7

مهدی علی نژاد: نمی توان ورزش را تعطیل کرد/ به پرسپولیس در فینال آسیا کمک می‌کنیم

  • کد خبر : 269592
  • 19 مهر 1399 - 17:12
مهدی علی نژاد: نمی توان ورزش را تعطیل کرد/ به پرسپولیس در فینال آسیا کمک می‌کنیم
مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال یادواره شهید پورجعفری با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و معاون فرهنگی وزارت ورزش انجام شد.

به گزارش عصر شهروند ورزشی ، مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال یادواره شهید پورجعفری با حضور معاون توسعه ورزش قهرمانی و معاون فرهنگی وزارت ورزش انجام شد.

مراسم افتتاحیه سی و سومین دوره از مسابقات لیگ برتر هندبال مردان یادواره شهید پور جعفری، از امروز شنبه ۱۹ مهرماه با حضور مهدی علی‌نژاد معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی وزیر ورزش، برخی از مسئولین باشگاه‌ها، مهدوی رئیس اسبق فدراسیون هندبال و خانواده شهید پور جعفری و جمعی از مسئولان و پیشکسوتان این رشته برگزار شد تا سوت آغاز این رقابت‌ها رسماً نواخته شود.

در ابتدای این آئین علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال ضمن خیر مقدم به حاضرین گزارشی از روند برنامه‌های این فدراسیون برای برگزاری این رقابت‌ها ارائه کرد و گفت: مهمترین دغدغه ما برای آغاز مسابقات لیگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و به این منظور پروتکل جامعی را به ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش و وزارت بهداشت ارائه کردیم. برای شرکت در این رویداد تیم‌ها قبل از حضور در تهران هر کدام دو نوبت تست کرونا دادند. همچنین طی دو روز گذشته نیز از همه بازیکنان و عوامل تیم‌ها و حتی خبرنگاران حاضر تست کرونا گرفته شد تا با کمترین مشکل بتوانیم لیگ امسال را برگزار کنیم. بخشی از مسابقات نیز از شبکه ورزش پخش مستقیم خواهد شد. با توجه به اینکه لیگ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تعطیل شد و نتوانستیم کاپ قهرمانی و مدال‌ها را اهدا کنیم امروز کاپ‌های اول تا سوم دوره قبل به تیم‌های مس، نیروی زمینی کازرون و ذوب آهن اصفهان اهدا خواهد شد.

در ادامه مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان ضمن گرامیداشت مقام شهدای ایران اسلامی بیان داشت: جا دارد یاد شهدا و شهید قاسم سلیمانی و پور جعفری و همه رشادت‌هایی که این شهدا انجام دادند را گرامی بداریم. در این شرایط سخت شیوع کرونا در کشور خوشحالیم که این امکان فراهم شد تا با مجوز وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت پروتکل‌های سختگیرانه امسال هم شاهد برگزاری مسابقات از جمله لیگ هندبال هستیم.

وی افزود: پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه ای هم برای مسابقات ورزشی در نظر گرفته شده است و برای برگزاری لیگ هندبال هم این شرایط مهیا شده تا این لیگ امسال هم برگزار شود. امیدواریم برگزاری لیگ هندبال بتواند به تیم ملی کمک کند. این لیگ‌ها علاوه بر آماده سازی بازیکنان و مربیان و داوران امکان بهره مندی از حداقل فعالیت اقتصادی ورزش را هم فراهم می‌کنند و شور و نشاط را در هر رشته ورزشی فراهم می‌کنند. قطعاً امسال با توجه به شرایط کرونا سال متفاوتی است اما خوب باید با کرونا زندگی کنیم چون این بیماری مدت‌ها مهمان ناخوانده ما خواهد بود.

معاون توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: در حقیقت نمی‌توان ورزش را مطلقاً تعطیل کرد اما ما باید در عین حال رعایت آداب و پروتکل‌های بهداشتی را بکنیم تا جان ورزشکاران مان هم به خطر نیافتد. اقداماتی در فدراسیون هندبال صورت گرفته که باید تشکر کنم از آقای پاکدل و همکارانش در فدراسیون که به جد درگیر گرفتن مجوز و برگزاری لیگ بودند و این اتفاق افتاد. همچنین از تیم‌ها و باشگاه‌هایی که مجدداً در این شرایط در لیگ شرکت کردند و باشگاه‌هایی که این سال‌ها در کنار این رشته بودند و حامی هندبال بودند. در شرایط اقتصادی دشواری هستیم و کرونا هم شرایط را سخت‌تر کرده اما با همه اینها باز هم تیم‌ها در کنار هندبال هستند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاق مهم این رشته حضور در مسابقات انتخابی المپیک بود که در دقایق پایانی شانس حضور را از دست داد. امیدواریم با درایت آقای پاکدل آینده روشنی را برای هندبال ببینیم و انتظار داریم اتفاقات خوبی را در آینده هندبال کشور شاهد باشیم. میزبانی مسابقات جوانان آسیا را هم در شیراز داریم و مطمئنم هندبال ایران میزبان شایسته‌ای برای این مسابقات خواهد بود. برگزاری لیگ هندبال هم می‌تواند یک آزمون برای برگزاری مسابقات قهرمانی جوانان آسیا در شرایط کرونا باشد.

همچنین علی‌نژاد در حاشیه افتتاحیه لیگ برتر هندبال در جمع خبرنگاران در مورد آخرین شرایط تیم فوتبال پرسپولیس و حضور این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس ایران با اقتدار در مسابقات غرب آسیا قهرمان شد. باشگاه برنامه‌ریزی خوبی داشت و پرسپولیس توانست حریفان خود را شکست دهد. این روند ادامه خواهد داشت و بازیکنان خوبی هم جذب این تیم  شدند. شک ندارم وزارت ورزش و مجموعه باشگاه تمام تلاش خود را خواهند کرد تا تیم برای حضور در فینال آماده شود.

وی با اشاره به شکایت باشگاه النصر از پرسپولیس عنوان کرد: خوشبختانه شکایت باشگاه النصر هم با پیگیری‌های حقوقی فدراسیون و باشگاه پرسپولیس حل شد و هواداران دغدغه ای در این خصوص نخواهند داشت.

علی‌نژاد در خصوص محرومیت عیسی آل‌کثیر گفت: در این مورد هم باشگاه علت رای را درخواست کرده و وقتی دلایل اعلام شد باشگاه دفاع خوبی خواهد کرد تا حقی از آل‌کثیر و پرسپولیس ضایع نشود.

در پایان مراسم افتتاحیه مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در سال ۹۹ کاپ و مدال سه تیم اول لیگ برتر هندبال کشور در سال گذشته هم به مسئولین تیم‌ها اهدا شد. در سال قبل تیم مس کرمان قهرمان شد. تیم نیروی زمینی شهید شاملی کازرون دوم و تیم ذوب آهن اصفهان در رده سوم قرار گرفت.

سی و سومین دوره مسابقات لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور در بخش مردان از ساعت ۱۳:۳۰ امروز شنبه ۱۹ مهرماه با برگزاری مسابقه بین دو تیم پرسپولیس بهبهان و شهید شاملی کازرون در سالن شهید سلیمانی تهران رسماً آغاز به کار می‌کند. این رویداد به صورت متمرکز در تهران برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=269592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .