12

چمران: امامزاده داود به شهرداری تهران ربطی ندارد/ تصویب بودجه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای اربعین

  • کد خبر : 292492
  • 09 مرداد 1401 - 14:41
چمران: امامزاده داود به شهرداری تهران ربطی ندارد/ تصویب بودجه ۳۰ میلیارد تومانی شهرداری برای اربعین
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حوادث پیش آمده از سیل اخیر اظهار داشت: سیل اخیر این هشدار را داد که نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود.
  • یک فوریت مجوز هزینه کرد شهرداری تهران برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین در سال ۱۴۰۱ با ۱۹ رای به تصویب رسید.
  • شهرداری در این لایحه مجوز هزینه کرد ۳۰ میلیارد تومان از بودجه در اختیار شهردار را خواهد داشت.
  • در همین جلسه، رییس شورای شهر اصولگرا اعلام کرد که رسیدگی به سیل امام‌زاده داوود وظیفه شهرداری نبوده! چمران گفت:
  • امام زاده داوود اصلا جزو محدوده شهر تهران نیست و جزو حریم است که شهرداری دخالت ندارد زیرا آن محدوده خودش بخشداری دارد.
  •  با این اوصاف شهرداری اما سکوت نکرد و به میدان آمد، تا دیروز هزار نفر از نیروهای خدماتی شهرداری مشغول به کار بودند.
  •  امیدواریم تا فردا آسیب های کمتری از سیل داشته باشیم و بتوانیم از این آب سدها را پر کنیم.

به گزارش عصرشهروند در اخبار شورای شهر ، مهدی چمران در هشتاد و دومین جلسه شورا طی سخنان مقدماتی خود فرارسیدن ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورا و عزاداری سرور شهیدان امام حسین (ع) را به همه شیعیان و مسلمین تسلیت گفت و متذکر شد: عاشورا متعلق به همه مسلمین و نه تنها مسلمین، بلکه همه آزادگان جهان است.

او افزود: ما در کشورمان و مکتبمان هرچه داریم از تاسوعا و عاشورای حسینی داریم . اگر امروز اسلامی داریم که باقی مانده، از این ایثارگری و گذشت و فداکاری سرور شهیدان است که هرچه هم می گذرد، بر قدرت و شدت آن افزوده می شود. آنچنان که آغاز انقلاب اسلامی با محرم بود.

چمران درخصوص تاثیر مکتب عاشورا در انقلاب اسلامی تشریح کرد: حرکت ۱۵ خرداد از سه روز قبل در مسجد میدان قیام کلید زده شد که هیئت های عزاداری یک راه پیمایی از آنجا تا میدان بهارستان و از آنجا تا دانشگاه تهران را با شعارها و عکس های امام رقم زدند و همچنین دیدیم که در هنگام تاسوعا و عاشورا همه به فرمان امام به میدان آمدند و قدرت نمایی بی نظیری صورت گرفت و از این روست که امام فرمود محرم را زنده نگه دارید تا دین و کشور ما زنده بماند. انشالله که خداوند توفیق دهد همه ما بتوانیم از مراسم و برنامه ها با دید کامل و روشن بینی کامل استفاده کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه: امروز نهم مرداد، روز اهدای خون است که در کشور ما جایگاه مهمی دارد چراکه ریشه آن به موضوع ایثار و گذشت و فداکاری باز می گردد که مردم ما طبق مکتب عاشورا برای آن همیشه آماده هستند.
او افزود: اهدای خون کشور ما در سطح جهانی جایگاه بالایی دارد و کمتر کشوری در این زمینه تا این حد مجهز و مرتب است.
چمران در خصوص سیل اخیر نیز گفت: در بسیاری از شهرها، مشکل سیل و روان آب شکل گرفت و تا دیشب، اعلام شد که بیش از ۶۰ نفر در این حوادث جان باختند که به خانواده های ایشان تسلیت می گوییم و همه از این حوادث متاسفیم.
او ادامه داد: در استان و شهر تهران هم حوادث زیادی رخ داد و مهمتر از همه سیل امامزاده داوود شامل مرقد و روستا بود. البته چند سال گذشته هم در آنجا سیلی بروز کرد. همچنین حدود پنجاه سال پیش هم سیل بزرگ و فاجعه باری در امامزاده داوود رخ داد و تلفات بزرگی به بار آورد.

چمران با اشاره به حضور شهردار تهران در محل حادثه افزود: شهرداری تجهیزات خود را به کار انداخت و هزار نفر نیروی شهرداری و ۵۰۰ نفر نیروی سازمان بوستان ها در محل مشغول به خدمات رسانی شدند. اما استانداری تهران و بخشداری آن بخش باید برنامه ریزی کنند که چنین حوادثی رخ ندهد. ما نباید آبخیزداری ها را فراموش کنیم و باید از آب روان استفاده شود و اجازه ندهیم هدر رود. قاعدتا وزارت جهاد کشاورزی مسئول موضوع آبخیزداری است و استانداری ها نیز باید کمک کنند که با برنامه ریزی صحیح بندهایی در نقاط صحیح برای استفاده از آب های روان و جلوگیری از خطرات ایجاد شود .  منبع

لینک کوتاه : https://asrshahrvand.com/?p=292492

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

.
.

ارائه خدمات مالی و مالیاتی در موسسه حسابداری محاسبان تلاشگر خبره

.

درباره پایگاه خبری عصر شهروند: عصر شهروند رسانه ای تخصصی در حوزه اخبار شهری است که با کنار گذاشتن ملاحظات و تعارفات معمول در پایگاه های خبری تحلیلی ، مطالبات و مشکلات شهروندان را در زمینه های گوناگون پیگیری می کند . از جمله اولویت های سایت عصر شهروند ، بازتاب واقعی اخبار استان تهران ،نگاه تحلیلی به مسائل و مشکلات شهروندان تهرانی ، نهایت دقت و سرعت در بازنشر اخبار ، رعایت امانتداری در خبرهای نقلی و دید همه جانبه ،صادقانه و بیطرفانه در تولید خبر است . عصر شهروند همه تلاش خود را برای ایجاد روحیه امیدواری در بین همشهریان تهرانی و پرهیز از ایجاد تشویش در جامعه می کند . امید است به یاری شما همشهریان عزیز عصر شهروند بتواند گامی هرچند کوچک در مسیر اطلاع رسانی صحیح و مفید در جامعه بردارد و پیگیر مشکلات و دغدغه های شهروندان از اعضای شورای شهر تهران ، مدیران و مسئولین استان تهران باشد .