11

ناصر امانی : ردیف بودجه شهرداری‌ها به لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگشت

  • کد خبر : 287760
  • 27 آذر 1400 - 13:34
ناصر امانی : ردیف بودجه شهرداری‌ها به لایحه بودجه ۱۴۰۱ برگشت
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ دولت اعتراض داشت که در نهایت با پیگیری شورا و شهرداری تهران، این ردیف به لایحه بودجه بازگشت چون حذف این ردیف بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را با مشکل مواجه می‌کرد.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر، ناصر امانی عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره اولویت‌های بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران اظهار کرد: اولویت‌ها و سیاست‌های بودجه ۱۴۰۱ را شورای شهر تصویب و به شهرداری تهران ارسال کرده و قرار است بر اساس آن سیاست‌ها، شهرداری بودجه ۱۴۰۱ را تهیه و در صحن شورا ارائه کند.

وی افزود: شهرداری در حال برگزاری جلسات مقدماتی تهیه بودجه است و هنوز به مرحله‌ای نرسیده که به شورا ارائه دهد. در همه حوزه‌های مدیریت شهری، شورای شهر اولویت‌هایی را برای شهرداری مشخص کرده است.

امانی تصریح کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه حمل و نقل و… جزو اولویت‌هایی است که در بودجه ۱۴۰۱ باید رعایت شود و در اصلاحیه بودجه ۱۴۰۰ هم بودجه حوزه حمل و نقل کاهش پیدا نکرد چراکه حمل و نقل جزو اولویت‌های اصلی ماست.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ تصریح کرد: شورای شهر اعتراضی به حذف ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ دولت داشت که در نهایت با پیگیری شورای شهر و شهرداری تهران، این ردیف بودجه‌ها به لایحه بودجه بازگشت. حذف این ردیف بودجه توسعه حمل و نقل عمومی را با مشکل مواجه می‌کرد اما حالا امیدوار هستیم سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه حمل و نقل باشیم.

وی درباره تحقق بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران گفت: براساس گزارش ارائه شده، ۵۵ درصد بودجه ۱۴۰۰ تاکنون محقق شده که کاهش قابل توجهی داشته است. براساس یکی از تبصره‌های بودجه که در شورای قبلی تصویب شده بود ،اگر تحقق بودجه بیش از ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده باشد شهرداری باید لایحه اصلاحیه ارائه دهد و این کار نیز صورت گرفت.

امانی با اشاره به پیشنهادهای شورای اسلامی شهر تهران به دولت برای بودجه ۱۴۰۱ بیان کرد: آقای چمران طی نامه‌ای رسمی پیشنهادهای شورای شهر را ارسال کردند. علاوه بر تعیین ردیف بودجه شهرداری‌ها در بودجه ۱۴۰۱ دولت، ۲ ردیف بودجه دیگر نیز پیشنهاد شد.

عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: یکی از پیشنهادها این بود که شهرداری بتواند یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی وام دریافت کند و دیگری این بود که دولت پیش‌بینی کرده بود در زمینه توسعه حمل و نقل به شهرداری از طریق انتشار اوراق مشارکت کمک کند اما سهم خود را در بازپرداخت اصل و سود این اوراق صفر کرده بود و تمام آن را برعهده شهرداری گذاشته بود. پیشنهاد شد که به روال سابق برگردد و ۵۰ درصد اصل و سود اوراق مشارکت بر عهده دولت باشد.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=287760

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .