8

چرا پاکسازی صورت مهم است؟

  • کد خبر : 299402
  • 10 دی 1402 - 15:52
چرا پاکسازی صورت مهم است؟
پاکسازی صورت با توجه به آلودگی های محیطی در شهر تهران از مهمترین کارهایی است که برای سلامت پوستتان باید انجام دهید.

به گزارش عصرشهروند در اخبار سلامت ، یادتان هست وقتی که مادرتان مجبورتان کرد هر روز صورتتان را بشویید از مادرتان شکایت کردید؟ معلوم شد که مادر درست گفته است: پاکسازی منظم پوست برای حفظ ظاهری سالم و احساسی پوست بسیار مهم است. بیایید نگاهی به این موضوع بیندازیم که چرا پاکسازی صورت بسیار مهم است.

پاکسازی صورت آلودگی ها را حذف می کند

یکی از مزایای رایج پاکسازی صورت ، از بین بردن کثیفی، روغن و سایر مواد زائد ناخواسته است. در طول روز پوست صورت شما به طور مداوم با باکتری ها، آلاینده ها، ویروس ها، کثیفی ها و سلول های قدیمی (مرده) پوست پوشیده می شود. شستشوی روزانه صورت این آلودگی ها را از بین می برد تا ظاهری شاداب به پوست ببخشد. بدون شستن، پوست شما با یک لایه ضخیم از کثیفی و کثیفی پوشیده می شود که باعث می شود دیگر محصولات به درستی به پوست نفوذ نکنند.

پاکسازی صورت موجب تقویت هیدراتاسیون

پاکسازی منظم صورت (همراه با استفاده از یک مرطوب کننده خوب) نیز عامل مهمی در کمک به حفظ سطح مناسب رطوبت پوست است. پوست کم آب به نظر می رسد و احساس می کند خشن، چروکیده و پیر شده است. پاکسازی به مدیریت سطوح PH پوست کمک می کند.

پاکسازی صورت

پاکسازی صورت موجب حفظ شفافیت پوست

غدد ریز زیر پوست برای محافظت از پوست در برابر خطرات دنیای بیرون، روغنی به نام سبوم تولید می کنند. این غدد از فولیکول‌های مو در داخل پوست به عنوان مسیری استفاده می‌کنند و به روغن اجازه می‌دهند تا به سطح پوست (لایه بیرونی) برسد تا مانعی را تشکیل دهد که از نفوذ باکتری‌ها یا سایر عوامل مضر جلوگیری می‌کند.

تجمع بیش از حد کثیفی روی سطح می تواند باعث انسداد فولیکول، به دام افتادن سبوم، عرق و سلول های مرده پوست شود. فقدان سبوم در سطح پوست به باکتری ها اجازه می دهد تا به فولیکول نفوذ کنند و باعث التهاب شوند. نتیجه نهایی آکنه است.

پاکسازی مناسب پوست منافذ را از زباله ها پاک می کند تا از تجمع کثیفی جلوگیری کند و اجازه می دهد روغن سبوم بدون مانع به سطح پوست برسد. کاهش احتمال شکست.

اگر شستشو را متوقف کنید چه اتفاقی می افتد؟

اگر شستن صورت خود را به طور کامل متوقف کنید منافذ شما مسدود می شود و در نتیجه آکنه های جدی ایجاد می شود. پوست همچنین ممکن است ترکیبی از قرمزی شدید، خشکی و سوزش ناشی از هیدراتاسیون ناکافی را تجربه کند. در نهایت پوست شما به طور کلی کثیف، چرب، چرب و به طور قابل توجهی پیر به نظر می رسد.

حتما بخوانید : پاکسازی صورت یا فشیال چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

به احتمال زیاد شما دچار خارش باورنکردنی خواهید شد. تا جایی که مجبور می شوید مدام صورت خود را بخراشید. این می تواند منجر به شکستگی پوست شود که به عنوان نقطه ورود عفونت عمل می کند. اخلاقیات: پاکسازی مناسب پوست را تمرین کنید!

برخی از مزایای دیگر پاکسازی

پاکسازی منظم برای داشتن ظاهری درخشان و سالم ضروری است.

پاکسازی به محصولات و درمان های ضد پیری کمک می کند تا به درستی عمل کنند.

پاکسازی به حفظ اندازه مناسب منافذ کمک می کند.

پاکسازی باعث آبرسانی مناسب پوست می شود و از تولید چربی اضافی جلوگیری می کند.

نحوه انتخاب پاک کننده های مناسب صورت

به معنای واقعی کلمه صدها محصول پاک کننده را انتخاب کنید که در اینجا چند نکته ساده برای انتخاب یک پاک کننده عالی پوست وجود دارد:

نوع پوست خود را بشناسید و پاک کننده مناسبی را انتخاب کنید. اگر پوست خشکی دارید، بهتر است از پاک کننده های حاوی الکل بالا اجتناب کنید. افرادی که پوست چرب دارند به یک پاک کننده با سطح PH کمتر نیاز دارند. برای پوست‌های حساس، یک پاک‌کننده اولیه بدون عطر و مواد افزودنی سنگین می‌خواهید.

نوع تحویل پاک کننده مهم است. پاک کننده های مبتنی بر کرم برای پوست های خشک عالی هستند در حالی که پاک کننده های ژلی یا کف دار برای پوست های چرب بهتر هستند.

اگر زیاد آرایش می کنید، یک پاک کننده با هدف پاک کردن می خواهید.

اگر در اثر ورزش زیاد عرق می کنید، به دنبال محصولی باشید که منافذ مسدود شده را هدف قرار دهد.

اگر نگران آلرژی هستید، به دنبال پاک کننده های “طبیعی” بدون مواد مصنوعی باشید.

اکثر شوینده‌هایی که به‌عنوان «ملایم» به بازار عرضه می‌شوند، در از بین بردن کثیفی‌ها بدون خشک کردن و تحریک پوست عالی هستند.

انتخاب یک پاک کننده با PH متعادل به حفظ تعادل طبیعی پوست شما کمک می کند.

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299402

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .