15

مهدی عباسی در تذکری به شهرداری تهران: شهرداری برنامه عملیاتی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را بدهد

  • کد خبر : 288042
  • 05 دی 1400 - 13:17
مهدی عباسی در تذکری به شهرداری تهران: شهرداری برنامه عملیاتی ۱۲۹ ساختمان پرخطر تهران را بدهد
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته بازار گل شهید محلاتی که یکی از ساختمان های پر خطر است دچار حریق شد. چه تضمینی وجود دارد که 129 ساختمان پر خطر پایتخت در روزها و هفته های آینده دچار حادثه نشوند، بنابراین باید هر چه سریعتر نسبت به ایمن سازی این اماکن اقدام شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، مهدی عباسی در سی و چهارمین جلسه شورا در تذکری به شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران می بایست برای ایمن سازی ۱۲۹ ساختمان پر خطر در قالب یک برنامه عملیاتی و گام به گام و زمان بندی شده اقدام کند که بر اساس آن  شهرداران مناطق موظف شوند با همکاری مالکین و صنوفی که در آنجا فعالیت می کنند نسبت به ایمن سازی ساختمان ها اقدام کنند.
عباسی افزود: هفته گذشته بازار گل شهید محلاتی  دچار حادثه شد که تلفات جانی را به بار اورد در حالی که این ساختمان نیز جز ساختمان های پر خطر بود بنابراین مفروض است در روزهای پیش رو این احتمال وجود دارد این ۱۲۹ ساختمان نیز دچار حادثه شوند.
وی افزود: ایمن سازی در ساختمان های پر خطر  به صورت ۱۰۰ درصد محقق نخواهد شد اما بخشی از نیازهای اولیه باید در این ساختمان ها رعایت شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه می باسیت رعایت ایمنی شهروندان در اولویت قرار گیرد، افزود: هر آنچیزی که نسبت به حفاظت از جان انسان ها در شهر به ویژه در ماموریت هایی که  متولی آن شهرداری است و توسط پیمانکاران و عوامل شهری رخ می دهد می بایست در قالب دستور العملی اجرایی گردد.
عباسی گفت: در حال حاضر پیمانکاران مسئولیت  نگهداری از  فضاهای عمومی را در اختیار دارند  اگر در جایی بی دقتی شود یا روشنایی دچار ایرادی باشد فردی که در آنجا قرار دارد  با دست زدن به اشیا فلزی دچار برق گرفتگی می شود به عنوان مثال در ایستگاه های اتوبوس در مناطق اگر بی دقتی شود اتفاقات ناگواری پیش می آید همچنان که در چند سال گذشته در منطقه ۳ شاهد بودیم بی دقتی در نگهداری ایستگاه اتوبوس سبب شده بود قسمتی از سیم با ایستگاه اتصال پیدا کند و متاسفانه یک نوجوان ۱۳ ساله جان خود را از دست داد.
وی افزود: بنابراین شهرداری می بایست مسئله ایمنی و جان شهروندان را در اولویت خود قرار دهد و کنترل و استاندارد های روزمره را به وضعیت مطلوب برساند .   منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=288042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .