2

مجازات سرک کشیدن به تلفن همراه دیگران چیست؟

  • کد خبر : 234155
  • 13 فروردین 1399 - 14:20
مجازات سرک کشیدن به تلفن همراه دیگران چیست؟

بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای سرک کشیدن و فضولی کردن در تلفن همراه دیگران جرم به حساب می‌آید و مجازات دارد.

به گزارش عصر شهروند، بر اساس ماده ۱ قانون جرایم رایانه‌ای هر‌کس به‌طور غیرمجاز به داده‌ها، سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی پیدا کند به حبس از ۹۱ روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

قانون‌گذار دسترسی غیرمجاز به سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی را جرم دانسته و اگر این دسترسی بدون اجازه شخص باشد جرم به حساب می‌آید، اما درمواردی‌که خود شخص، اجازه مشاهده یا ورود به سامانه را داده باشد جرمی رخ نمی‌دهد.

اگر سامانه مدنظر گوشی همراه یا رایانه شخصی دارای رمز عبور باشد و مرتکب با گذر از این تدابیر امنیتی وارد سیستم شود مجرم شناخته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=234155

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .