5
ناصر امانی در صحن شورا:

وعده کاهش صدور پروانه هنوز محقق نشده است / وعده‌ای که نمی‌توانیم عملیاتی کنیم به مردم ندهیم

  • کد خبر : 291823
  • 07 تیر 1401 - 13:29
وعده کاهش صدور پروانه هنوز محقق نشده است / وعده‌ای که نمی‌توانیم عملیاتی کنیم به مردم ندهیم
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم اجرای وعده کاهش صدور پروانه خطاب به شهرداری تهران اظهار داشت: قول وعده ای که نمی توانیم عملی کنیم را به مردم ندهیم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران امروز طی تذکری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره هفتم تیر ماه سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی و همراهانشان گفت:از مجموعه شهرداری تهران تشکر میی‌کنم بابت حل مشکل رانندگان شرکت خودرو سرویس شهر که در طی چند ماه گذشته تماس، مراجعه و تجمع در خصوص وضعیت قراردادهایشان و هزینه‌هایی که متحمل می‌شدند داشتند. با تغییری که در مدیریت این مجموعه ایجاد شد امسال تصمیمات خیلی خوبی گرفتند که اگر اجرایی شود رضایت این افراد جلب می‌شود.

او ادامه داد: در بازدیدی که از مناطق داشتم یکی از اقشاری که خیلی به ما مراجعه می کردند همین رانندگان خودرو سرویس شهر بودند و امسال که به منطقه رفتیم حتی یک مورد هم مراجعه نداشتیم و نشان از این است که مشکل این افراد را حل کردند. در مورد تبدیل وضعیت ایثارگران حجمی هم آقای دکتر فروزنده و مجموعه نیروی انسانی شهرداری زودتر تصمیم بگیرند. این افراد در خوف و رجاء به سر می‌برند. مدارکشان گرفته شده و استعلام هایشان انجام شده اما هنوز حکمی صادر نشده که یک علت آن مشکلات سیستمی بوده است. امیدواریم زودتر این موضوع نیز حل و رضایت این افراد هم جلب شود.
این عضو شورا اضافه کرد: تذکرم در مورد قول‌هایی است که ما به مردم می‌دهیم؛ آنها را تکرار می‌کنیم و اصرار هم می‌کنیم و بعد به راحتی از کنارشان می‌گذریم است. از ابتدای این دوره یکی از خواسته‌های ما به عنوان شورا و همچنین تدابیر شهردار تهران کاهش زمان صدور پروانه شهرسازی است. شورا هم در مهر ماه سال گذشته در این زمینه مصوبه‌ای داشت و قرار شد ظرف دو ماه شهرداری لایحه نحوه و فرایند کاهش زمان صدور پروانه های شهرسازی را به شورا ارائه دهد. حالا در تیر ماه سال ۱۴۰۱ هستیم و ۱۰ ماه از این مصوبه گذشته است.

امانی گفت: تا دو هفته پیش هم شهردار تهران و معاون شهرسازی‌شان روی این موضوع که می‌خواهند زمان صدور پروانه را به دو ماه کاهش دهند اصرار داشتند و به صراحت گفتند از اول تیر ماه عملیاتی می‌شود. حتی معاون شهرسازی ایشان در یک همایش ملی گفتند من این کار را می‌کنم و اگر این کار را نکردم استعفا می دهم. اول گفتند آخر اردیبهشت و بعد آن را به آخر خرداد تبدیل کردند و اطلاعاتی که الآن داریم حاکی از این است که بحث شش ماه است و آن هم فقط برای ساختمان‌های چهار طبقه و کمتر است و برای ساختمان های پنج طبقه و بالاتر امکان ندارد صدور پروانه را به شش ماه کاهش دهند.
او با بیان اینکه این حرف‌ها مردم را به حق متوقع می کند، تاکید کرد: وقتی مسئولی این قول را می‌دهد؛  زمانی که عمل نمی کند مصداق هشدارهایی می‌شود که مرتبا مقام معظم رهبری می‌دهند که به مردم وعده ندهید که عمل نمی‌کنید. اول عمل کنید بعد تبلیغ آن را بکنید. تدبیری که شهردار تهران و حوزه شهرسازی برای کاهش صدور پروانه به کار گرفتند کار بسیار خوبی است اما کارشناسی کنند و با آنان که دست اندرکار اجرا هستند مشورت نمایند و برآورد زمان را درست انجام دهند تا دچار این خطاها نشوند. دیروز رسانه ها با بنده تماس گرفتند که آخر خرداد شد و از این به بعد می توانیم منتظر بمانیم که پروانه شهرسازی ظرف دو ماه صادر شود؟ ما برای ساختمان های کمتر از پنج طبقه نهایتا بتوانیم شش ماهه صادر کنیم. در نتیجه خواهش می کنم اول؛ مصوبه شورای شهر در مورد لایحه شهرداری درباره این موضوع زودتر به شهرداری بیاید. دوم؛ شفاف سازی کنند و اگر اشتباه کردیم از مردم عذرخواهی کنیم و وعده ای که نمی توانیم عمل بکنیم به مردم ندهیم.منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=291823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .