11
ادامه واکنش‌ها به قطع درختان در چیذر؛

نهال‌های یکساله در چیذر جابجا شدند /تامین پارکینگ برای همه مردم محل است نه فقط امامزاده چیذر

  • کد خبر : 290549
  • 06 اردیبهشت 1401 - 9:31
نهال‌های یکساله در چیذر جابجا شدند /تامین پارکینگ برای همه مردم محل است نه فقط امامزاده چیذر
عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه آیا قرار است این پارکینگ برای امامزداه چیذر ساخته شود گفت: شهرداری گفته است که قرار است پارکینگ عمومی ساخته شود که همه از جمله زائرین و مردم عادی می‌توانند از آن استفاده کنند و صرفا برای امامزداده نیست.

مهدی بابایی، عضو کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در گفت و گو با عصرشهروند درباره قطع درختان در چیذر و پاسخ شهرداری اظهار کرد: تعدادی نهال یک‌ساله که توسط شهرداری در آن مکان کاشته شده بود منتقل شد و از نظر من نهال‌های جابجا شده خیلی ارزش اکولوژیک نداشتند.

وی ادامه داد: بعلاوه که شهرداری نهال‌ها را جابجا کرده و نه قطع و به همین دلیل مشکل خاصی وجود ندارد. تعداد نهال‌ها خیلی کم بوده و در عکس‌هایی هم که در فضای مجازی منتشر شده و شهروندان ارائه دادند، تعداد درختان قابل توجه نبوده و نهال یک‌ساله بوده است که شهرداری صرفا به این دلیل کاشته تا این زمین تصرف نشود.

بابایی با بیان اینکه شهرداری در کنار وظیفه تامین سرانه فضای سبز، وظیفه تامین پارکینگ را هم برعهده دارد گفت: با توجه به اینکه آن محله بافت قدیمی دارد و مردم مشکل پارکینگ دارند شهرداری دارد اقدام به احداث پارکینگ عمومی می‌کند و مجتمع تجاری یا اداری ساخته نمی‌شود. پارکینگ هم یکی از سرانه‌های خدماتی است که مورد احتیاج مردم است و شهرداری وظیفه دارد نسبت به تامین آن اقدام کند.

به دلیل سن پایین نهال‌ها نیازی به مجوز کمیسون ماده ۷ نبود

رئیس کمیته صیانت و حفاظت از باغات شورای شهر تهران در واکنش به اینکه جابجایی درختان مجوز کمیسیون ماده ۷ را نداشته اظهار کرد: از نظر من احتیاجی نیست. چرا که نهال یکساله بودند و تعداد آن‌ها محدود بوده است.

او در پاسخ به اینکه چرا این کار به صورت شبانه انجام شده گفت: سوالی در این مورد نپرسیدم چرا که نهال یکساله مشکلی نداشت.

بابایی همچنین در واکنش به اینکه مشابه این اقدام در منطقه ۱۷ نیز رخ داده است گفت: برای این جابجایی مجوز دریافت کرده بودند و پیمانکار سازمان پارک‌ها نسبت به جابجایی درختان اقدام کرد. حتی فیلم‌هایی هم که از جابجایی منتشر شده معلوم است که درخت در حال جابجایی است و با جرثقیل منتقل شده است. درختی در این محل کنده و بریده نشده است.

عضو کمیسیون محیط زیست و سلامت شورای شهر تهران در واکنش به اینکه ساکنان منطقه اعلام کردند که تمایل داشتند تا فضای سبز به جای ساخت پارکینگ حفظ شود گفت: عکس‌های زمین مورد نظر موجود است و نشان می‌دهد ۸۵ درصد زمین بایر بوده و در حاشیه شهرداری یکسری نهال ساخته است و آن‌ها را جمع کرده تا پارکینگ احداث کند. از نظر من مشکل خاصی ندارد و تامین پارکینگ هم از وظایف شهرداری است.

بابایی در پاسخ به اینکه آیا قرار است این پارکینگ برای امامزداه چیذر ساخته شود گفت: شهرداری گفته است که قرار است پارکینگ عمومی ساخته شود که همه از جمله زائرین و مردم عادی می‌توانند از آن استفاده کنند و صرفا برای امامزداده نیست. مردم مشکل پارکینگ دارند و به دلیل وجود امامزداه جذب سفر وجود دارد و مشکلاتی ایجاد می‌کند و برای رفع این دغدغه باید پارکینگ تامین شود.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290549

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .