5

ویروس کرونا در بدن بیمار مبتلا باقی می ماند

  • کد خبر : 232018
  • 07 فروردین 1399 - 9:20
ویروس کرونا در بدن بیمار مبتلا باقی می ماند

گروهی از محققان چینی با کالبدشکافی ۲۹ بیمار مبتلا به COVID-۱۹ دریافتند کروناویروس جدید بعد از مرگ هم در ریه فرد باقی می ماند.

به گزارش عصر شهروند، «وانگ گویچیانگ»، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان دانشگاه پکینگ چین، در این باره می‌گوید: «کالبدشکافی ها نشان داده است که سیستم ایمنی بدن بیمار به شدت دچار آسیب شده و این مسئله، فاکتور بسیار مهمی در مرگ آنها بوده است.»

وانگ در ادامه افزود: «این عفونت نه تنها باعث ایجاد تغییرات شدید پاتولوژیک در ریه‌های بیماران می‌شود، بلکه باعث ترشحاتی در لوله‌های کوچک برونشیتی نیز می‌شود که امکان رسیدن اکسیژن را بسیار دشوار می‌کند.»

به گفته وانگ، «بازنگه داشتن مجاری هوا بیمار و تقویت سیستم ایمنی آنها بسیار حائز اهمیت است.»

«به دلیل سیستم ایمنی آسیب دیده بیماران، آنها به شدت در برابر عفونت‌های باکتریایی و قارچی آسیب پذیر هستند و ابتلاء همزمان به چندین عفونت، معمولاً از علل اصلی وخیم ترشدن شرایط بیماران و حتی مرگ آنها است.»

به گفته وانگ، مشخص شده است که قلب، کبد و کلیه‌ها هم با درجات مختلفی دچار آسیب می‌شوند.

مهر

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=232018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .