12

مهدی بابایی: زباله گردی در شان پایتخت نیست

  • کد خبر : 285372
  • 06 مهر 1400 - 19:54
مهدی بابایی: زباله گردی در شان پایتخت نیست
عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد درآمدزایی مدیریت شهری در حوزه پسماند توضیحاتی داد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفتگویی در مورد درآمدزایی از پسماند شهری تهران اظهار کرد: اولویت مدیریت شهری بحث تفکیک زباله و عدم دفن زباله است به طوری که بتوانیم به جایگاهی برسیم که دفن زباله در شهر تهران به عدد صفر برسد.

وی افزود: از سوی دیگری قسمت دیگری که باید توجه داشته باشیم زباله های‌تر است که در حال حاضر قسمتی از آن کمپوست تولید می‌شود و باید تلاش کنیم از تمامی زباله های‌تر کمپوست تولید شود؛ همچنین باید از زباله‌های غیر قابل بازگشت را به وسیله زباله سوز بسوزانیم و تولید انرژی داشته باشیم.

بابایی با اشاره به درآمد زایی از زباله‌های خشک گفت: باید توجه داشته باشیم که قسمتی از زباله‌های خشک درآمدزا هستند که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است که باید یک اصلاح فرآیند در آن انجام شود که دیگر شاهد زباله گرد نباشیم.

وی گفت: برای اصلاح فرآیند نیز ایجاد ایستگاه‌های میانی بازیافت است که در منطقه ۲۲ و ۱۳ درحال ساخت است که در مهر و آیان بهره برداری می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد ایجاد محفظه برای سطل‌های زباله گفت: یک ایده‌ای مطرح شد که سطل‌های زباله قفل‌هایی داشته باشد که فقط عوامل مجاز اجازه داشته باشند که به مخازن دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از شکایات به حق شهروندان تهرانی این است که عوامل غیر مجازی هستند که نسبت به جمع آوری زباله اقدام می‌کنند که در شان پایتخت ایران نیست.

وی گفت: مدیریت شهری تهران به هیچ عنوان موافق زباله گردی نیست؛ لذا با توجه به درخواست شهروندان برای مقابله با زباله گردی طرح پایلوتی در برخی از مناطق شهر تهران اجرا شد که بر روی برخی مخازن قفل مخصوصی زده شود تا عوامل زباله گرد به آن دسترسی نداشته باشند.   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=285372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .