0

چرا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نو در شهرداری خاک می خورند؟

  • کد خبر : 299320
  • 28 آذر 1402 - 17:27
چرا ۱۵۰ دستگاه اتوبوس نو در شهرداری خاک می خورند؟
ناصر امانی پس از استماع نطق رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر، در خصوص تأخير ١٨ ماهه شهرداري در انعقاد قراردهاي توسعه حمل و نقل عمومي تذکر داد و همچنین خواستار تعیین تکلیف ١٥٠ دستگاه اتوبوسی شد که ماه‌ها زیر آفتاب بلا استفاده مانده و خاک می‌خورند.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، ناصر امانی، عضو شورای شهر در واکنش به نطق پیش از دستور تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: گزارش کمیسیون حمل و نقل عمران شورا یکی از بهترین گزارش هایی بود که در طول دو سال گذشته از کمیسیون های شورای اسلامی شهر تهران شاهد بودیم؛ چون تمام آن با اعداد و رقم و کمی بود. یعنی هیچ کدام از اینها خارج از عدد و رقم نبود و برخی هم مستند به تصویر و فیلم بود که به دو نکته اشاره می‌کنم. نکته اول این که همه ما در شورا و شهرداری باید بپذیریم که ۱۸ ماه تاخیر داشتیم؛ یعنی شش ماه ۱۴۰۰ و ۱۲ ماه ۱۴۰۱ که بارها در شورا گفتم که اولویت اول ما باید حمل و نقل و بعد ترافیک شهر تهران باشد که با ۱۸ ماه تأخیر در سال ۱۴۰۲، آن هم با همت شما این مسئله در دستور کار شورا و شهرداری قرار گرفت.
او ادامه داد: اگر قراردادهای خوبی که برای مترو و برای اتوبوس بسته شده، در ابتدای سال ۱۴۰۱ بسته می شد و نزدیک به ۲۰ ماه جلو بودیم؛ یعنی اتوبوس ها به جای ۳۰۰ دستگاه به ۷۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده بود و اولین رام های قطارها هم رسیده بود. از مردم عذرخواهی می کنیم که ۱۸ ماه تاخیر داشتیم؛ اما هر وقت ماهی را از آب بگیریم تازه است و الآن ما و شهرداری بسیج شدیم که ناوگان حمل و نقل را توسعه دهیم.
امانی اضافه کرد: در موضوع اتوبوس رانی، قراردادها و اتوبوس های نو نیز دست شهرداری نیست چرا که یا سازندگان داخلی توان ندارند و یا قرارداد با خارجی ها هم زمان می‌برد. باید با بانک مرکزی هماهنگ شود و مجوز دولت و شورا گرفته شود و اینها مواردی است که به زودی نتیجه نمی دهد؛ ولی وقتی در گزارش رئیس کمیسیون حمل و نقل گفته می‌شود ۱۵۰ دستگاه اتوبوس زیر آفتاب ماه هاست که خاک می خورند به هیچ کس مربوط نیست و به مدیریت مدیرعامل سازمان اتوبوس رانی برمی‌گردد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: هیچ کس نمی پذیرد و هر قدر توجیه کنیم حتماً یک اشکال هست؛ چرا باید از ۱۹۰ دستگاه ۴۰ ون فعال باشد؟ گفته شده ۱۹۰ ون از وزارت کشور گرفتیم که ۴۰ ۵۰ دستگاهش فعال است؛ چرا بقیه اش فعال نیست؟ چرا باید شماره گذاری این قدر با تاخیر صورت بگیرد؟ نمی توانیم اینها را توجیه کنیم. درباره شرکت کنترل ترافیک؛ مگر همین جا اعتراض نکردیم و ۱۱ نفر عضو شورا به شهردار تذکر ندادیم که این کارشان باعث می شود این شرکت از وظایف اصلیش باز بماند؟

هیئتی مشخص کردید و این هیئت با شهرداری جلسه گذاشت و در حضور شما و شهردار تهران قرار شد همه آن اقدامات برگردد که هیچ کدام از اقدامات برنگشت و این بلایی است که امروز در این گزارش دیدیم بر سر شرکت کنترل ترافیک تهران آوردید که دوربین های کنترل سرعت بیش از دو سوم‌شان غیر فعال هستند. چه کسی این بلا را بر سر شرکت کنترل ترافیک تهران آورده است؟ مگر ما برای خودمان تذکر دادیم؟ ما همین روزها را پیش بینی می کردیم. نمی شود اینها را به قرارداد و پول نسبت داد. اینها اشکالات مدیریتی است و باید رفع شوند. منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=299320

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .