14

میرلوحی : واقعا فکر می کنید مشکل با دو واگن مترو و ۱۰۰ اتوبوس حل می شود؟

  • کد خبر : 273922
  • 16 آذر 1399 - 12:20
میرلوحی : واقعا فکر می کنید مشکل با دو واگن مترو و ۱۰۰ اتوبوس حل می شود؟
رییس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلای شهر تهران گفت: در حالی که تهران نیاز مبرم به دو هزار واگن مترو دارد سازمان برنامه و بودجه در بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی تنها 60 میلیارد تومان برای خرید واگن ها در نظر گرفته یعنی دو واگن!

به گزارش اخبار شورای شهر ، سید محمود میر لوحی در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا و در تذکری خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ایام کرونایی و با وجود انبوه بدهی های به میراث رسیده از دوره قبلی مدیریت شهری، انتظار می رفت که دولت محترم در بودجه سال ۱۴۰۰، سهمی و بخشی از تعهدات مندرج در قوانین هدفمندی یارانه‌ها و صرفه جویی در سوخت در حمل و نقل  ریلی و مترو و اتوبوس شهری را به انجام میرساند.

وی ادامه داد: با این حال در بودجه ۱۴۰۰ دولت تنها ۶۰ میلیارد تومان برای خرید واگن مترو اختصاص داده یعنی دو واگن در حالی که تهران نیاز مبرم به دو هزار واگن دارد.

وی افزود: تامین ۶۰ میلیارد اعتبار برای خرید دو دستگاه واگن، کمبود ۲۰۰۰ واگن را پاسخگو نیست یعنی در ازای هر هزار دستگاه واگن یک دستگاه در نظر گرفته شده است.

میر لوحی افزود: در این بودجه همچنین ۵۰۰ ملیارد تومان برای بازسازی اتوبوس در نظر گرفتند که بالغ بر ۱۰۰ دستگاه می شود در حالی که ناوگان اتوبوسرانی تهران  و بسیاری از شهر ها  فرسوده است.  لذا ۵۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار جهت بازسازی اتوبوس‌ها نیز مناسبتی با نیاز این بخش ندارد.

وی ادامه داد: لذا  انتظار می رود اصلاح و جبران در فصل رسیدگی لایحه مجلس در این زمینه صورت گیرد.

میر لوحی افزود: آیا به واقع فکر کرده اند با دو واگن مترو و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس می شود مشکل حمل و نقل عموی در تهران و کلان شهر ها را حل کرد؟. در زمانی که ۷۰ درصد جمعیت در شهر ها زندگی می کنند!منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=273922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .