10

مردودی ۴۴ درصد تاکسی‌های پایتخت در آزمون معاینه فنی

  • کد خبر : 256943
  • 24 خرداد 1399 - 11:28
مردودی ۴۴ درصد تاکسی‌های پایتخت در آزمون معاینه فنی
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران با اشاره به انجام معاینه فنی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی از ابتدای سال جاری تا 20 خرداد، گفت: ۴۴ درصد تاکسی‌ها در مراجعه اول به علت نقص فنی در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند.

عصرشهروند — حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران در گفت‌وگویی درباره انجام معاینه فنی تاکسی‌های پایتخت اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۲۰ خرداد ، ۱۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی معاینه فنی شده که ۱۰ هزار مورد از این آمار مربوط به مراجعات اول خودروهای تاکسی است.

وی افزود: در مجموع ۴۴ درصد از تاکسی‌ها به علت نقص فنی در مراجعه اول مردود و در مراجعات بعدی پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شده‌اند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران ادامه داد: امسال تاکسی‌های مدل سال ۹۷ و قبل آن مشمول معاینه فنی هستند و این  تاکسی‌ها بر اساس سن باید هر ۳ ماه یا ۶ ماه جهت انجام معاینه فنی  به مراکز مربوطه مراجعه کنند.

مقدم گفت: بر اساس مصوبه هیأت دولت انواع وسایل نقلیه عمومی با عمر ۱۰ سال یا کمتر هر ۶ ماه و با عمر بالای ۱۰ سال هر ۳ ماه باید نسبت به معاینه فنی آنها اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: در مراجعه اول از رانندگان تاکسی دارای کارنامه معتبر پس از تأیید در سامانه «سیما تاکسی» تنها مبلغ ۱۸ هزار تومان دریافت می‌شود.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران  گفت: تخفیف حدود ۵۰ درصدی و ایجاد این شرایط ویژه برای کمک به هزینه معاینه فنی خودروهای تاکسی توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام شده است./منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=256943

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .