22

آشنایی با محمد حسن زدا ، سرپرست سازمان تامین اجتماعی [سوابق]

  • کد خبر : 12278
  • 04 خرداد 1398 - 12:50
آشنایی با محمد حسن زدا ، سرپرست سازمان تامین اجتماعی [سوابق]

محمد حسن زدا ٬ سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی است. سازمانی که بودجه اش٬ معادل یک سوم بودجه دولت است. محمد شریعتمداری٬ وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی کشورمان روز ۳ دی ماه ۹۷ با صدور حکمی بر اساس ماده ۱۴ اساس نامه سازمان تامین اجتماعی٬ معاونت بیمه ای این سازمان را به سرپرستی سازمان […]

محمد حسن زدا ٬ سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی است. سازمانی که بودجه اش٬ معادل یک سوم بودجه دولت است. محمد شریعتمداری٬ وزیر تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی کشورمان روز ۳ دی ماه ۹۷ با صدور حکمی بر اساس ماده ۱۴ اساس نامه سازمان تامین اجتماعی٬ معاونت بیمه ای این سازمان را به سرپرستی سازمان تامین اجتماعی منصوب کرد. پیش از وی٬ دکتر انوشیروان بند پی پس از درگذشت نابهنگام مرحوم دکتر نور بخش٬ رییس فقید سازمان تامین اجتماعی بر اثر تصادف رانندگی در آذر ماه٬ در این سمت مشغول به کار شد که اول دی ماه از سمت خود استعفا داد.

از محمد حسن زدا به عنوان رییس آینده سازمان تامین اجتماعی که یکی از بزرگ ترین بنگاه های اقتصادی و رفاهی ایران هست یاد می شود. طبق گفته های محمد حسن زدا ٬ سازمان تامین اجتماعی با دو میلیون و هفت صد هزار پرونده بازنشستگی و بیش از سه میلیون و دویست هزار پرونده مستمری بگیر روبروست که باید به  آن پرونده بیش  از ۱۵ میلیون بیمه شده اجباری را نیز اضافه کرد.

محمد حسن زدا اواخر آذر ماه قول داده بود که ۶۰۰ هزار  تومان به حساب حقوق کارگران و بازنشستگان تا پایان سال به عنوان بسته حمایت غذایی واریز  شود. او همواره بر سه جانبه گرایی (کارفرما و کارگر و دولت) برای حل مشکلات رفاهی و بیمه ای کارگران و پیمانکاران بخش خصوصی حمایت کرده است. او ۴۰ میلیون ایرانی را زیر  چتر سازمان تامین اجتماعی دانسته که ماهانه ۳۵۰۰ میلیارد تومان مقرری  بازنشستگان و ماهانه ۲۵۰  میلیارد تومان فقط  بیمه بیکاری به بیمه شدگان اجباری که کار خود را به صورت غیر ارادی از دست داده اند٬ پرداخت می کند. آن هم بدون استفاده از بودجه دولت.

در گزارش امروز٬ نگاهی داریم به سوابق سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی.

حتما بخوانید : آشنایی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دوره پنجم

بیوگرافی محمد حسن زدا

محمد حسن زدا ٬ متولد دهم  اسفند ماه سال ۱۳۴۰ در شهر مشهد است. اما طبق اطلاعات  سایت خود٬ ساعت ۱۲ ظهر روز ۴ شنبه دهم اسفند ماه در بیمارستان امام رضا مشهد متولد شد و مدرک کارشناسی بیمه از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد مدیریت از مرکز آموزش دولتی  قم دارد.  او در سال های اخیر٬ تنها سرپرست سازمان است که مدرک PhD ندارد. پست الکترونیک شخصی سرپرست جدید تامین اجتماعی: mhezda61@gmail.com  بوده و سایت اینترنتی محمد حسن زدا نیز ZEDA.IR  است.

سایت محمد حسن زدا

(تصویر صفحه ایندکس سایت شخصی  محمد حسن زدا ٬ سرپرست موقت سازمان تامین اجتماعی )

محمد حسن زدا ٬ سابقه زیادی در امور فنی مختص به سازمان تامین اجتماعی داشته و پیش از انتصاب به عنوان سرپرست سازمان عریض و طویل تامین اجتماعی با ده ها میلیون بیمه شده و بازنشسته و مستمری بگیر٬ در مناصب مختلفی  مشغول به کار بوده  است که به شرح زیر است:‌

  • مسئول پرونده شعبه ۲ مشهد
  • متصدی رسیدگی به لیست شعبه هجده تهران
  • مسئول مطالبات شعبه ۲ مشهد
  • مسئول بازرسی شعبه ۵ مشهد
  • معاون شعبه یک کرمان
  • رییس شعبه یک کرمان
  • رییس شعبه ۴ مشهد
  • مدیرکل تامین اجتماعی استان قم
  • مدیرکل تامین اجتماعی استان هرمزگان
  • سرپرست اداره کل درآمد حق بیمه
  • مدیرکل درامد حق بیمه
  • معاونت بیمه ای سازمان تامین اجتماعی
  • معاونت فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی از سوم مهر ماه ۹۲
  • مدرس اصول بیمه در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس
  • ریاست هیات مدیره هیات تیراندازه با کمان استان هرمزگان

محمد حسن زدا هیچ کتاب یا مقاله ای در نشریات داخل یا خارج از کشور در زمینه صنعت بیمه منتشر نکرده است اما در حوزه های مختلف از بیمه اختیاری  و بیمه اجباری و بیمه  بیکاری و بیمه کارگران فصلی  و حقوق و مزایای بازنشستگان و مستمری بگیران٬ مصاحبه های زیادی با رسانه ها داشته است. بخشی از نظرات و دیدگاه های تخصصی محمد حسن زدا را میتوان در هفته نامه تامین سازمان تامین اجتماعی دنبال کرد.

اینستاگرام رسمی سازمان تامین اجتماعی

(تصویر اینستاگرام  رسمی سازمان تامین اجتماعی که بخشی از نظرات محمد حسن زدا در این صفحه منعکس می شود)

محمد حسن زدا ٬ سیزدهم آذر  ماه ۹۷ در برنامه تیتر امشب شبکه خبر حاضر شد و از زیان ده بودن شستا خبر داد و گفت که هر جا٬ دولت برای مطالباتش٬ شرکتی را واگذار کرده است٬ زیان ده بود اما هر جا خود تامین اجتماعی٬ بر اساس مطالعات سرمایه گذاری٬ اقدامی  انجام داده٬ سود ده بوده  که پالایشگاه ستاره خلیج فارس از آن جمله است. امیدواریم پست جدید محمد حسن زدا ٬ فرصتی برای کاهش تصدی گری  های سازمان تامین اجتماعی در عرصه  بنگاه داری باشد و شمار شرکت هایی که سازمان تامین اجتماعی٬ سهامدار اکثریت آن در بازار بورس ایران است کاهش یابد.

سازمان تامین اجتماعی هم اکنون بیش از ۸۰ بیمارستان و ۳۲۰ درمانگاه و ۴۵ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد در ۳۱ استان کشور دارد که ماهانه بیش  از ۴۰۰ میلیارد تومان برای مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می کند. در  سال  های اخیر٬ اقدامات خوبی در سازمان تامین اجتماعی شاهد هستیم که برقراری سامانه بیمه ایرانیان خارج از کشور و  تسریع در فرآیند حذف دفترچه بیمه کاغذی و جایگزینی آن با دفترچه های الکترونیکی  از ان جمله است.

از محمد حسن زدا سرپرست محترم سازمان تامین اجتماعی انتظار  داریم:

  • اطلاع رسانی خدمات و اخبار و فعالیت های سازمان در شبکه های اجتماعی تسریع شود.
  • فرآیند یکپارچه سازی ارائه خدمات به بیمه پردازان تامین اجتماعی تسریع شود.
  • به جهت تکریم ارباب رجوع٬ بخش مشاوره در کلیه  شعب سازمان در ۳۱  استان تقویت شود.
  • فرآیند شبکه ای شدن و اتصال کلیه شعب تامین اجتماعی در ۳۱ استان تسریع شود.
  • فرآیند برگزاری جلسات کمیسیون بدوی شعب و کمیسیون های مرکزی برای رفع اختلافات پیمانکاران با سازمان٬ شفاف تر و مستند تر در بستر فضای مجازی و قابل رد یابی باشد.
  • سامانه ارتباط دقیق و سریع ارتباط سازمان با بیمه پردازان تامین اجتماعی جهت طرح سوالات و پاسخ اینترنتی به پرسش ها راه اندازی شود.
  • بخشودگی جرایم دیر کرد پرداخت بدهی پیمانکاران به تامین اجتماعی در طول سال اعلام و اعمال شود.
  • فرآیند محاسبه مبالغ مربوط به مفاصا حساب پیمانکاران٬ تسریع و صدور آن٬ دیجیتالی شود.
  • موانعی که بر سر راه قراردادهای موقت ۱ ماهه تا ۳ ماه کارگران کارگاه های مشمول قانون کار و قانون تامین اجتماعی وجود دارد و مشکلاتی را برای بیمه بیکاری کارگران ایجاد می کند٬ شناسایی و بر طرف شود.

متنی که در سایت ZEDA.IR منتشر شد

(متنی که در سایت ZEDA.IR منتشر  شد)

امیدواریم این سازمان با انتصاب مدیر با سابقه از جنس تامین اجتماعی بر خلاف سنت های پیشین (سعید مرتضوی) ٬ بستر خوبی برای الکترونیکی شدن فرآیند ها و به روز رسانی رویه ها و تعامل گسترده با مخاطبان میلیونی در سراسر کشور فراهم کرده و شاهد تحولی بنیادین در ارائه خدمات تامین اجتماعی با منابع پایدار تر و روش های نوین به جامعه مخاطبان آن در عصر ایران ۱۴۰۰ و در اکو سیستم اقتصاد مقاومتی در راستای چشم انداز راهبردی جمهوری اسلامی باشیم.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=12278

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .