9

مردم هر مسئولی را می بینند به آن حمله می کنند / حقوق کارکنان رسمی شهرداری افزایش پیدا نکرده است

  • کد خبر : 292197
  • 28 تیر 1401 - 15:00
مردم هر مسئولی را می بینند به آن حمله می کنند /  حقوق کارکنان رسمی شهرداری افزایش پیدا نکرده است
رئیس کمیته منابع انسانی شورا با اشاره به عدم اعمال افزایش حقوق 10 درصدی برای برخی کارکنان رسمی شهرداری تهران گفت: از شهردار تهران می‌خواهم در اولین جلسه هیات دولت مشکل حقوق کارکنان رسمی شهرداری را مطرح کنند و به جد از دولت بخواهند. برای دولت بار مالی ندارد و شهرداری گفته خود بار مالی آن را تامین می‌کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران در جریان هفتادو نهمین جلسه شورا در تذکری؛ گفت: دو تذکر دارم که یکی از آن‌ها مربوط به منطقه ۱۹ است. دیروز به همراه دو نفر از همکاران سرکار خانم سلیمانی و خانم شمس در یکی از مراسم‌های مردمی در منطقه ۱۹ حضور داشتیم و در پایان مراسم مراجعاتی داشتیم.  گلایه مردم و معتمدین آنجا و دوستداران حوزه مدیریت شهری این بود که در ۱۰ ماه گذشته دو شهردار منطقه تغییر پیدا کرده که بی‌سابقه است و تا به حال اینگونه نبوده که در ادوار مختلف شهری ظرف ۱۰ ماه دو شهردار منطقه تغییر کند، این گلایه شان درست و وارد است.

او ادامه داد: بعد از تغییر آقای توکلی، مدتی برای منطقه سرپرست گذاشتند و بعد از آن آقای هدایت سرکار آمدند که اقدامات‌شان، خیلی خوبی بود اما ایشان دو هفته پیش همزمان که شهردار منطقه ۱۹ بود سرپرست سازمان نوسازی شد.
امانی با بیان اینکه منطقه ۱۹ به اندازه کافی مشکل دارد، تاکید کرد: در شهرداری تهران نیروی زیادی داریم و تقاضای مردم منطقه این است که نیروی غیر بومی شهردار منطقه نشود. منطقه ۱۹ شش، هفت ناحیه دارد و از مناطقی است که بیشترین ساخت و ساز غیر مجاز در آن وجود دارد.  همه این موارد سبب نارضایتی مردم منطقه نسبت به مدیریت شهری شده است.

این عضو شورا اضافه کرد: تذکر جدی من به شهردار تهران این است که حتما در اولین فرصت شهردار منطقه‌ای که قابل جابه‌جایی و تغییر نباشد کارش را شروع کند. وقتی شهرداری می‌آید مدیران و روش اجرایی‌اش را تغییر می‌کند که بر روی مردم منطقه و پرسنل اثر می‌گذارد. من به عنوان مسئول کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر مورد عتاب و حمله مردم قرار می گیرم و پیام‌های زیادی برای من می‌آید. به فرموده امام علی (ع) کسی که از عتاب مردم و از مورد حمله قرار گرفتن مردم ناراحت شود و بخواهد واکنش نشان دهد نشانگر این است که شایستگی این مسئولیت را ندارد. مردم ما ناراحت و ناراضی‌اند و وقتی مسئولی را ببینند به او حمله می‌کنند. در گزارش محله‌گردی‌ها بعضی حرف‌ها را سانسور می‌کنم و موضوعاتی که قابل بیان است را می‌گویم.

او همچنین در ادامه با اشاره به اضافه نشدن حقوق کارمندان رسمی شهرداری تهران گفت: بارها گفته شده قرار است حقوق کارکنان رسمی زیاد شود و تصور همه این بود که در احکام فروردین سال ۱۴۰۱ ، ۱۰درصد به دریافتی کارکنان دولت اضافه می‌شود اما این اتفاق نیفتاده است. ۱۰ درصد  طوری  عمل شده که در ۱۲۰۰۰ کارمند رسمی شهرداری تهران ۲۰۰۰ نفرشان یک ریال افزایش نداشته‌اند چون قانونی داریم که سالانه ۲۰درصد از کارکنان می‌توانند از ضریب افزایشی عملکرد استفاده کنند و اگر کسی در آن سال در این ۲۰درصد قرار نگیرد، ریالی به حقوقش اضافه نمی‌شود.

حقوق کارکنان رسمی شهرداری افزایش پیدا نکرده است

امانی گفت: بخشی که حقوقشان اضافه شده نهایتا از ۴۰۰۰ تومان تا ۵۰۰هزار تا ۶۰۰هزار تومان افزایش حقوق در فروردین‌ماه داشتند. حکم کسی که هشت میلیون تومان بوده ۸۰۰ هزار تومان به حقوق‌اش اضافه نشده و ۴۰۰ یا صد هزار تومان اضافه شده است ؛ آن هم با این تورم و وضعیت معیشتی که در تهران و کل کشور داریم.
ما به عنوان شورا کاری که می‌توانستیم بکنیم این بود که حرف کارکنان شهرداری را به ریاست جمهوری و ریاست سازمان امور اداری و استخدامی برسانیم و آقای زاکانی گفتند در دولت پیگیری می‌کنند.  از ایشان می‌خواهم در اولین جلسه هیات دولت مشکل حقوق کارکنان رسمی شهرداری را مطرح کنند و به جد از دولت بخواهند.  برای دولت بار مالی ندارد و شهرداری گفته خود بار مالی آن را تامین می‌کند. اگر مجلس گفته افزایشی نداشته باشیم منظور این بود که بار مالی به دولت تحمیل نشود و این برای دولت بار مالی ندارد و شهرداری بار مالی این مصوبات را پذیرفته است. منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=292197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .