6
نرجس سلیمانی تاکید کرد:

ضرورت استفاده از بودجه ۱۴۰۱ کشور جهت بهبود سهم حمل و نقل عموی تهران

  • کد خبر : 289608
  • 24 اسفند 1400 - 16:30
ضرورت استفاده از بودجه ۱۴۰۱ کشور جهت بهبود سهم حمل و نقل عموی تهران
نائب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در تذکری خواستار شد: شهرداری از ظرفیت های موجود در جهت استفاده از بودجه 1401 کشور برای بهبود سهم حمل و نقل عموی پایتخت و مرتفع کردن مشکلات این حوزه اقدام کند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، نرجس سلیمانی نائیب رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در آخرین جلسه صحن شورا در سال ۱۴۰۰  اظهار داشت: با توجه به ایام تعطیلی نوروز و استفاد هر چه بهتر از این ایام فرصت بسیار مناسبی است تا عوامل شهرداری در مرتفع کردن مشکلات  و به روز رسانی پله های برقی مستهلک در معابر عمومی پایتخت اهتمام ویژه داشته و رضایتمندی شهروندان را جلب کنند.

وی در تذکر دیگری با اشاره به ارسال لایحه بودجه سال ۱۴۰۱  کل کشور جهت تأیید نهایی به شورای نگهبان اظهار داشت: ضروری است ظرفیت های موجود در ساختار بودجه کل کشور مورد توجه شهردار تهران باشد. در بودجه کشور ۵ ردیف الحاقی مستتر است که با اتکاء به آنها میتوان برای توسعه و بهسازی حمل و نقل عمومی شهر تهران  اقداماتی انجام داد .

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود تعداد دوازده هزار و پانصد خودرو حمل ونقل عمومی در قالب تاکسی و دوهزارو پانصد دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی در قالب تاکسی دوگانه سوز (هیبریدی)از محل ردیف اول الحاقی یکم به نحوی که کلیه حقوق و عوارض گمرکی قابل پرداخت از محل بدهی دولت به شهرداری تهران تهاتر گردد .

سلیمانی با اشاره به اینکه بهای تمام شده خودروها در قالب تفاهم نامه از طریق سازمان تاکسیرانی طبق روال معمول تهیه و پرداخت گردد ادامه داد : همچنین از محل ردیف سوم بند الحاقی یکم بودجه نیز توصیه می‌شود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس درون شهری به جهت جایگزین با اتوبوس های فرسوده مطابق با تهاتر حقوق و عوارض گمروکی از محل پرداخت بدهی های دولت به شهر داری تهران داده شود .

شهرداری تهران برای گرفتن سهم هزار دستگاه اتوبوس شهری جدید تعلل نکند

مهدی چمران در پنجاه و چهارمین جلسه شورا در پاسخ به پیشنهاد نرجس سلیمانی درخصوص ردیف های بودجه کشور درخصوص حمل و نقل شهری اظهار داشت: وزارت کشور دو هزار دستگاه اتوبوس تهیه کرده است که این اتوبوس ها در خارج از کشور خریداری شده و اتاقشان در کارخانه های مختلف کشور ساخته و مونتاژ می شود. معاون وزیر کشور اطلاع داد که ۹۰۰ اتوبوس به تهران تعلق گرفت که اعتراض کردیم چون قرار بود ۱۰۰۰ دستگاه به تهران تعلق بگیرد که ایشان نیز پذیرفتند اما هنوز قرارداد آن تنظیم نشده است. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=289608

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .