2

مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس در چه حوزه‌هایی برگزار می‌شود؟

  • کد خبر : 244778
  • 01 اردیبهشت 1399 - 13:27
مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس در چه حوزه‌هایی برگزار می‌شود؟

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرده که صحت انتخابات در مرحله دوم یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی این شورا تأیید شده است.

تسنیم نوشت: طبق آنچه پیشتر از سوی ستاد انتخابات کشور نیز اعلام شده بود، داوطلبان در ۱۱ حوزه انتخابیه نتوانستند حدنصاب لازم برای تصدی کُرسی نمایندگی مجلس را کسب کنند و به‌اجبار می‌بایست در مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوباره با هم رقابت کنند.

حدنصاب لازم برای نمایندگی مجلس یعنی چه؟

طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که آخرین تغییرات و اصلاحات آن در سال ۹۵ از سوی نمایندگان مجلس دهم انجام شد، در حوزه‌هایی که داوطلبان دست‌کم ۲۰ درصد آرا را کسب نکنند، انتخابات می‌بایست در مرحله دوم برگزار شود که بر این اساس، به‌ازای هر کُرسی، ۲ داوطلب در مرحله دوم با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

انتخابات مرحله دوم مجلس در کدام حوزه‌های انتخابیه برگزار می‌شود؟

براساس این گزارش، مرحله دوم انتخابات در ۱۱ حوزه انتخابیه شامل «میانه» در استان آذربایجان شرقی، «سمیرم» و «لنجان» در استان اصفهان،  «کرج و اشتهارد و فردیس» در استان البرز،  «دهلران و دره‌شهر» و  «آبدانان و بدره» در استان ایلام، «اهواز و باوی و حمیدیه و کارون» در استان خوزستان  «زنجان و طارم» در استان زنجان، «بیجار» در استان کردستان، «کرمانشاه و اسلام‌آباد غرب و دالاهو» در استان کرمانشاه و کردکوی و ترکمن و  «بندرگز و گمیشان» در استان گلستان، برگزار می‌شود.

همچنین آن‌طور که قبلاً عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفته بود، مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس، با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت این شورا، در روز جمعه، ۲۱ شهریور سال جاری در این ۱۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، قبلاً قرار بود مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس در روز جمعه، ۲۹ فروردین برگزار شود که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا به تعویق افتاد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=244778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .