21

همه چیز درباره زندگی٬ همسر و فرزندان دکتر محمد رضا عارف

  • کد خبر : 36939
  • 17 اردیبهشت 1398 - 18:59
همه چیز درباره زندگی٬ همسر و فرزندان دکتر محمد رضا عارف

دکتر محمد رضا عارف ٬ متولد آذر ماه سال ۱۳۳۰ در یزد٬ دکترای مخابرات از استنفورد آمریکا و همسر دکتر حمیده مروج  فرشتی (متخصص پوست در تهران) است. او ۳ فرزند دارد که حمید رضا٬ پسر ارشد٬ در برنامه خیلی محرمانه٬ با ژن خوب٬ معروف شد و هم چنان در کانون انتقاد رسانه ها با […]

دکتر محمد رضا عارف ٬ متولد آذر ماه سال ۱۳۳۰ در یزد٬ دکترای مخابرات از استنفورد آمریکا و همسر دکتر حمیده مروج  فرشتی (متخصص پوست در تهران) است. او ۳ فرزند دارد که حمید رضا٬ پسر ارشد٬ در برنامه خیلی محرمانه٬ با ژن خوب٬ معروف شد و هم چنان در کانون انتقاد رسانه ها با پست ها و مسئولیت‌هایش قرار دارد. رییس فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی٬ عضو مجمع تشخیص و نامزد مستعفی رقابت های ریاست جمهوری سال ۹۶ است. از وی به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و انتخابات مجلس سال ۱۳۸۹ یاد می برند.

گزارش امروز عصر شهروند٬ نگاهی اجمالی دارد به بیوگرافی و مسئولیت ها و خدمات دکتر محمد رضا عارف و گشتی در توییتر و اینستاگرام پر بیننده وی و پسرش.

با ما همراه باشید.

بیوگرافی دکتر محمد رضا عارف

دکتر محمد رضا عارف ٬ شناخته شده ترین نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی است. او توانست در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سر لیست فهرست امید ائتلاف اصلاح طلبان قرار بگیرد و با یک میلیون و ششصد و هشت هزار و نهصد و بیست و شش رای٬ قبل از علی مطهری٬ رای اکثریت را کسب کرده و به خانه ملت راه یابد. او نماینده مردم تهران٬ ری٬ شمیرانات٬ پردیس و اسلامشهر بوده و به نظر می رسد که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ماه ۹۸ برگزار می شود نیز به عنوان نماینده مردم تهران٬ در صورت تایید صلاحیت٬ به پارلمان راه یابد.

دکتر محمد رضا عارف ٬ در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی٬ در انتخابات سالانه هیات رئیسه٬ مهم ترین رقیب علی لاریجانی٬ نماینده قم و رییس مجلس شورای اسلامی بود که هر بار نتوانست رای اکثریت نمایندگان را کسب کند. علی لاریجانی از انتخابات هشتم مجلس یعنی در سال ۱۳۸۷ تا کنون٬ ریاست مجلس را بر عهده دارد. این برای نخستین بار است که فردی بیش از ۱۲ سال٬ بر صندلی ریاست خانه ملت٬ تکیه دارد.

یکی از جدی ترین انتقادات به رییس فراکسیون اطلاح طلبان در مجلس شورای  اسلامی پس از ورود به مجلس٬ فعال نبودن چشمگیر ایشان در بررسی لوایح و بحث آرا و نطق های پیش از دستور است که به نظر می رسد او هم چنان از این که نتوانست در دوره دهم مجلس٬ بر خلاف انتظارش٬ کرسی ریاست را از لاریجانی بگیرد٬ ناراحت است و این نارحتی تا انتخابات ۱۳۹۸ مجلس و شاید تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ ادامه یابد. احتمالا در صورت تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان٬ معاول اول سید محمد خاتمی را باید گزینه اول اصلاخ طلبان در انتخابات سخت رقابت های ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ بدانیم.

حتما بخوانید : تصویر نامه‌ها ،اسناد و نطق های جنجالی محمود صادقی : نماینده تهران

بیوگرافی دکتر عارف

این چهره مو سفید اصلاح طلبان٬ بیست و هفتم آذر ماه سال ۱۳۳۰ در یزد به دنیا آمد. او همشهری سید محمد خاتمی بوده و ۳ سال از علی لاریجانی بزرگ تر است. مردمان دیار قنات٬ قنوت و قناعت٬ مذهبی بوده و دکتر محمد رضا عارف نیز در یکی از خانواده های مذهبی سرزمین «ترین های ایران» متولد شد. پدرش٬ میرز احمد عارف از کاسبان مطرح  شهر بود.

محمد رضا عارف در سال ۱۳۴۸ در آزمون ریاضی در رامسر رتبه اول را کسب می کند و یک سال بعد نیز در کنکور سراسری سال ۱۳۴۹ موفق به کسب رتبه جهت تحصیل در رشته کارشناسی مهندسی برق دانشگاه تهران می شود. ۵ سال بعد با معدل ۳.۹ از ۴ دانش آموخته شده و با بورس دانشگاه صنعتی اصفهان٬ راهی آمریکا می شود.

او در سال ۱۳۵۹ یعنی ۲ سال پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی٬ مدرک دکتری رشته مخابرات از دانشگاه استنفورد اخذ می کند. پس  از بازگشت به میهن اسلامی٬ مسیر تدریس در حوزه برق و مخابرات را دنبال می کند و از اساتید برجسته برق دانشگاه شریف می شود.

پایان نامه دکتری محمد رضا عارف

پایان نامه دکتری علی لاریجانی٬ مربوط به ساختارهای ریاضی در فلسفه امانوئل کانت در دانشگاه تهران بود. پایان نامه دکتری محمد رضا عارف ٬ بررسی شبکه های غیر حلقوی در فرستنده لینک های قطعی معرفی شد. این شبکه ها بعدا٬ به شبکه های عارف شناخته شد. داستان تحقیقات وی٬ نظریه  اطلاعات و رمز نگاری بود که بعدها به تاسیس موسسه رمز ایران منجر شد. دکتر محمد رضا عارف ٬ استاد گروه برق و مخابرات دانشگاه صنعتی شریف است. انجمن رمز ایران در این نشانی قرار دارد.

سوابق سیاسی دکتر محمد رضا عارف

محمد رضا عارف در سال ۱۳۵۴ به دنبال فعالیت  علیه رژیم  ستم شاهی پهلوی٬ توسط کمیته مشترک ضد خرابکاری٬ دستگیر و پس از مدتی آزاد شد. او ۵ سال پیش از هجوم رژیم بعث عراق به مهین اسلامی٬ در انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا فعالیت می کرد.

همسر محمد رضا عارف

همسر محمد رضا عارف

حمیده مروج فرشتی٬ متولد سال ۱۳۳۵ در یزد است. او همسر محمد رضا عارف است. ایشان٬ متخصص پوست و مو بوده و با رتبه ۱۰ در دانشگاه علوم پزشکی٬ پذیرفته شد. دکتر مروج٬ متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران می باشد. او دانشیار پوست این دانشگاه است و در مرکز تحقیقات لیرز پزشکی دانشگاه٬ عضویت دارد. وی٬ فلوشیپ درماتوپاتولوژی داشته و مقالات متعددی در داخل و خارج از کشور منتشر کرده است. او در زمینه ساخت پوست ترمیمی٬ فعالیت دارد.

محمد رضا عارف در کنار نوه هایش

( محمد رضا عارف در کنار نوه هایش مشاهده می کنیم)

حمیده مروج فرشتی در حالی که بیست و یک سال داشت٬ با همسرش که آن زمان دانشجو بود آشنا می شود و با وی ازدواج می کند. حاصل این ازدواج٬ ۳ فرزند است که هر سه٬ پسر هستند. یکی از آن ها به دلیل کلید واژه ژن خوب٬ معروف است. ژن خوب٬ چند سال است که به حیطه ادبیات گفتاری و نوشتاری سیاسی و انتقادی ایرانیان وارد شده است. ازدواج او در سال ۱۳۹۲ بازتاب های زیادی پیدا کرد.

حتما بخوانید : گشتی در بین آقازاده های ژن خوب

ژن خوب عارف را با ضریب هوشی بالای خانم اشراقی

ژن خوب عارف را با ضریب هوشی بالای خانم اشراقی از نوادگان امام خمینی مقایسه کرده اند. انتصاب حمید رضا به سمت مسئول کمیسیون صلح و ورزش  کمیته ملی المپیک نیز جنجال آفرین شد.

حتما بحوانید : محرمانه‌هایی از سید احمد خمینی ؛ نتیجه لاکچری امام

مسئولیت های دکتر عارف

مسئولیت های دکتر عارف

دکتر محمد رضا عارف هم چون حسن روحانی و دکتر علی لاریجانی٬ از جمله شخصیت های فعال و سیاسی و علمی کشور محسوب می شود که پست های مختلفی را در سه دهه  اخیر٬ تجربه کرده است. البته مدت وزارتش به شیخ الوزار٬ مهندس زنگنه (وزیر نفت) نمی رسد. محمد رضا عارف در فاصله سال های ۵۹ و ۶۰ معاونت شرکت مخابرات را بر عهده داشت و تا سال ۶۲ نیز سرپرست شرکت دولتی مخابرات ایران بود.

همسر دکتر عارف و ایشان در حسینیه جماران

(همسر دکتر محمد رضا عارف و ایشان در حسینیه جماران)

ایشان در فاصله سال ۶۱ تا ۶۳ درسمت معاون وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت فعالیت داشت. او از سال شصت تا سال هفتاد و سه به مدت ۱۳ سال٬ استاد دانشکده برق دانشگاه اصفهان بود. از ۶۹ تا ۷۶ نیز مشاور آموزشی و قائم وزیر در هیات های ممیزه بود. ۳ سال پیش از انتخاب سید محمد خاتمی به عنوان رییس جمهور دولت هفتم٬ او ریاست دانشگاه تهران را بر عهده داشت.

پس از انتخاب سید اصلاحات به ریاست جمهوری اسلامی ایران٬ وی٬ وزیر پست و تلگراف و تلفن شد که بعد ها به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد. او اولین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است که با ادغام سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی تشکیل شد و پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی٬ دوباره به نام سازمان برنامه و بودجه٬ تغییر نام داده شد.

مهمانی کاندیدا های ناکام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در منزل دکتر عارف

(مهمانی کاندیدا های ناکام یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در منزل دکتر محمد رضا عارف )

عارف در کنار فرزند و نوه اش

(محمد رضا عارف در کنار فرزند و نوه اش که در اینستاگرام حمید رضا پسرش٬ این عکس بازتاب پیدا کرد)

ساعت های حمید رضا عارف

( حمید رضا عارف )

دیدار همسر دکتر عارف با نیکی کریمی

(دیدار همسر دکتر عارف با نیکی کریمی )

حتما بخوانید: مد گردی با نیکی کریمی: عروس سینمای ایران

دکتر محمد رضا عارف ٬ رییس هیات مدیره بنیاد باران٬ عضور شورای عالی انقلاب فرهنگی٬ عضو پیوسته فرهنگستان علوم و از ۲۵ اسفند ۱۳۹۱ به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام انتخاب شد.

دکتر عارف٬ رییس هیات مدیره بنیاد باران

(تصویر ایندکس  سایت رسمی  دکتر محمد رضا عارف که شما را در جریان جدید ترین اظهار نظرها و تحلیل های ایشان درباره شرکت در انتخابات مجلس سال ۱۳۹۸ و ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ قرار می دهد)

ایشان در دوره هشتم مجلس٬ به دلیل رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان٬ از ادامه رقابت انصراف داد. در انتخابت ریاست جمهوری سال سال ۹۲ نیز به نفع حسن روحانی کنار رفت. شعار وی در انتخابات٬ معیشت٬ منزلت و عقلانیت بود. محمد رضا عارف در سومین سال مجلس دهم٬ رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شد و جای دکتر زاهدی که پیش تر٬ وزیر علوم بود را گرفت.

اینستاگرام دکتر محمد رضا عارف

دکتر محمد رضا عارف ٬ ۳ سال است که در اینستاگرام از طریق ادمین فعال بوده و بیش از ۵۰۰ پست به اشتراک گذاشته است. ایشان بیش از ۲۶۷ هزار فالور در اینستاگرام دارد. صفحه اینستاگرام دکتر محمد رضا عارف را در این نشانی دنبال کنید.

دکتر محمد رضا عارف٬ ۳ سال است که در اینستاگرام از طریق ادمین فعال بوده

(در این عکس٬ نرگس آبیار٬ کارگردان فیلم شبی که ماه کامل شد را مشاهده می کنید که در موفق به اخذ ۷ سیمرغ بلورین از سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شد. او در بنیاد باران٬ با ستایش محمد رضا عارف و مسجد جامعی و سید اصلاحات مواجه شد که ۲۵ بهمن ۹۷ در اینستاگرام دکتر محمد رضا عارف بازتاب پیدا کرد. محمد رضا عارف در پیامی اینستاگرامی٬ این موفقیت را به آبیار سینمای ایران تبریک گفت)

اینستانوشته ی عارف درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی

(در این عکس٬ اینستانوشته ای درباره  آیت الله هاشمی رفسنجانی  بیان می شود. )

این شخصیت اصلاح طلب درباره آیت الله هاشمی گفته بودکه نگاه آیت الله٬ فراجناحی بود. در دوره های مختلف٬ افتخار  همکاری با او داشته و نگاه او باعث هم  افزایی نیروهای انقلابی می شد. او شخصیت برجسته فراجناحی بوده و محل  مشاوره جریان اصلاح  طلبی محسوب می شود.

صفحه اینستاگرام حمید رضا عارف

حمید رضا ٬ پسر جنجالی دکتر است که با کلید واژه ژن خوب٬ در کانون توجه رسانه ها قرار گرفت. صفحه اینستاگرام وی را در این نشانی دنبال کنید. او ۱۳ هزار فالور داشته و بیش  از ۲۵۰ پست در ۳ سال  اخیر به اشتراک گذاشت. تقریبا هر پستی که میگذارد٬ عده ای هشتگ ژن خوب را زیر اینستانوشته هایش تگ می کنند.

صفحه اینستاگرام حمید رضا عارف

(او در دومین کنفرانس حکمرانی و سیاست گذاری عمومی٬ که بهمن ماه ۹۷ در تهران برگزار شد٬ سخنرانی کرد او به  عنوان متخصص کارآفرینی اجتماعی و روایط بین الملل٬ نامش را در فهرست اعضای کمیته ورزش این همایش معرفی کرد)

واکنش او به ترند ژن خوب را در این ویدیو مشاهده کنید که صحبت های حمید رضا عارف در برنامه خیلی محرمانه است و داستان MTN‌ و چاوشی و کیهان و سکوت پدر را روایت می کند.

صفحه توییتر دکتر عارف

دکتر محمد رضا عارف از جمله سیاستمداران اصلاح طلب مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام است که در توییتر فعالیت دارد. او بیش از ۲۰۰ توییت به اشتراک گذاشته و بیش از ۴۸ هزار دنبال کننده دارد. او تقریبا هفته ای چند بار٬ دیدگاه و نظرات خود را درباره مسائل سیاسی٬ فرهنگی٬ هنری و اجتماعی به اشتراک می گذارد. او خود را یک چهره سیاسی و دانشگاهی در تویتر معرفی می کند که اصلاح طلب بود و لیدر فراکسیون اصلاح طلبان خانه ملت است.

دکتر محمد رضا عارف ٬ مارچ ۲۰۱۶ میلادی به توییتر آمد و سایت رسمی او نیز در نشانی draref.ir قرار دارد. توییتر دکتر محمد رضا عارف در این نشانی قرار دارد.

حتما بخوانید: جزییاتی از تخلفات متهمان بانک سرمایه

مهم ترین توییت های دکتر محمد رضا عارف در چند سال اخیر

توییت های دکتر محمد رضا عارف ٬ معمولا به سرعت بازتاب خبری گسترده ای پیدا می کند. هم چون توییت های علی مطهری و دکتر محمود صادقی٬ نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی. برخی از توییت های مهم وی را مرور می کنیم:

مهم ترین توییت های دکتر عارف در چند سال اخیر

  • ۱۰ فوریه ۲۰۱۹: به کسی برچسب نمی زنیم و فتنه گر خطاب نمی کنیم.
  • ۵ فوریه ۲۰۱۹: آن هایی که از فتنه ۱۳۹۸ سخن می گویند٬ منظورشان٬ شکست در انتخابات ۹۸ است. این افراد٬ خود را محور اسلام و انقلاب می دانند . . .
  • ۵ ژانویه ۲۰۱۹: برخوردهای قضایی با فعالان صنفی٬ چاره کار نیست.
  • ۱ ژانویه ۲۰۱۹: تکلیف نخبگان در شرایط فعلی کشور چیست؟ او از این هشتگ استفاده کرد.
  • ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸: مسئولان دانشگاه آزاد٬ از پاسکاری پرهیز کنند و با مقصران آتش سوزی مدرسه زاهدان برخوردر شود.
  • ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸: در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ درباره حادثه واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات٬ بررسی همه جانبه صورت گرفت
  • ۲۸ اکتبر ۲۰۱۸: حرمت دانشجو و دانشگاه باید حفظ شود.
  • ۷ اکتبر ۲۰۱۸: در جریان تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم CFT عده ای قصد دو قطبی کردن فضای کشور را داشتند.

ارتباط با دکتر محمد رضا عارف

  • دفتر دکتر محمد رضا عارف : خیابان دکتر قریب٬ تقاطع خیابان فرصت٬ شماره ۷
  • تلفن: ۶۶۵۷۴۸۸۳
  • پست الکترونیک دکتر عارف : INFO@DRAREF.IR
  • سایت دکتر محمد رضا عارف : IR
  • تلگرام دکتر عارف : به این نشانی مراجعه کنید.

همراه گرامی

اگر شما هم نظر و دیدگاه و پیشنهاد و سوالی از دکتر محمد رضا عارف دارید٬ نظرات و دیدگاه های خود را از طریق بخش کامنت با عصر شهروند در میان بگذارید. گفتنی است٬ درخواست های مالی و حقوقی را می توانید از طریق درگاه ایشان در سایت مجلس شورای اسلامی پیگیری کنید. به این نشانی بروید. فرم ارتباط با نمایندگان نیز در این URL در دسترس است.

حتما بخوانید: همه چیز درباره زندگی و فرزندان دکتر مسعود پزشکیان

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=36939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .