11

پرویز سروری : به بچه‌ها برای تکدی‌گری ، مواد می‌خورانند !

  • کد خبر : 290640
  • 09 اردیبهشت 1401 - 13:33
پرویز سروری : به بچه‌ها برای تکدی‌گری ، مواد می‌خورانند !
نایب‌رییس شورای شهر تهران، گفت: به بچه‌های بیچاره مواد می‌خورانند که بی‌حال باشد و بتوانند در خیابان بچرخند و پول از مردم بگیرند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این کار خوبی است که هر گروهی که می‌آید ، گزارشی از ابتدا و انتهای کار خودش به مردم ارائه دهد، به همین دلیل ما خیلی تمرکز نداریم که الان برویم تخلفات را بگوییم؛ به نظر من خود سیستم قضایی باید تخلفات را پیگیری کند و انجام دهد.

وی یادآور شد: البته بعضی جاها می‌بینیم که آسیب‌های جدی‌ به شهر وارد شده و حتما باید در آنجا یا فعل غلط و یا ترک فعل مورد پیگیری قضایی قرار گیرد؛ اما اکنون ما بیشتر به دنبال این هستیم که ظرفیت‌هایی را برای حرکت رو به جلو ایجاد کنیم.

مدیریت شهری طی هفت ماه، کاری کرده کارستان !

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که مدیریت شهری جدید برای فرهنگ تهران و موضوعات مغفول‌مانده در این حوزه چه برنامه‌ای دارد؟ عنوان کرد که موضوعات فرهنگی و اجتماعی با همدیگر آمیختگی‌ای دارد و نمی‌توانیم این ۲ موضوع را مستقل ببینیم بلکه باید هر دو را با هم ببینیم.

او گفت: من فکر می‌کنم مدیریت شهری در این ۷ ماه کاری کرده کارستان؛ در بحث جمع آوری  معتادان متجاهر اتفاقات خوبی افتاده است؛ هرچند هنوز مطلوب ما نیست‌، اما اصلا قابل مقایسه با دوره گذشته مدیریت شهری نیست.

سروری یادآور شد: در گذشته در بین اتوبان‌ها، در منطقه فرحزاد و … معتادان دیده می شدند، اما اکنون شما بروید اتوبان‌ها و دره فرحزاد را ببینید.

وی با بیان اینکه قول خطرناکی به شهروندان داده ایم و گفتیم تا پایان شهریورماه، فاز بعدی بوستان نهج‌البلاغه را کلید می‌زنیم و تحویل می‌دهیم، گفت: اینها جزو آرزوهای مردم و شهروندان ما بودند، من چون خودم ساکن همان مجموعه پونک و اطراف آن دره بودم، می‌دانم مردم در آنجا به چه بلیه‌ای دچار هستند و چقدر آسیب‌های اجتماعی در آنجا فعال بوده است.

وی درباره موضوع تکدی‌گری در تهران و تلاش شهرداری در رفع این معضل نیز اظهار کرد: این الان بحث تکدی‌گری نیست بلکه یک گروه‌های مافیایی پشت این فرزندان مظلوم ما هستند که من بعضی گزارش‌ها را که می‌بینیم واقعا گریه‌ام می‌گیرد. مثلا به این بچه‌ بیچاره مواد می‌خورانند که بی‌حال باشد و بتوانند در خیابان بچرخانند و پول از مردم بگیرند؛ زندگی یک آدم را تباه می‌کنند .

موضوعات اجتماعی در تهران مدام عوض می‌شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اینها موضوعاتی است که شاید جای مطرح کردن آن در اینجا نباشد، افزود: اما عرض می‌کنم که واقعا شهر دچار آسیب‌های جدی است و مدام موضوعات اجتماعی، عرصه‌های فرهنگی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: هم در عرصه‌های اجتماعی کار می‌کنیم و هم در بحث فرهنگی به دنبال این هستیم که موضوع محلات را با مشارکت مردم فعال کنیم و بحث محله‌محوری، مسجدمحوری و تعاملات مختلف محلات با همدیگر، از جمله هویت‌بخشی به محلات با  برگزاری جشنواره‌های مختلف انجام شود.

سروری گفت: به دنبال این هستیم که مثلا جشنواره ورزشی محلات برگزار کنیم تا محلات با همدیگر رقابت کنند؛ این زمینه‌های ورزش را به شدت افزایش می‌دهد؛ هم محلات ورزش‌شان فعال می‌شود و هم این رقابت باعث می‌شود که هم در ورزش عمومی و هم در ورزش قهرمانی به نتایج خوبی برسیم.

وی اظهار داشت: در عرصه‌های دیگر؛ مثلا در عرصه‌ قرآن، می‌خواهیم تهران را به عرصه‌ یک رقابت مثبت بین محلات تبدیل کنیم و هویتی که فرد بگوید من بچه محله فلان هستم تقویت شود.

به گفته وی، تهران اکنون یک شهر بی‌هویت است و اگر به فرد بگویند بچه کجا هستی، می‌گویی من خیابان فلان زندگی می‌کنم، اما وقتی به مشهد یا اصفهان یا شهرهای مختلف می‌روید، وقتی می‌گویید بچه کجا هستی؟ می‌گوید من بچه‌ محله‌ فلان هستم.

سروری باید باید هویت محلی در تهران را احیا کنیم؛ افزود: بی‌هویتی آثار منفی دارد؛ اقداماتی در عرصه‌های فرهنگی دارد انجام می شود که ما موضوع فرهنگی و اجتماعی را با خود مردم فعال کنیم.

مردم در تهران احساس آرامش نمی کنند

سروری درباره کیفیت زندگی شهروندان تهرانی اظهار کرد: اکنون مردم الان در تهران احساس آرامش نمی‌کنند؛ تهران شهری است که هرگز نمی‌خوابد؛ ترافیک به ساعت ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ شب رسیده و می‌بینید در خیابان‌ها ترافیک است؛ ترافیک این پیام را می دهد که شهر اگر به آرامش نرسد، حتما تولید اشکالات جدی برای شهروندان خواهد کرد و حتما باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم شهر تهران و موضوعی که روی کیفیت زندگی شهروندان تاثیر دارد، بحث حمل و نقل است، گفت: متاسفانه ما زمانی که شهرداری را به دوره پنجم تحویل دادیم، حدود ۶ هزار و خرده‌ای اتوبوس تحویل دادیم. زمانی که در دوره ششم تحویل گرفتیم، حدود ۲ هزار و ۱۰۰ یا ۲۰۰ اتوبوس به ما تحویل دادند که خیلی از اینها هم باز به مرز خروج رسیده بودند.

سروری ادامه داد: در دو یا سه ماه گذشته و ورود شورای جدید، از طریق “اوورهال” و خرید، حدود نزدیک به یک هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان تزریق شد؛ در سال جاری با اقداماتی که با دولت انجام شد که جای تقدیر از دولت هم وجود دارد، هدفگذاری‌مان این است که ۳ هزار و ۲۵۰ اتوبوس را به تهران تزریق کنیم.

وی با بیان اینکه تعامل مناسبی هم در بحث مترو با دولت انجام شده است، عنوان کرد: دولت همکاری جدی‌ در بحث خرید واگن انجام داده که در صورت تحقق این همکاری‌ها، می‌توانیم از ظرفیت خطوط فعلی‌ استفاده کنیم؛ در حال حاضر از ظرفیت حداقلی خطوط فعلی استفاده می‌کنیم؛ زیرساخت را ساخته‌ایم؛ ایستگاه را ساخته‌ایم؛ ریل را ساخته‌ایم؛ همه چیز آماده است، اما واگن نداریم که مردم را منتقل کنیم.

به گفته وی، بیشترین بودجه سال ۱۴۰۱ تهران به بخش حمل و نقل اختصاص داده شده است؛ درصد قابل‌ ملاحظه‌ای از واگن‌های مترو از خط خارج شده است  که باید اوورهال، بازسازی شوند و خرید واگن جدید نیز باید در دستور کار باشد و ۱۰۵ واگنی که وارد عرصه‌ خط‌های جاری مترو شوند، حتما اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل عمومی انجام خواهد شد و شاید بتوانیم ۲ برابر ظرفیت جمعیت موجود و شاید بیشتر را جابجا کنیم.

سروری با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۱ متفاوت با همه سال‌ها بسته شده است؛ تاکید کرد که واقعا با پیوست عدالت این بودجه بسته شده و سمت و سوی بودجه را به طرف مناطق جنوبی بردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پروژه‌های زیادی را در مناطق جنوبی پایتخت اجرا خواهد شد، عنوان کرد که با اجرای این پروژه ها، فاصله شمال و جنوب شهر کمتر خواهد شد و شاهد تحول در این خصوص خواهیم بود.

حواشی تأسیس سازمان نوآوری و فناوری های نوین شهرداری تهران

سروری در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان نوآوری و فناوری های نوین در شهرداری تهران تأسیس شد تا داماد آقای زاکانی که پیش از این حکم مشاور شهردار بودنش لغو شد، مدیرعامل این سازمان شود، اظهار کرد: این موضوع از آن دست موضوعاتی است که می‌خواهد ما را درگیر حاشیه مزمن بی‌خاصیت بکنند.

وی افزود: ایجاد این سازمان، موضوع یک فرد نیست بلکه آقای زاکانی می گوید شما از من تحول و نوآوری خواستید، می‌خواهم حرف شما را اجرا کنم؛ من از شما می‌خواهم که این ابزار را به من بدهید، این ابزار هم این است که سازمان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه نوآوری با ریسک عجین است، گفت: حوزه ریسک حوزه‌ بالاترین فرد دستگاه است؛ شما فکر کنید مثلا شهردار تهران با این حجم وسیع دستگاه‌هایی که زیر نظر دارد، چقدر وقت می‌کند با همه مناطق و همه سازمان‌ها جلسه بگذارد؟

وی افزود: آقای زاکانی می‌گوید من می‌خواهم حوزه‌های نوآورانه را با سرعت، با قدرت ریسک بالا و با تصمیم‌گیری بجا انجام دهم و سازمان نوآوری را برای همین می‌خواهم.

وی گفت: کسانی هستند که احساس می‌کنند تهران دارد یک تکانی در همه‌ عرصه‌ها می‌خورد، اما با این حال کسانی هم می‌گویند که آقای زاکانی یک ماه دیگر می‌رود و یا آقای زاکانی دو ماه دیگر خواهد رفت و یا حتی می‌گویند تا پایان سال می رود، الان می‌گویند مثلا تا خرداد هست و بعد می‌رود؛ می‌بینند که شهرداری هر روز دارد شکوفا می‌شود و هر روز دارد دست به اقدامات جدید می زند؛ حاشیه‌سازی می‌کنند.

وی افزود: مردم همان طوری که کارنامه‌ شهردار سابق (آقای قالیباف) را می بینند و الان دارند قضاوت می‌کنند که آن موقع سازندگی، نشاط و خدمت در شهر دیده اند، اکنون هم شعار « دوباره خدمت، تهران سربلند» می‌شنوند.

سروری تاکید کرد: یعنی مدیریت شهری ششم می‌خواهد دوباره مدیریت جهادی و حرکت طوفانی خدمت‌دهی به مردم به شکل مضاعفش انجام شود؛ همین دلیل خودمان را درگیر حاشیه‌ها نمی‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: حتما پاسخ آنها را با خدمات بسیار مناسب به مردم می‌دهیم و مردم قضاوت خواهند کرد که آیا دروغ‌هایی که بستند و تهمت‌هایی که زدند درست بود یا نه.

وی یادآور شد: چقدر به آقای قالیباف تهمت زدند؟ اما مردم آمدند بالاترین رای را به او دادند؛ یعنی گفتند ما این حرف‌ها را قبول نکردیم.

وی علیرضا زاکانی را یک فرد مجاهدِ جهادی و انقلابی با نگاه کارشناسی توصیف کرد و گفت: این شورای قدرتمند مطالبه‌گر هم هست در عین حالی که مطالبه می‌کند، نقدهای سنگینی را نیز به شهرداری وارد می‌کند و در کنار آن، حمایت‌های سنگینی هم از شهرداری می‌کند.

وی ادامه داد: حاشیه را گذاشتیم برای مخالفین که سرشان گرم باشد و از این چیزها بگویند؛ ولی مردم بالاخره قضاوت خواهند کرد.    منبع

 

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=290640

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .