10

نحوه ثبت‌نام « وام ۲۰ میلیونی » بازنشستگان

  • کد خبر : 297878
  • 20 مرداد 1402 - 2:30
نحوه ثبت‌نام « وام ۲۰ میلیونی » بازنشستگان
ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از روز شنبه (۲۱ مردادماه) در سامانه ثبت‌نام مستقیم که بر روی تارنمای رسمی این سازمان فعال خواهد شد، به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

به گزارش عصرشهروند در اخبار بازنشستگان ، در این مرحله، پس از بررسی و احراز شرایط متقاضیان، تعداد ۴۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰۰ میلیون ریالی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران وجد شرایط این سازمان که در مهلت مقرر در سامانه تسهیلات ثبت‌نام کنند، پرداخت خواهد شد.

براساس این گزارش، مهلت ثبت‌نام متقاضیان در این مرحله از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان، از روز شنبه مورخ ۲۱ مرداد لغایت روز جمعه ۲۷ مرداد خواهد بود و این مهلت قابل تمدید نیست. متقاضیان می‌توانند در این فاصله با مراجعه به تارنمای رسمی سازمان  به نشانی es.tamin.ir  در منوی مستمری‌بگیران، نسبت به ثبت درخواست تسهیلات اقدام کنند.

شرایط دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه بازنشستگان، دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

طبق این گزارش، برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران ساکن در تمام شهرستان‌های کشور در این مرحله از پرداخت تسهیلات، براساس تعداد مستمری‌بگیران هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده که در صورت ثبت‌نام بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، افراد از طریق قرعه‌کشی انتخاب و به بانک رفاه کارگران جهت دریافت وام معرفی می‌شوند و افرادی که در این مرحله در صورت داشتن شرایط، موفق به دریافت تسهیلات مذکور نمی‌شوند، در مراحل بعدی که متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد، مجدداً می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین اعلام کرده است بازنشستگان و مستمری‌بگیران برای دریافت این تسهیلات، نیاز به مراجعه به هیچ مجموعه‌ای ندارند و درخواست خود را صرفاً باید به‌صورت غیرحضوری و از طریق درگاه معرفی شده ثبت کنند و در صورت داشتن هرگونه سؤال یا ابهام به‌صورت ۲۴ ساعته می‌توانند با شماره‌گیری تلفن ۱۴۲۰ با کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین‌اجتماعی تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند. منبع 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=297878

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .