3

پدیده‌های شگفت انگیز و باورنکردنی روی زمین

  • کد خبر : 49052
  • 02 فروردین 1398 - 12:24
پدیده‌های شگفت انگیز و باورنکردنی روی زمین

در این مطلب پدیده‌های طبیعی شگفت انگیزی را مشاهده می‌کنید که فقط در این مکان‌های خاص اتفاق می‌افتند.

دریاچه خال خالی، بریتیش کلمبیا، کانادا

تابستان‌ها که آب دریاچه بخار می‌شود، رسوبات معدنی رنگارنگ آن را خال خالی می‌کند. چندین ماده معدنی از جمله سولفات منیزیم، کریستالی شده و به این خال‌ها رنگ می‌دهد.

پارک ملی کوه‌های اسموکی، تنسی، ایالات متحده

کرم‌های شب‌تاب هماهنگ تنها حشرات شب تاب آمریکا هستند که الگوی چشمک زدنشان هماهنگ است. در فصل جفت گیری که دو هفته در سال طول می‌کشد، جنگل‌های کوه‌های اسموکی با صد‌ها حشره چشمک زن روشن می‌شود. فصل جفتگیری هر سال متغیر است و بستگی به دمای هوا و رطوبت خاک دارد. معمولا اوج فصل جفت گیری بین ماه مه تا اواخر ژوئن است.

آبشار خون، قطب جنوب

آبشار خون که در سال ۱۹۱۱ کشف شد و به دلیل خروج آب قرم ز رنگ از یخچال تیلور در شرق قطب جنوب این نام را به آن داده اند. رنگ قرمز به علت غلظت زیاد آهن اکسید شده در آب شور است.

سورتسی (Surtsey)،ایسلند

جزیره آتشفشانی سورتسی تا سال ۱۹۶۳ اصلا وجود نداشت و بعد از آن در اثر فوران آتشفشانی ۱۳۰ متر زیر سطح دریا به وجود آمد و تا سال ۱۹۶۷ به تدریج شکل گرفت. بررسی های اخیر نشان می دهد که جزیره ۱.۳ کیلومتر مربع وسطت و ۱۵۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

چاه ثور، اورگان، ایالات متحده

یکی از بهترین جاذبه های اورگان چاه ثور است. حفره ای که در یک ساحل صخره ای به وجود آمده و آب امواجی که با هم برخورد می کنند به آن فرو می ریزد. هرچند این گودال بسیار دیدنی است اما توصیه می شود زیاد به آن نزدیک نشوید.

آبشار شعله ابدی، نیویورک

این آبشار به درستی نامگذاری شده و با شعله های طلایی درخشانی شناخته می شود که پشت پرده ای از آب قرار دارد. این شعله به دلیل خروج گاز طبیعی از یک غار کوچک پشت آبشار است. اگرچه این شعله تمام طول سال روشن است اما می توان آن را خاموش و دوباره روشن کرد.

پارک ملی ریزیتونچری (riisituntury)، فنلاند

این پارک ملی ۷۷ کیلومتر مربعی تابستان‌ها ظاهر منحصر به فردی پیدا می‌کند، چون درختان با لایه ضخیمی از برف پوشانده و شبیه مناره‌های سفید بلند می‌شوند.

پاموق قلعه هیراپولیس، ترکیه

این چشمه‌های آبگرم محبوب در سال ۱۹۸۸ به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شدند. مردم از سراسر جهان برای استفاده از آبگرم به ساختار‌های استخر مانند این منطقه می‌آیند. از قرن دوم قبل از میلاد از فواید درمانی بی شمار آب‌های غنی از مواد معدنی این چشمه‌ها استفاده می‌شود. دمای آب آن حدود ۳۷ درجه سانتیگراد است.

ساحل ماسه‌های صورتی، باهاما

ساحل ماسه‌های صورتی رنگ منحصر به فردش را مدیون حشرات مرجانی میکروسکوپی به نام فورامینیفرا است.

چشمه بزرگ منشوری، وایومینگ

این چشمه زیبا در پارک ملی یلوستون، سایه‌های رنگین کمانی خود را از گونه‌های مختلف باکتری‌های ترموفیل ساکن در آب‌های داغش می‌گیرد. این چشمه ۱۱۰ متری سومین چشمه بزرگ آب گرم جهان است.

ساحل کوئه‌کوهه، نیوزیلند

ساحل کوئه‌کوهه با سنگ‌های کروی بزرگی شناخته می‌شود که در سراسر آن پراکنده شده اند. این سنگ‌ها طی میلیون‌ها سال در بستر دریا شکل گرفتند، رسوبات و مواد معدنی را جمع کرده و به شکل کروی منحصربه فردی درآمدند. قطر این سنگ‌ها از نیم تا ۲.۲ متر متغیر است.

لانگیربین (Longyearbyen)، نروژ

لانگیربین شمالی‌ترین شهر جهان است و با خورشید نیمه شبش شناخته می‌شود که از ۱۹ آوریل تا ۲۳ آگوست هرگز غروب نمی‌کند. از طرف دیگر خورشید ۲۵ اکتبر غروب می‌کند و تا حدود چهار ماه طلوع نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=49052

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .