6

نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز توسط نقاش ترک

  • کد خبر : 50075
  • 11 فروردین 1398 - 9:29
نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز توسط نقاش ترک

نقاشی مینیاتوری بر روی اشیاء ریز توسط یک نقاش ترک در حالی این روزها مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته است که این هنرمند حسن کاله نام دارد و با استعدا خاصی که در نقای دارد با نگارگری بر روی اشیاء ریزی همانند نوک کبریت تصاویر فوق العاده ای را خلق می کند. برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با ما همراه باشید .

یکی از عواملی که به آثار حسن جذابیت داده است اشیاء مورد استفاده او برای طراحی است. او از خوراکی ها و اشیاء ریزی مثل بادام، برنج، پوست پیاز و نوک کبریت برای تجلی هنر خود کمک می گیرد. البته قسمت تلخ داستان اینجاست که تلاش های این هنرمند برای خلق نقاشی های مینیاتوری ماندگاری ندارد و پس از مدت کوتاهی از بین می رود.

حسن کاله اهل استانبول است که استعداد عجیبی در کشیدن نقاشی های مینیاتوری و ریز دارد. او می تواند با تمرکز مثال زدنی اش نقاشی ها را حتی در میانه یک دانه برنج با بالاترین دقت و کیفیت بکشد. او از کودکی به دنبال وسایل بسیار کوچک برای نقاشی بوده است. به غیر از برنج وسایل دیگری نیز هستند که او نقاشی های جالبی روی آن ها کشیده است. یکی از مهمترین این وسایل، میوه های مختلف هستند که با دقت خاصی رنگ آمیزی شده اند. برخی از نقاشی هایش به قدری ریز و کوچک هستند که بدون ذره بین نمی توانید جزئیات آنها را به خوبی ببینید. نقاشی های او در نمایشگاه های معتبر با قیمت های بالا به فروش می رسد.

جالب است بدانید نقاش مینیاتوری یا همان نگارگری نقاشی اصیل ایران است. ما ایران را با نگارگری می شناسیم. زمانی که نقاشی در ایران رایج شد چون کشیدن چیزی عین واقعیت، توهین به خلقت بود، با الهام از طبیعت و تلفیق آن با فکرشان به ایجاد اثر پرداختند که در نتیجه نگارگری که نقاشی ویژه ایرانیان باشد به وجود آمد.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=50075

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .