8

مجید فراهانی : شهرداری به ریل قانون بازگردد

  • کد خبر : 273869
  • 15 آذر 1399 - 9:14
مجید فراهانی : شهرداری به ریل قانون بازگردد
عضو شورای اسلامی شهر تهران: شهرداری در حوزه نظارت مالی افرادی را به کار گرفته که امضای آن‌ها محل اشکال است.

به گزارش اخبار شورای شهر ، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون شورا‌ها سه فرم نظارت مالی را برای شهرداری در نظر گرفته و الزام کرده است. یکی نظارت مالی قبل از خرج، دوم نظارت مالی حین خرج و سوم نظارت مالی بعد از خرج است.

وی گفت: نظارت مالی قبل از خرج به تعیین بودجه شهرداری مربوط می‌شود که معمولا در انتهای دی ماه شهرداری آن را ارائه می‌کند و شورا وقت دارد در ماه‌های بهمن و اسفند ریل گذاری آینده بودجه شهرداری را بر آن اساس تعیین کند.

فراهانی افزود: نظارت بعد از خرج هم در بند ۳۰ ماده ۸۰ قانون گذار صراحتا مشخص کرده است که جزو وظایف شورای اسلامی شهر تهران است تا از طریق انتخاب حسابرسانی که منتخب شورا هستند بر حسن اداره مالی شهر نظارت کند.

وی گفت: در خصوص نظارت مالی حین خرج قانون گذار پیش بینی کرده است که ذی حسابانی در تمام مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌ها تحت عنوان قائم مقامان ذی حساب مستقر باشند و چک‌های شهرداری را امضا کنند و هر خرجی را که در شهرداری می‌شود با بودجه و قوانین و مقررات و مصوبات شورا انطباق دهند تا ایراد و اشکالی نداشته باشد.

فراهانی افزود: به همین علت قانون گذار پیش بینی کرده است که معرفی این ذی حسابان توسط شهرداری و انتخاب و تایید آن‌ها توسط شورای شهر انجام می‌گیرد.

وی گفت: متاسفانه در طول ۲ هفته گذشته شاهد بودیم که شهرداری ۱۰ نفر را در ۲ مقطع بدون تاییدیه شورا ذی حسابانی به عنوان سرپرست بکار گرفته است. این کار بدون هماهنگی میان شهرداری و شورا انجام گرفته است.

فراهانی افزود: افرادی بکار گرفته شده اند که معلوم نیست شورا به آن‌ها رای بدهد به همین علت امضا و تایید آن‌ها محل اشکال است. شهرداری به ریل قانون بازگردد و نظر شورای اسلامی شهر تهران را به رسمیت بشناسد. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=273869

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .