3

هنرمندی که موسیقی را نقاشی می‌کند

  • کد خبر : 48120
  • 29 اسفند 1397 - 12:40
هنرمندی که موسیقی را نقاشی می‌کند

هنرمند اهل میسوری، ملیسا مک کراکن موسیقی را نقاشی می‌کند. سینستزیا یک وضعیت ادراکی است که در آن تحریک یک حس موجب راه اندازی و برانگیختگی غیر ارادی و اتوماتیک حسی دیگر می‌شود و برای ملیسا به عنوان یک فرد مبتلا به سینستزیا، صداهایی که در روز می‌شنود (نام اشخاص، موسیقی رادیو یا هر صدای دیگر) به رنگ‌های زیبا و پر جنب و جوش ترجمه می‌شوند که وزن ملودی را همراه خود دارند. نقاشی‌های ملیسا از میل او به ثبت تجارب روزانه اش نشات می‌گیرد بنابراین دیگران می‌توانند دنیای درخشان و متفاوتی که او در آن زندگی می‌کند را درک کنند.

ملیسا تا ۱۵ سالگی فکر می‌کرد که همه در دنیای پر از رنگی مثل او زندگی می‌کنند. او توضیح می‌دهد: «مغز من اساسا متقاطع است. من حس اشتباهی را برای محرک‌های خاصی تجربه می‌کنم. هر کلمه و شماره رنگی است و روزهای سال دور من می‌چرخند چنان که گویی نقطه‌ای در فضا دارند. اما عجیب‌ترین عملکرد مغز من این است که همه چیزهایی که می‌شنوم می‌بینم. ترکیبی از رنگ ها، بافت‌ها و حرکات در مغزم جریان می‌یابد طوری که گویی عنصر حیاتی و وجودی هر آهنگ است.» نقاشی‌های رنگ روغن و اکریلیک ملیسا مناظر دیدنی و جذابی که ملیسا هرروز می‌شنود و می‌بیند را به تصویر می‌کشد.

آهنگ Lucky از ریدیوه

 آهنگ Joy in Repetition از پرنس

آهنگ Life on Mars? از دیوید بویی

آهنگ Little Wing از جیمی هندریکس

آهنگ Imagine از جان لنون

آهنگ Flip از گلس انیمالز

آهنگ Interlude II از سولیو

آهنگ Tonight, Tonight از گروه اسمشینگ پامپکینز

آهنگ Since I’ve Been Loving You از لد زاپلین

آهنگ Gravity از جان مایر

آهنگ Callow از ایرهد

آهنگ Karma Police از ریدیوهد

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=48120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .