12

محمد علیخانی: کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به حمل و نقل خسارت زد

  • کد خبر : 278137
  • 14 اسفند 1399 - 18:23
محمد علیخانی: کرونا حدود ۱۰۰ میلیارد تومان به حمل و نقل خسارت زد
عضو شورای اسلامی شهر تهران: خسارات ناشی از کرونا در بخش حمل و نقل حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش اخبار شورای شهر، محمد علیخانی در گفتگویی درباره افزایش قیمت نرخ ناوگان حمل و نقل عمومی تا سقف ۳۵ درصد گفت: به علت شرایط کرونا ۲ اتفاق رخ داده است. یکی اینکه هزینه‌های حمل و نقل عمومی به شدت افزایش یافته و خسارات ناشی از این شرایط در ماه برای حمل و نقل چیزی حدود ۱۰۰ میلیارد تومان براورد شده است.
وی گفت: قیمت تمام شده بلیت مترو ۱۹۸۰۰ تومان است که اگر طبق مصوباتی که در گذشته وجود داشت تقسیم به ۳ شود یک سهم از آن دولت و یک سهم از آن شهرداری و یک سهم هم برای مسافران است که باید بپردازند. طبق برآورد‌هایی که داشتیم سهم مسافران برای پرداخت هزینه بسیار زیاد می‌شد.

علیخانی افزود: بنابراین قرار شد فقط ۹ درصد این قیمت تمام شده از شهروندان اخذ شود. یعنی از مسافرانی که از مترو استفاده می‌کنند. بطور متوسط چیزی کمتر از ۲۵ درصد به قیمت کرایه خطوط مترو اضافه شد و در ا توبوسرانی متوسط ۳۵ درصد افزایش داریم که در خطوط مختلف تفاوت دارد.

عضو شورا گفت: این مصوبه به نحوی اجرا می‌شود که باز هم در اتوبوسرانی بطور متوسط بیشتر از ۲۵ درصد هزینه‌ها افزایش نیابد. اما در تاکسی وضعیت تفاوت دارد.

وی افزود: تاکسی یک وسیله نقلیه عمومی است که مالکیت شخصی دارد. نه دولت و نه شهرداری یارانه‌ای به این بخش پرداخت نمی‌کنند. اگر هم تخفیف و یا کاهشی داده شود باید از جیب رانندگان بخشیده شود که ما این اجازه را نداریم. تورم بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد است بنابراین در آن بخش ناچارا ۳۵ درصد افزایش را پذیرفتیم و آن را در شورای شهر مصوب کردیم.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=278137

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .