2

وضعیت بازار آپارتمان‌های میانسال در تهران

  • کد خبر : 86637
  • 13 تیر 1398 - 10:26
وضعیت بازار آپارتمان‌های میانسال در تهران

عمده فایل‌هایی که طی روزهای اخیر به‌عنوان پیشنهادهای مالکان برای فروش مسکن به بازار معاملات آپارتمان‌های شهر تهران عرضه شده است واحدهای مسکونی میانسال با عمربنای بیش از ۱۰ سال هستند.

به گزارش عصر شهروند، این در حالی است که در میان فایل‌های فروش آپارتمان، تعداد این واحدها در مقایسه با واحدهای مسکونی با عمربنای کمتر از ۱۰ سال، نسبت قابل توجهی را به خود اختصاص می‌دهد؛یکی از دلایل این موضوع رکود ساختمانی و کاهش عرضه واحدهای نوساز به بازار مسکن است؛ هم اکنون سازندگان واحدهای مسکونی نه تنها تحت تاثیر رکود ساختمانی عرضه واحدهای نوساز را به بازار کاهش داده‌اند بلکه تزریق بخشی از واحدهای نوساز و آماده عرضه را نیز به دلیل نگرانی درباره چشم‌انداز مبهم بازار ساخت‌وساز و هزینه‌های تمام شده ساخت مسکن به بازار معاملات ملک متوقف کرده‌اند.
به همین دلیل نه تنها طی روزهای اخیر حجم عمده فایل‌های عرضه شده به بازار معاملات مسکن شامل واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال بوده است بلکه شواهد بازار از کاهش عرضه نوسازها به بازار در مقایسه با ماه‌های قبل خبر می‌دهد؛ ماه گذشته- خردادماه-سهم نوسازها در معاملات خرید مسکن شهر تهران باز هم کاهش یافت؛ طوری که هم‌اکنون حدود نیمی از معاملات خرید مسکن در شهر تهران از بازار واحدهای مسکونی با عمربنای بیش از ۱۰ سال که به‌عنوان واحدهای مسکونی میانسال و کهنسال شناخته می‌شوند انجام می‌شود. کارشناسان و فعالان بازار مسکن پیش‌بینی می‌کنند در ماه‌های پیش‌رو می‌توان انتظار داشت سهم این گروه از واحدهای مسکونی در معاملات خرید مسکن شهر تهران همزمان با سقوط سهم نوسازها افزایش یابد که یکی دیگر از علل این موضوع علاوه بر آنچه گفته شد وجود فاصله قیمتی قابل توجه بین واحدهای نوساز و واحدهای میانسال یا کهنسال است.

 

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=86637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .