار بوده اند، یادآور شد: اینکه ما بودجه ای مصوب می کنیم و شهرداری بودجه دیگری را ابلاغ می کند، مورد پسند ما نیست. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=300332

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .