3

نخستین پیوند سر تا قبل از ۲۰۳۰ انجام می‌شود

  • کد خبر : 183951
  • 02 دی 1398 - 9:39
نخستین پیوند سر تا قبل از ۲۰۳۰ انجام می‌شود

 
یک جراح مغز و اعصاب انگلیس روشی برای پیوند موفقیت آمیز سر انسان به بدن یافته است. به گفته او با پیشرفت‌های رباتیک و سلول‌های بنیادی چنین عمل جراحی تا قبل از ۲۰۳۰ میلادی انجام خواهد شد.

به گزارش عصر شهروند، به نقل از ایندپندنت، یکی از جراحان سابق سرویس سلامت همگانی انگلیس( NHS) ادعا می‌کند نخستین پیوند سر انسان احتمالاً در یک دهه دیگر انجام می‌شود.

بروس متیو ادعا می‌کند که می‌داند چگونه سر انسان را به بدنی پیوند بزند که حاصل این عمل کارآمد باشد.

متیو یکی از جراحان مغز و اعصاب سابق در بیمارستان‌های Hull University Teaching است. او که مشغول نوشتن یک داستان عملی تخیلی با کمک مایکل لی (بنیانگذار موسسه فوتورولوژی) بود کلید اصلی برای موفقیت چنین عمل جراحی را یافت.

او معتقد است جراحان نه تنها سر فرد بلکه باید کل نخاع فرد را در یک بدن دریافت کننده پیوند بزنند.

تاکنون فقط تعداد اندکی از دانشمندان ادعا کردند پیوند سر انسان انجام شدنی است و بیشتر آنها روی روش‌هایی تمرکز کردند که طی آن نخاع قطع می‌شد. اما متیوز که ادعا می‌کند بیش از ۱۰ هزار عمل جراحی انجام داده، این کار را بی‌خردانه توصیف می‌کند.

متیو ۶۳ ساله معتقد است پیشرفت‌های موجود در جراحی اعصاب، رباتیک و پیوندهای سلول بنیادین همگی به پیوند کل نخاع و سر یک فرد به بدن دیگری تا قبل از ۲۰۳۰ میلادی کمک می‌کنند.

او در این باره به تلگراف می‌گوید: هدف اصلی ما بررسی و ارائه ایده‌های مختلف است که البته احمقانه به نظر می‌رسد اما بعداً متوجه شدم این ایده اصلاً احمقانه نیست. اگر قرار باشد مغز انسان به بدن دیگری پیوند زده شود و نخاع نیز حفظ شود، این عمل جراحی غیر ممکن نخواهد بود.

این در حالی است که سرجیو کاناور یکی از جراحان ایتالیایی در ۲۰۱۷ میلادی ادعا کرد با قطع کردن نخاع یک جسد در محل گردن، عمل پیوند سر را به طور موفقیت آمیز انجام داده است.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=183951

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .