31
سوابق و دیدگاه های استاندار سابق تهران

محسن منصوری کیست ؟

  • کد خبر : 285774
  • 20 مهر 1400 - 6:32
محسن منصوری کیست ؟
محسن منصوری ،جوان ترین استانداری است که سکانداری پایتخت را بر عهده می گیرد. در این گزارش ،نگاهی داریم به سوابق و دیدگاه های مهندس محسن منصوری ، استاندارد جدید تهران.

به روز رسانی شده در ۱۰ آبان ۱۴۰۱

محسن منصوری ، استاندار جدید تهران است. دولت سیزدهم، فرماندار سابق ورامین که جوان دهه شصتی است، به عنوان استاندارد پایتخت برگزید. محسن منصوری ،جوان ترین استانداری است که سکانداری پایتخت را بر عهده می گیرد. در این گزارش ،نگاهی داریم به سوابق و دیدگاه های مهندس محسن منصوری ، استاندارد جدید تهران.

اگر شما مخاطب گرامی، نظر و دیدگاهی درباره سوابق و تجارب و دیدگاه های محسن منصوری دارید و سابقه همکاری با نامبرده دارید، مراتب را با رعایت حریم خصوصی از طریق بخش کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

حتما بخوانید : استاندار جدید تهران معرفی شد (سوابق علیرضا فخاری )

با ما همراه باشید.


۱۰ آبان ۱۴۰۱

محسن منصوری معاون اجرایی رییس جمهور شد

محسن منصوری استاندار تهران با حکم رییس جمهوری به عنوان معاون اجرایی رئیس‌جمهوری انتخاب شد.


حتما بخوانید: با علیرضا زاکانی ، شهردار تهران بیشتر آشنا شوید

محسن منصوری ، عضو جدید دولت ابراهیم رئیسی

محسن منصوری را باید جدید ترین مهمان دولت سیزدهم دانست. ابراهیم رئیسی پس از معرفی شماری چهره های کم تر شناخته شده به عنوان وزیر به مجلس انقلابی، نشان داد که آمادگی دارد تا از چهره های جوان و کم تر شناخته شده برای رسانه ها اما جهادی و آماده خدمت به مردم، استفاده کند. محسن منصوری ، یکی از جوان ترین افرادی است که وارد دولت سیزدهم شده است  ونماینده دولت در تهران محسوب می شود.

محسن منصوری با رای هیات وزیران در ۱۸ مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی، استاندار تهران شد. محسن منصوری ، جایگزین مهندس انوشیروان محسن بندپی (آخرین استاندار تهران در دولت حسن روجانی)، استاندار سابق پایتخت شد. این برای نخستین بار است که فردی زیر ۴۰ سال به  سکانداری پایتخت منصوب می شود.

استانداران، نمایندگان تام الاختیار دولت در استان بوده و نقش بسزایی در توسعه فرهنگی، هنری ،توسعه ای و امنیتی استان دارند. محسن منصوری ، متولد خرداد ماه سال شصت و سه در شهرستان ورامین است.

او را ورامینی ها به عنوان فرماندار، در زمان دولت محمود احمدی نژاد به یاد دارند. محسن منصوری جوان ، مدرک کارشناسی در گرایش ساخت و تولید را از دانشگاه شهید رجایی دریافت کرده و در رشته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی از دانشگاه تهران دانش آموخته شده است.

سوابق محسن منصوری

محسن منصوری به عنوان استاندار تهران ، عضو شواری عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بوده و پیش تر ، سابقه معاونت بنیاد  مستضعفان انقلاب اسلامی را نیز در کارنامه دارد. ایشان قبلا، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بنیاد علوی بود و سابقه مدیرعاملی و عضویت در هیات موسس بنیاد کرامت آستان قدس رضوی نیز در کارنامه وی مشاهده می شود. ایشان از جمله چهره هایی هستند که از آستان قدس، به مجموعه مدیریت دولت سیزدهم راه یافتند و وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز از این جمله است که از مدیران ارشد زیر مجموعه های آستان قدس رضوی به شمار می روند.

محسن منصوری معاون استانهای ستاد انتخاباتی رئیسی استاندار تهران

(تصویر بالا مصاحبه محسن منصوری به عنوان معاون استانهای ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی است ، پیش از آنکه به عنوان استاندار تهران معرفی شود )

محسن منصوری یکی از ۴ نماینده آیت الله رئیسی در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات سال ۱۳۹۶ بود که به پیروزی حسن روحانی منجر شد. عکس زیر، ایشان را در آن روزگار نه چندان دور به تصویر کشیده است.

محسن منصوری یکی از 4 نماینده آیت الله رئیسی در ستاد انتخابات وزارت کشور در انتخابات 1396

محسن منصوری را باید از چند سال پیش تا کنون، یکی از نزدیکان و همراهان آیت الله ابراهیم رئیسی در فعالیت های انتخاباتی دانست. عکس زیر، بدرقه آیت الله رئیسی را در روزهای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم نشان می دهد.

محسن منصوری یکی از نزدیکان و همراهان آیت الله ابراهیم رئیسی در فعالیت های انتخاباتی

محسن منصوری ، در ستاد مرکزی راهیان نور که چند باری با حضور آیت  الله رئیسی همراه شده بود نیز حضور داشت و همکاری می کرد. ایشان را در عکس زیر، در کنار آیت الله رئیسی در مشهد الشهدای خوزستان مشاهده می کنید.

محسن منصوری در ستاد مرکزی راهیان نور همراه با آیت الله رئیسی

محسن منصوری ، مشاور سابق نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بود و به عنوان مشاور جوان نیز به استاندار سابق تهران، خدمت می کرد. ایشان در حوزه وزارتی وزارت آموزش و پرورش نیز همکاری داشت و مدیر دفتر همکاری های وزارت آموزش و پرورش و حوزه های علمیه بود.

از دیگر سوابق مهندس محسن منصوری ،استاندار جدید تهران می توان به دبیرکلی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور اشاره داشت. این جوان انقلابی دهه شصتی تهرانی، از هفته سوم مهر ماه سال ۱۴۰۰ شمسی کار خود را به عنوان استاندارد تهران آغاز کرده  است.

محسن منصوری ، جوان ترین استاندار دولت سیزدهم

محسن منصوری ، جوان ترین استاندار دولت سیزدهم است. وزارت کشور، محسن منصوری را به عنوان استاندار تهران به هیات وزیران پیشنهاد کرد و ایشان توانست ، اعتماد هیات وزیران را بدست آورد. این جوان سی و هفت ساله تهران، معاونت  شورای هماهنگی ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی را نیز بر عهده داشت.

محسن منصوری ، نخستین استاندار در ایران است که پس از انقلاب اسلامی متولد شده  است و چهره جوان در دولت سیزدهم به شمار می رود. ایشان در دولت دوم محمود احمدی نژاد، به مدت ۴ سال ، فرمانداری ورامین را بر عهده داشت.

جلسه محسن منصوری با آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه

تصویر بالا، مربوط به جلسه محسن منصوری با آیت الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضاییه پیش از دوران ریاست جمهوری است که برای بررسی فعالیت های بنیاد کرامت، تشکیل شده بود. محسن منصوری ، مدیریت بنیاد کرامت را بر عهده دارند.

محسن منصوری در توییتر

محسن منصوری به عنوان مدیرعامل سابق بنیاد علوی، مارچ سال ۲۰۲۰ میلادی به توییتر پیوست و در اولین پستش نوشت که به کرونا مبتلا شده است. نشانی توییتر محسن منصوری : @mansouri_alavi است. انتظار می رود محسن منصوری به منظور تعامل بهتر و سریع تر با هموطنان تهرانی، حضور پر رنگی در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی داشته و ساییر دیپلماسی دولت سیزدهم را در بستر دولت الکترونیک، توسعه دهند.

محسن منصوری در توییتر

محسن منصوری در اینستاگرام

در اینستاگرام، شاهد حضور فعالانه محسن منصوری هستیم. او در بایو پیج اینستاگرامش، خود را نوکر امام رضا خطاب کرده است. اینستاگرام محسن منصوری در نشانی: @mansouri_mohsen در دسترس است. محسن منصوری تا پیش از انتصاب به عنوان استاندار تهران، ۱۶۹ پست به اشتراک گذاشته و بیش از ۱۳ هزار فالوئر داشت. او هر ازگاهی استوری هایی هم به اشتراک می گذارد.

انتظار داریم استاندار جوان و جدید پایتخت، از طریق لایو استوری و پاسخ به کامنت ها، ارتباط دوستانه و نزدیکی با هموطنان تهرانی برای پیگیری و دریافت مشکلات و راهکارها و انتقادات آن در این پلتفرم محبوب برقرار کند.

محسن منصوری در اینستاگرام

عکس زیر، مربوط به آخرین پست اینستاگرام محسن منصوری ، استاندارد جدید تهران است که مربوط به ویدیو ویژه ستادهای مردمی انتخاباتی آیت الله ابراهیم رئیسی است. ویدیویی که هزاران بار دیده شده و با کامنت هواداران استاندار جوان نیز همراه شده است.

پست اینستاگرام ویدیو ستادهای مردمی انتخاباتی ابراهیم رئیسی

عکس زیر مربوط به سفر کربلا محسن منصوری است که مربوط به سال ۲۰۱۹ میلادی است.

سفر کربلا محسن منصوری مربوط به سال 2019

انتقاد شدید محسن منصوری از حسن روحانی

یکی از اینستانوشته های شدید اللحن محسن خان منصوری مربوط است به توضیحات استاندارد تهران درباره اظهارنظرهای حسن روحانی، رئیس جمهور سابق. تا حدی می توان با دیدگاه های مهندس محسن منصوری درباره دولت قبل در ادامه آشنا شد.

آقای رئیس جمهور

لطفاً قانون را مرور کنید!

آقای رئیس‌جمهور در آخرین اظهارنظر خود فرمودند: ((یکجا می‌خواهد کنسرت برگزار شود، فوراً یک مجلس قانون گذاری درست می شود… هر کس صبح بلند شد، یک تریبونی پیدا کرد، او که نمی‌تواند قانون‌گذاری کند … وزیر ما هم نباید  تبعیت کند، وزیر باید تابع قانون باشد…ازنظر من هیچ وزیری در برابر هیچ فشاری نباید کوتاه بیاید و عقب‌نشینی کند… قبل از سیر قانون، بی‌قانونی خوب نیست،والله خوب نیست، به نام دین بدتر است، بی‌قانونی به نام دلسوزی از دین بدتر است، قانون داریم، مقررات داریم، افتخار ما این است که کشور ما کشورقانون است …))

فارغ از اینکه موارد مطرح شده توسط رئیس جمهور اساساً جزء اولویت های کشور نیست، در خصوص اظهارات آقای روحانی موارد زیر قابل‌تأمل است:

۱ – ادبیات ایشان در مواجه با منتقدان مثل همیشه، نامناسب، تند، دور از شأن رئیس دولت و غیر صبورانه است. با توجه به استخدام مکرر واژه‌های نامناسب توسط رئیس‌جمهور در برخورد با منتقدین و عدم‌اصلاح رویه قبل، توصیه در این خصوص را بی‌ثمر دانسته و از آن عبور می‌کنیم.

۲ – در سخنان مذکور مقدمه ی غلطی توسط رئیس‌جمهور مطرح‌شده، پایه استدلال ایشان قرار می‌گیرد و با استناد به آن مخاطب خود (حضرت آیت‌الله علم الهدی) را مورد تاخت‌وتاز قرار می‌دهد؛ و آن پیش‌فرض غلط متهم کردن حضرت آیت‌الله علم الهدی به «قانون‌گذاری به جای مجلس» ، «بی‌قانونی به نام دین» و «بی‌قانونی به نام دلسوزی» است. سؤال این است که آقای رئیس جمهور چگونه از اظهارات و اعلام مواضع نماینده محترم ولی‌فقیه، قانون‌گذاری را برداشت کرده است؟ مثل همیشه زمین‌بازی را عوض می‌کنند تا تیر پاسخ آن‌ها به هدف بخورد . بهتر بگویم: تیر پاسخ را پرتاب می‌کنند به هر جا که اصابت نمود دور آن را دایره (سیبل) می‌کشند و از پاسخ دقیق خود لذت می‌برند.

۳ – از رئیس‌جمهور حقوقدان خواهش می‌کنیم یک‌بار دیگر قانون اساسی را مرور نماید، حتماً ایشان برای نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ی کلان‌شهری مثل مشهد، حقی به‌اندازه ی یک فرد عادی جامعه قائل هستند. براساس اصل هشتم قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران، دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل به عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. اظهارات حضرت آیت‌الله علم الهدی اساساً و کاملاً منطبق بر نص صریح قانون اساسی است. هم از باب دعوت به خیر در اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و هم از باب امر به ‌معروف و نهی از منکر.

از شورای مرکزی جامعه اسلامی تا بنیاد علوی و بنیاد کرامت

۱۴ سال پیش یعنی در شهریور سال ۱۳۸۶، محسن منصوری در نخستین نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان شرکت کرد و دبیرکل این تشکل جدید شد. او در سال های اخیر، در توزیع بسته های معیشتی ۳۰۰ هزار تومانی بین خانوارهای محروم نیز حضور چشمگیری داشت که مربوط به مرحله دوم طرح کمک های مومنانه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

ایشان پیش تر، جزییات پروژه ۸۶ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه را تشریح کرده بود. او قبلا گفته بود که ۹۵۰۰ خانه برای خانواده های پرمعلول احداث می شود. بنیاد علوی، بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است. اطلاعات بیش تر را در سایت alavi-bonyad.com دنبال کنید.

حتما بخوانید : معرفی اعضای شورای شهر تهران در دوره ششم

مخاطب گرامی

اگر نظر و دیدگاهی درباره فعالیت ها و تجارب و دیدگاه ها و سوابق مهندس محسن منصوری ، استاندار جوان تهران دارید، مراتب را از طریق بخش  کامنت در انتهای گفتار به اشتراک بگذارید.

برای محسن منصوری در مسئولیت جدید، آرزوی توفیق و خدمتگزاری به هموطنان تهرانی داریم.

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=285774

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 22در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۲
  1. سلام مایلم بدانم اینکه گفته شده آقای منصوری فرماندار موفقی بوده اقدامات عملی و کمی ایشان در دوره فرمانداری ورامین چه بوده است…من تولید کننده هستم در شهرک صنعتی خیر آباد حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است این شهرک در بلاتکلیفی کامل به سر میبرد و آیا این ربطی به دوران مسئولیت ایشان دارد یا خیر ؟

  2. سلام. ایشون در سن ۲۵ سالگی تا ۲۹ سالگی فرماندار ورامین بودند چطور اینگونه رشد کردند .

  3. دولت محترم باید توجه داشته باشد که افرادی را انتخاب نماید که سوابق درخشانی درپست های مدیریتی وحداقل سن ۴۵ ساله باشد در نظام مقدس جمهوری اسلامی بکار بگمارد .

  4. تو این سن کم و گرفتن پست بالاخره تو ایران باید حتما پارتی کلفتی ایشان داشته باشند !!!! وگرنه اینهمه تلاش کردیم ، سواد هم داریم ووو… چرا به جایی حتی یک رییس اداره هم نتونستیم بشیم ، چرا ؟ چون پارتی نداشتیم نه اینکه فاقد لیاقتیم

  5. ایا فامیل رییسی است؟

  6. واقعا چقدر بعضیا خوشانس هستن. مهره مار دارن

  7. جالب اینجاست که بعضی مسئولین اصلا هیچ سابقه ای ازخانواده شون هیچ جاپیدانمیشه ۰۰۰ایشون چرا در۲۵ سالگی فرماندارشدن

  8. باسلام حکما ایشان دارای رزومه وسابقه مدیریتی واجرایی،درخشانی بوده که به این سمت نائل گردیده اند

  9. بالاخره نگفتید به کی

  10. چرا اطلاعاتی از خانواده این آقا زاده نیست

  11. هر لباس ریاستی برازنده محسن منصوری هست یک جوان با سابقه درخشان مجددا مسؤل شده است بعضی ها ناراحت هستند چون ایشان ۸۰ ساله نیستند باید و باید جوانهای خوب و پر تلاش وارد عرصه شوند همه میگوند جوان گرایی ولی خودشون پست را رها نکردن ،به والله هر چی نیرو هست در جوان هست سالمندان فقط باید تجربه در اختیار آنها بگذارند مثل آقای منصوری زیاد هست عرصه را باز کنید ،

  12. واقعا بسیار سوابق درخشانی دارند

  13. ایشون در شهرستان ورامین کارمثبتی انجام دادن نه داستان‌هایی تهران

  14. متاسفانه ما فکر میکنیم که

    دولت ارث و میراث شخصی یمان است به محض قدرت رسیدن بعضی ها شروع به یارگیری وتقسیم مسولیت از دوستان واقوام نزدیک خودمیکنند چه ولایی،توانمد وارزشی باشند چه نباشند متاسفانه الان افت انقلاب و جامعه و بروز خیلی از مشکلات این زد وبندها است
    مگر این منصوری یا جهرمی و…کی هستند نیروهای توانمند و…وجود دارد که بعضی از حضرات شاگرد هزارمشان نمیشوند که همه را کنار زدن

  15. سلام به افتخار ورامین جناب مهندس منصوری.
    برای ایشان آرزوی موفقیت دارم
    توانمندی مدیریتی ایشان جایگاه مدیریت اجرایی ریاست جمهوری را پررنگ خواهد نمود .
    مطمئنا بدون احراز توانمندی مدیریتی امکان انتصاب در چنین جایگاهی میسر نخواهد بود.
    موفق باشند ان شاالله

  16. انچه عیان هست چه حاجت به بیان است

  17. بهتر بود اول محسن منصوری نگاهی به شناسنامه اش می انداخت و می دید که ایا از خود پرهیزگارتر و متقی تر برای گرفتن این پست ها بوده بعد آنچنان به تاخت و تاز علیه بزرگان میپرداخت. بد نیست برخی مواقع شناسنامه خود را نگاه کنیم تا ادب و تربیت نسبت به بزرگتر از خودمان حتی آنهایی که دوستشان نداریم یادمان نرود. متاسفانه نسل طلایی مدیران دهه ۶۰ که فقط خلوص نیت را برای هرکاری در نظر داشتند . در عوض نسل های جدید اول چاله میکنه برای پستهایی که منافع شخصی اش تامین بشه. بعید میدونم دیگه نسل هایی مثل رجایی و باهنر پیدا بشه. چرا که حضرت امام ره هم همان زمان می فرمود امت من از امت زمان رسول الله بهتر است.

  18. سوال اینجاست در کشوری که گرفتن یک پست ساده دولتی به سختی انجام می شود، چگونه یک فرد با داشتن فقط بیست سال سن در دوران #احمدی_نژاد فرماندار منطقه ای به اهمیت ورامین می شود؟ و باز چگونه در دولت #ابراهیم_رئیسی که دولت احمدی نژاد را اصلا قبول ندارد، به صورت #آسانسوری پله های ترقی را با #موشک_هایپرسونیک طی می نماید؟ این تناقض ها و عملکرد ضعیف ایشان در دوران تصدی تمامی پست ها آدم را به این فکر می اندازد که شایسته سالاری یعنی هیچ، و این در همه دولت ها مصداق بارزی چون #محسن_منصوری دارد.

  19. میلیون ها جوان مثل آقای منصورس تو این مملکت داریم
    ولی
    اینهایی که الان مسول اند در جوانگرایی فقط حرف می زنند
    ماشاالله به مهندس منصوری

  20. من دوماه است به دری میزنم که شماره دفتر یا شماره تماسی از جناب منصوری پیدا کنم نمی توانم
    به خدا قسم حسادتم میشود که میبینم شیخ امارات عربی برای دیدن یه بچه به منزلش میرود ولی در ایران
    نمیتوان با هیچ مسولی تماس گرفت
    خداوند یاری کند بتوانم دو جمله با ایشون از مشکلات
    خودم که مربوط به همان نهادی است که جناب منصوری مدیریتش را دارند
    ان شاالله شما بشوید بانی خیر

  21. پایه و ستون اصلی پیشرفت های ایشان، لیاقت و شایستگی نیست بلکه رمز اصلی و شاه کلید موفقیت های او در این نکته نهفته است که وی فرزند جواد منصوری اولین فرمانده سپاه انقلاب اسلامی می باشد

  22. بعضیا قشنگ حسادتشون مشخصه، تا میبینن یک جوان انقلابی وجهادی پای کار هست سریع دست به تخریب می زنند!
    چه اشکالی داره یک نفر ۲۵ساله باشه و فرماندار بشه،یا چهل ساله باشه و رییس جمهور بشه! اصلا مگه به سن و ساله؟ مهم اینه که گره کار مردم بشه! آیا خوبه رییس جمهور سنش بالا باشه وهمش فکر تشک وخوابش باشه؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .